مزایا و انواع شیشه های آکاردئونی جمع‌شو

در طراحی دکوراسیون ادارت، منازل، فروشگاه‌ها و… می‌توان از شیشه‌های متفاوتی استفاده کرد. امروزه استفاده از شیشه در طراحی تنها به پنجره‌ها و بوفه‌ها وابسته نیست و در صورت نیاز می‌توان از شیشه به عنوان درب، دیوار و سقف نیز استفاده کرد. با این حال شیشه‌ها با توجه به عملکرد و ویژگی‌های خود، کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت. به عنوان مثال شيشه‌ها را می‌توان در دو نوع متحرک یا ثابت سفارش داد. شیشه‌های جمع‌شو و متحرک به دلیل انعطاف پذیری و باز و بسته شدن در مواقع لزوم، امروزه از محبوب ترین انواع شیشه هستند و با استقبال بسیار زیادی نیز روبرو شده‌اند. شیشه‌ های آکاردئونی در حقیقت یکی از زیر مجموعه های شیشه های متحرک هستند و برای استفاده به عنوان پارتیشن، درب بالکن، آلاچیق و استخرهای سرپوشیده و… گزینه‌ی بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

مزایا و انواع شیشه های آکاردئونی جمع‌شو

شیشه‌های آکاردئونی یکی از انواع شیشه‌های محبوب و پرطرفدار در ساخت و ساز هستند که بیشتر به منظور لذت بردن از محیط زندگی در یک اتاق با منظره ای به بیرون طراحی می‌شوند. درب و پنجره‌های ساخته شده با شیشه آکاردئونی به راحتی باز و بسته می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در طراحی درب بالکن، پارتیشن، درب استخر و… استفاده کرد. ما در این مقاله به بررسی انواع شیشه های آکاردئونی جمع‌شو و مزایای آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

شیشه آکاردئونی جمع‌شو چیست؟

شیشه آکاردئونی جمع‌شو در واقع مجموعه‌ای از چندین پانل یا لت با بدنه تمام شیشه‌ای است که برای حرکت، باید بر روی ریل‌های آلومینیومی بسیار مقاوم قرار بگیرد. این شیشه در واقع نوعی شیشه مدرن است که همچون پرده عمودی ساخته و طراحی شده و اجزای آن برای حرکت در طول ریل حرکت کرده کرد و در آخر در انتهای پانل ثابت قرار خواهد گرفت.

اصلی ترین تفاوت این نوع شیشه با با شیشه‌های تاشو، چگونگی باز و بسته شدن پنل ها است. هنگامی که نخستین لت حرکت می‌کند، سایر پنل‌ها نیز به دنبال آن و به حالت هفت و هشتی بر روی ریل حرکت می‌کنند تا در نهایت تمامی پنل ها بر روی آخرین پارتیشن قرار بگیرند. عمل بسته شدن نیز عکس همین گونه انجام خواهد گرفت.

شیشه‌های آکاردئونی جمع‌شو

همه‌ی سیستم های آکاردئونی شیشه ای، به سیستم تعلیق کامل آب وهوایی مجهز هستند و با هدف بهبود بهره وری در مصرف انرژی، طراحی و ساخته شده اند. در واقع این شیشه ها با سیلندر ضد آب طراحی شده و مانع نفوذ آب به داخل خانه خواهند شد. علاوه بر این در اکثر موارد، درب های آکاردئونی شیشه‌ای را در قاب های آلومینیومی و یا چوبی می‌سازند و می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های مختلفی سفارش داد. اما برای ساخته شدن می‌توان آن را در سایز های سفارشی و بر اساس متراژ دقیق محل مورد نظر و با توجه به استاندارد‌های موجود طراحی کرد.

توجه داشته باشید که شیشه‌های آکاردئونی جمع‌شو در دسته‌ی درب های شیشه ای اتوماتیک قرار ندارند و باز و بسته کردن آن‌ها تنها به صورت دستی انجام می‌شود.

 

انواع شیشه آکاردئونی جمع‌شو

با توجه به نوع کاربرد شیشه آکاردئونی جمع‌شو می‌توان از آن در انواع مختلفی بهره برد. با این حال تمامی شیشه‌های آکاردئونی جمع‌شو در دو دسته‌ی اصلی قرار می‌گیرند؛ فریم‌لس و فریم دار.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو فریم لس(بدون فریم)

این نوع از شیشه آکاردئونی جمع‌شو به دلیل نداشتن فریم، بسیار مدرن تر است و به دلیل نشان دادن نمایی بیشتر از محیط امروزه بسیار محبوب ‌شده است. برای نصب نوع بدون فریم این شیشه تنها از دو پروفیل آلومینیوم برای حرکت شیشه بر روی ریل، یک قفل کلیدی، بست و دستگیره استفاده می‌کنند که تمامی آن‌ها از فولاد ضد زنگ تهیه شده و از دوام بالایی برخوردار هستند. بر اساس درخواست و نیاز مشتری می توان شیشه آکاردئونی جمع شو را بدون فریم اجرا و در محل نصب کرد.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو فریم‌لس

شیشه آکاردئونی جمع شو فریم دار

سایر شیشه‌های آکاردئونی جمع شو، در دسته‌ی فریم‌دار قرار می‌گیرند. این فریم‌ها را می‌توان از جنس UPVC، آلومینیوم، و یا چوب انتخاب و اجرا کرد. اما در بین این نوع فریم ها، فریم آلومینیوم می‌تواند نما و دید بیشتری را از محیط در اختیار ما قرار دهد و استحکام بسیار بیشتری نیز نسبت به دیگر انواع فریم ها دارد.

فریم UPVC:

یکی از انواع فریم هایی که می‌توان در تهیه شیشه آکاردئونی جمع‌شو از آن استفاده کرد، فریم UPVC است. این فریم در ابتدا ظاهر خوبی دارد، اما در طی زمان و برخورد با آب و هوا، این ظاهر زیبا را از دست داده و رنگ آن به زردی خواهد زد. با این حال در مقایسه با فریم آلومینیومی قیمت کمتری دارد. با این وجود در صورتی که تصمیم دارید تا یک سرمایه گذاری مطمئن و عمری داشته باشید، پیشنهاد ما به شما فریم آلومینیومی است؛ چرا که دوام بالایی دارد و عمر بیشتری می‌کند.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو با فریم PVC

فریم آلومینیومی:

با آن که شیشه آکاردئونی جمع‌شو با فریم آلومینیومی نیز بسیار جذاب و شکیل است، اما بسیاری از افراد آن را به دلیل دوام و استحکام بالایی که ایجاد می‌کند، برای طراحی دکوراسیون خود انتخاب می کنند. آلومینیوم در حقیقت دوام بالایی در مقابل عوامل محیطی چون ضربه، نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دارد و به این سادگی‌ها خم نشده و آسیب نمی بیند. همچنین دید بسیار مطلوب‌تر و زیباتری دارد و در مقایسه با سایر فریم‌ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

فریم چوب:

از دیگر فریم‌هایی که در طراحی و نصب شیشه آکاردئونی جمع شو از آن استفاده می‌کنند، فریم چوب است. در واقع امروزه بسیاری از متخصصان از چوب های مهندسی شده برای ساخت این فریم‌ها استفاده می کنند که عمر و دوام بالاتری دارند. با این وجود این چوب‌ها نیز به مانند چوب‌های معمولی در اثر زمان و جذب آب، خم شده و باید تعمیر یا تعویض شوند. به طور کلی چنین می‌توان گفت که هزینه نگهداری از فریم چوبی و UPVC نسبت به آلومینیوم بسیار بیشتر است و سرمایه‌گذاری بلند مدتی به شمار نمی‌رود.

 

شیشه آکاردئونی جمع شو سه جداره

با توجه به کاربرد و هدفی که از نصب و اجرای شیشه آکاردئونی جمع‌شو دارید، می‌توان آن را در انواع تک جداره، دو جداره و سه جداره طراحی کرد و ساخت. امروزه اما به طور رایج از شیشه دوجداره برای این کار استفاده می کنند. اما در صورتی که شما اهمیت زیادی به مصرف انرژی و سر و صدا می دهید، بنابراین بهتر است تا از شیشه آکاردئونی جمع شو سه جداره استفاده کنید. شیشه سه جداره عایق بسیار مناسبی برای گرما، سرما و صدا خواهد بود، اما به دلیل افزایش وزن نیاز به یراق آلات مخصوصی دارد تا بتواند وزن خود را تحمل کند. در کنار آن با استفاده از شیشه سه جداره میزان دید شما نیز کاهش خواهد یافت و به مانند شیشه‌های دوجداره، از وضوح شفافی برخوردار نخواهد بود.

 

شیشه آکاردئونی جمع شو لمینت

همان طور که گفته شد باید شیشه آکاردئونی جمع شو را متناسب با هدف خود تهیه کنید. به عنوان مثال در صورتی که تصمیم دارید تا از از این نوع شیشه در تهیه درب مغازه و یا مجتمع تجاری خود استفاده کنید، پس باید امنیت برای شما از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در این بین شیشه‌های لمینت از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند و یکی از مقاوم ترین شیشه های حال حاضر به شمار می روند. به همین جهت بهترین انتخاب برای اجرای شیشه آکاردئونی جمع‌شو در مکان های شلوغ است.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو لمینیت

شیشه لمینیت در واقع متشکل از دو یا چند لایه شیشه است که به وسیله یک یا چند لایه پلی وینیل بوتیرال (PVB) به یکدیگر متصل شده‌اند. این شیشه بر خلاف شیشه‌های سکوریت، پس از شکستن و ضربه دیدن به هیچ وجه خرد نخواهد شد.

 

شیشه آکاردئونی جمع شو سکوریت

به طور کلی می‌توان گفت که شیشه آکاردئونی جمع شو سکوریت یکی از رایج‌ترین نوع این شیشه‌ها است و امروزه بیشتر از آن در طراحی شیشه‌های آکاردئونی استفاده می‌شود. شیشه های سکوریت یا شیشه میرال یا نشکن نیز نسبت به شیشه های معمولی ‌5 برابر محکم تر بوده و از مقاومت بیشتری نیز در برابر گرما، سرما و ضربه برخوردار است. علاوه بر این این شیشه در هنگام شکسته شدن، به سرعت به قطعات ریز و بدون لبه های تیزی تقسیم می شود که هیچ آسیبی برای افراد نخواهد داشت. از این رو یکی از محبوب ترین شیشه‌ها هم در بین طراحان و هم در بین معماران به شمار می‌رود.

 

شیشه آکاردئونی جمع‌شو خود تمیزشونده

با آن که شیشه‌های آکاردئونی جمع‌شو را می‌توان به راحتی و با جمع کردن شستشو داد و تمیز کرد، اما امروزه برخی از محققان شیشه ای با نام شیشه های خود تمیز شونده طراحی کرده‌اند. این نوع شیشه ها به دلیل برخورد با آب باران و هر نوع آب دیگری به سرعت تمیز می‌شوند و خودشان توانایی آن را دارند تا لکه‌ها را پاک کنند. به طور کلی بر روی این نوع شیشه ها دیگر هیچ گونه رد و لکی باقی نخواهد ماند. این نوع شیشه ها را می‌توان در دو نوع بیوشیمیایی و با پوشش هیدروفوب تهیه کرد. با این وجود اما در کشور ما این نوع شیشه‌ها موجود نیستند.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو خودتمیزشونده

شیشه آکاردئونی جمع شو با پرده کرکرهای ایزوله

از دیگر انواع شیشه آکاردئونی جمع شو، می‌توان به نوع مجهز به پرده آن اشاره کرد. در این نوع شیشه، در بین دوجداره شیشه یک پرده نازک قرار خواهد گرفت که کاملا غير قابل دسترس است. به همین جهت این پرده با نام پرده ‌کرکره ایزوله شناخته می شود و می توان آن را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک باز و بسته کرد و ورود نور را به فضای اتاق کنترل نمود. علاوه بر این این پرده می تواند به عنوان یک حفظ کننده حریم خصوصی مخصوصا در بالکن، به کار رود و دید محیط و ساختمان‌های اطراف را محدود کند.

این پرده در مقایسه با پرده های معمولی، هیچ نیازی به تمیز کردن ندارد و شما می‌توانید آن ها را در طیف وسیعی از رنگ ها مورد استفاده قرار دهید. از دیگر مزایای این نوع پرده می‌توان به محافظت از نور، عدم شکستن و خراب شدن، آنتی باکتریال و بهداشتی بودن پرده اشاره کرد.

 

شیشه آکاردئونی جمع شو آکوستیک

یکی دیگر از انواع شیشه آکاردئونی جمع شو، نوع آکوستیک آن است که تک جداره نیست و از اتصال دو یا چند صفحه شیشه‌ای به یکدیگر تشکیل شده است. همچنین در بین این صفحات نیز یک نوع گاز مخصوص قرار داده شده است که می‌تواند ورود صدا به محیط را کنترل نماید. به طور کلی شیشه های آکوستیک می توانند ورود صدای محیط را به داخل کاهش دهند و آن‌ها را ضعیف کنند. به همین جهت این نوع شیشه بهترین انتخاب برای خانه ها و اداراتی خواهند بود که در مناطق شلوغ و مرکز شهر قرار دارند. پس از شیشه های آکوستیک، شیشه های لمینت بهترین عایق صدا هستند.

شیشه آکاردئونی جمع‌شو آکوستیک

شیشه آکاردئونی جمع شو سازگار با محیط زیست

از دیگر انواع شیشه آکاردئونی جمع‌شو، نوع سازگار با محیط زیست آن است که امروزه و به تازگی برای طراحی مدرن استفاده می‌شود. از این نوع شیشه می‌توان با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده کرد. چرا که این شیشه برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مفید و موثر است و از هدر رفتن گرما در زمستان و ورود گرما در تابستان جلوگیری خواهد کرد. این نوع شیشه را با نام شیشه های دوستدار محیط زیست نیز می‌شناسند. در کنار این، شما با استفاده از این نوع شیشه ها از آسیب نور خورشید به وسایل منزل و فرش‌های خود نیز جلوگیری خواهید نمود.

 

مزایای نصب و اجرای شیشه آکاردئونی جمع‌شو

با توجه به ویژگی‌ها و کاربرد بسیار راحت شیشه آکاردئونی جمع‌شو، می‌توان از آن در از فضاها از جمله ورودی نمایشگاه ها، بالکن‌ها، سالن‌های همایش، آلاچیق‌ها، پوشش دور استخر‌ها، گلخانه ها، رستوران‌ها و … استفاده کرد. از مزایای شیشه آکاردئونی جمع‌شو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد فضایی یکدست بدون مانع دید، در هر اندازه و با هر طولی
  • باز و بسته شدن آسان و بدون نیاز به انرژی زیاد
  • به دلیل برخورداری از سیستم شیشه های تاشو، مناسب برای درب و پنجره هایی با عرض بیشتر از دو متر
  • جلوگیری از ورود حشرات و آلودگی هوا در حالت بسته
  • عایق ۷۰ درصدی حرارت و صوت به علت وجود شیشه های سکوریت ۸ میلی متری و جوینت های پلاستیکی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عایق بودن و پخش نور در فضای داخلی
  • تلفیق زیبایی و کیفیت و ایجاد نمایی کاملا مدرن در ساختمان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون استخر، بالکن و فضای نصب آکاردئونی
  • انتخابی بسیار مناسب برای جلوگیری از خطرات جانی مخصوصا برای خردسالان
  • امکان تمیز کردن ایمن هر دو طرف شیشه ها از داخل
  • استفاده بهینه از فضا در طول چهار فصل از سال
  • عدم وجود مشکلاتی چون خوردگی و دفرمه شدن و زنگ زدن بر اثر تغییرات دما
  • مناسب برای پارتیشن بندی هایی که نیاز به جدایی موقت دارند
  • افزایش ارزش ملک
  • ایجاد فضایی زیبا وسرگرم کننده وکاربردی در خانه ولذت بردن از فضای طبیعت
  • امکان باز و بسته شدن به درون یا بیرون
  • به کارگیری پروفیل هایی از جنس آلومینیوم با آلیاژ بسیار مقاوم و آبکاری شده و دوام بالا
  • عایق انرژی و ممانعت از ورود سرمای بیرون به داخل

مزایای شیشه آکاردئونی جمع‌شو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن