شیشه بالکنی قیمت و خرید از کارخانه بدون واسطه

در حال حاضر، استفاده از شیشه در طراحی ساختمان و نما بسیار پرکاربرد است. ما در کارخانه تولید شیشه بالکنی ایمن جام فرد بهترین شیشه های بالکن‌ها و نماهای شیشه‌ای را به شما ارائه می‌دهیم که زیبایی، ایمنی، نورپردازی کافی را برای شما فراهم می‌کند.

شرکت ایمن جام فرد با بیش از 12سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای بالکن و نماهای شیشه‌ای با بهره‌گیری از بهترین یراق‌آلات و شیشه‌های با کیفیت، تضمین می‌کند که پروژه شما با کیفیت نهایی بالا انجام می‌شود.

از این نکته هم باید خبردار باشید که شرکت ایمن جام فرد به عنوان یک شرکت واسطه‌ای فعالیت نمی‌کند و تمامی شیشه ها مورد استفاده را خودمان تولید می کنیم.

نمای شیشه‌ای بالکنشیشه بالکنی به شما این امکان را می دهد تا در کنار استفاده از منظره بیرون و محیط اطراف، در محیطی آرام و ساکت بنشینید، به موسیقی خود گوش دهید و چای مورد علاقه خود را بنوشید و دیگر سرما یا گرمای فصول مختلف نیز شما را آزار ندهد. با این وجود شیشه بالکنی انواع مختلفی دارد و آن را می توان در رنگ ها، ابعاد و جنس های مختلف با کاربردهایی متفاوت تهیه کرد.

 

قیمت خرید آنلاین شیشه بالکنی و تراس از کارخانه بدون واسطه

شما می‌توانید با خرید آنلاین شیشه بالکنی از کارخانه شیشه سکوریت ایمن جام فرد، از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار شوید. در ادامه این قیمت‌ها به تفکیک آورده شده است:

متراژقیمت هر متر مربع
زیر 10 مترمتری 2 میلیون 500 هزار تومان
بین 10 تا 20 مترمتری 2 میلیون 400 هزار تومان
20 متر به بالامتری 2 میلیون 380 هزار تومان

بنا به شرایط بازار کمی قیمت ها متفاوت است. لطفا برای اطلاع از جدیدترین قیمت ها یا مشاوره رایگان درباره خرید بهترین نوع شیشه بالکنی برای شما با شماره 09122379334 تماس بگرید.

02146896361

0214689638

02146862978

ابعاد بالکن و تراس در ساختمان های گوناگون با یکدیگر متفاوت است. در برخی از ساختمان ها همچون منت هاوس که فضا و ابعاد بیشتری دارند، تراس نیز بزرگ‌تر بوده و متراژ بیشتری را به خود اختصاص می دهد. از این رو قیمت ساخت، طراحی و اجرای شیشه بالکن ریلی در ساختمان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که ایجاد یک تراس مدرن در ساختمان به همراه شیشه بالکن ریلی می‌تواند موجب افزایش قیمت و ارزش ساختمان گردد.

بر همین اساس در صورتی که قصد فروش یا اجاره ساختمان خود را دارید، می‌توانید ابتدا آن را بازسازی کرده و تراس و بالکن خود را تبدیل به یک تراس شیشه ای نمائید، در نتیجه خواهید توانست تا آن را با قیمت بیشتری به فروش برسانید. به طور کلی از موارد تاثیر گذار در قیمت ساخت و اجرای شیشه بالکن ریلی می‌توان به مواردی چون مساحت کار، ارتفاع شیشه، نوع شیشه، نوع شاسی کشی و یراق آلات، رنگ شیشه، میزان فریم بکار برده شده و… اشاره کرد.

قیمت شیشه بالکن ریلی

بالکن شیشه‌ای ریلی به علت ویژگی های فراوان و متنوعی که دارد یک گزینه بسیار مناسب برای تغییر و بازسازی تراس‌های قدیمی به شمار می‌رود و جایگزین کردن بالکن سنتی با تراس شیشه ای مدرن موجب یک تغییر اساسی در محیط زندگی و کار می‌گردد. قیمت شیشه بالکن ریلی یا کشویی با توجه به کارایی فراوان خود، به صرفه به شمار می‌رود. شاید بتوان گفت که درصد بالایی از قیمت آن وابسته به شیشه مصرفی در آن است. در این بین بهترین نوع شیشه، شیشه های سکوریت شده هستند که با وجود متفاوت بودن از نظر کیفیت با یکدیگر ایمنی بسیار بالایی دارند.

در واقع عاملی که می‌تواند یک شیشه سکوریت را متفاوت با یک شیشه سکوریت دیگر نماید، نوع کوره تولید سکوریت است. نوع کوره‌ای که شیشه سکوریت در آن ساخته می‌شود، برکیفیت آن و تولید یک شیشه یکدست و یکنواخت اثرگذار خواهد بود. در کنار نوع شیشه میزان پروفیل نصب شده در شیشه بالکن ریلی یا کشویی در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. هر چه که کیفیت این پروفیل‌ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. از این رو در حین خرید شیشه برای بالکن و یراق آلات مربوط به آن حتما باید به مرغوبیت و کیفیت این قطعات توجه و سپس خرید خود را انجام دهید.

توجه کنید که شاید در ابتدا مجبور به مرداخت هزینه بیشتری باشید، اما در صورت استفاده از قطعات و تجهیزات مرغوب، شیشه بالکن بادوام تری داشته و در آینده مجبور به تعویض و تعمیر آن نخواهید بود. از طرفی دیگر شهرهای بزرگی چون تهران و کرج همواره با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و نصب شیشه بالکن هم‌اکنون یک نیاز اساسی برای ساختمان های این شهرها مخصوصا در مرکز شهر تبدیل شده است.

 

قیمت شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی

شیشه بالکنی بالکن آکاردئونی یا ریلی تاشو از دو پروفیل آلومینیوم افقی نصب شده بر روی ساختارهای کف و سقف در کنار دو پروفیل عمودی در دو طرف بالکن تشکیل شده و پانل های شیشه ای به ضخامت ۸ میلی متر در درون پروفیل شیشه مونتاژ شده و سپس به وسیله چرخ ها در داخل پروفیل‌ها حرکت و به صورت عمودی و تاشو حرکت می‌کند. هزینه ساخت این نوع شیشه بالکن نیز به عوامل متعدد و مشابه با موارد قبلی وابسته است.

به عنوان مثال در صورت نیاز به آهنگری و جوشکاری، هزینه جوشکاری به قیمت تمام شده پروژه اضافه خواهد شد. همچنین بالکن هایی با ارتفاع کمتر از ۱۶۰ سانتی متر در محاسبات، با متراژ ۱۶۰ سانتی متر حساب می شوند. اگر بخشی از شیشه به درخواست مشتری سندبلاست گردد، در فاکتور بخش سندبلاست شده نیز در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، هزینه درز بندی ناترازی در صورتی که بیش از یک سانتی متر در کف و سقف محل نصب باشد، بر عهده خریدار خواهد بود. برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان کافیست تا با در ایمن جام فرد تماس بگیرید.

 

مزایای استفاده از شیشه بالکنی

شیشه بالکنی مزایای بسیار متعددی دارد که از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • دلباز کردن و بزرگتر نشان دادن فضای بالکن حتی با وجود کوچک بون فضا
  • محافظت از کودکان و حتی بزرگسالان
  • عایق صدا و حفظ دمای فضای داخل
  • ایجاد یک فضای نشیمن خصوصی در تراس
  • برخورداری از نور آفتاب در تمام ساعات روز
  • مقاومت بالا در مقابل باران، تغییرات دما و ریزگردهای موجود در هوا
  • امکان پرورش انواع گل و گیاه آپارتمانی
  • زیباسازی و طراحی ساختمان به شیوه‌ای مدرن و جدید
  • امکان پیاده سازی در شکل‌ها و طرح‌های مختلف
  • جلوگیری از ورد هوای آلوده و همچنین حشرات به داخل
  • کاربری راحت و باز و بسته شدن سریع با توجه به نوع انتخاب شما
  • نظافت و شستشوی ساده و آسان با توجه به شیشه ای و متحرک بودن آن

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که یک خانه بزرگ‌ با یه حیاط بزرگتر داشته باشه و اغلب اوقت تنها راه به بیرون از خونه یه بالکن کوچیکه که استفاده چندانی نداره و فقط بعضی اوقات مورد استفاده قرار می گیره. داشتن یک بالکن می‌تونه یک محیط جذاب و خاص برای ما و بقیه افراد خانواده‌مون باشه، اما در بعضی از موارد سروصدای زیاد و آلودگی و همسایه‌های مزاحم و خیلی چیزای دیگه می‌تونه اونو تحت تأثیر قرار بده و اون جور که باید نشه ازش استفاده کرد. در این زمان بهترین کار استفاده از شیشه بالکن و ایجاد یه تراس شیشه‌ای منحصربه‌فرد و خاصه.

یه شیشه بالکن یا بالکن شیشه ای می‌تونه علاوه بر زیبایی بیشتری که به محیط می‌بخشه، مزیت‌هایی رو هم مثل کاهش سر و صدا، دید بی وقفه به دنیای بیرون، احساس نور و فضای اضافی و یک محیط شخصی رو براتون فراهم کنه. با استفاده از یه شیشه بالکن می‌تونید فضایی امن‌تر نسبت به یه بالکن سنتی داشته باشید؛ چون که نرده‌ها خطرات خودشونو دارن، دیوارچینی‌ها هم که فضا رو محدود میکنن و نور و محیط رو محدودتر نشون میدن. در صورتی که بالکن شیشه‌ای هم یه دیواره و هم نورگیره و محدودیتی ایجاد نمی‌کنه و از همه مهم‌تر اینکه برای بچه‌ها و کلا افرادی که اونجا رفت و آمد میکنن، امنه‌ و خطرناک نیست.

از مزایای دیگه‌ی شیشه بالکنی میشه به تنوع اون و مدل‌های مختلفی که میشه باهاش درست کرد، اشاره کرد. در واقع شیشه بالکنی رو میشه به صورت بالکن شیشه ای تاشو، بالکن شیشه ای ریلی، بالکن شیشه‌ای آکاردئونی و… نسب کرد و به نحو دلخواه ازش استفاده کرد.

اگه تصمیم دارید تا دکوراسیون خونتون رو عوض کنید یکی از بهترین راه‌هاش نصب شیشه بالکن هستش. کارشناسان ایمن جام فرد با تجربه، تخصص و ایده‌های منحصر به فرد بهتون کمک میکنن تا بهترین و زیباترین تراس رو با سلیقه خودتون داشته باشید. شما می‌تونید در تمام روز هفته و ۲۴ ساعته با استفاده از شماره تماس‌هایی که در اختیارتون هست، با ما تماس بگیرید. کیفیت بالا، قیمت مناسب، طراحی شیک و زیبا در کنار خدمات پس از فروش عالی مزایایی هستن که با خرید و سفارش از ایمن جام فرد به اون‌ها دست پیدا می‌کنید. پس با ما در تماس باشید و سوالات، درخواست‌ها، پیشنهادات و انتقادات‌تون رو با ما در میون بذارید.

 

شیشه بالکن چیست؟

شیشه بالکن به عنوان پوشش و محافظ تراس و بالکن به شمار می‌رود و در انواع مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. با توجه به نوع شیشه، مدل بالکن شیشه ای و اندازه آن، زمان تهیه و ساخت و نصب نیز تغییر می‌کند اما به طور کلی حدودا ۱۰ روز فاصله بین شما و بالکن ایده‌ال‌تون وجود دارد. شیشه بالکن از ورود گرد و غبار جلوگیری کرده، به راحتی قابل شستشو است، امنیت بسیار بالایی دارد، عایق انرژی، حرارت و صدا بوده، از ورود حشرات، پرندگان، حیوانات شهری و لانه گذاری پرندگان و هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و می‌شود با سلیقه شخصی آن را طراحی کرد و در نتیجه زیبایی بی‌نظیری و خاصی دارد که آن را گزینه‌ای فوق‌العاده مدرن برای نمای ساختمان می‌کند. علاوه بر این یک محیط بسته و مکانی امن برای بازی کودکان به شمار می‌رود.

اغلب اوقات بالکن شیشه ای را به صورت ریلی طراحی می‌کنند که از دو پروفیل آلومینیوم افقی نصب شده بر روی ساختارهای کف، نرده و سقف در کنار دو پروفیل عمودی در دو طرف بالکن تشکیل می‌شود. به طور معمول ضخامت پانل های شیشه ای برای تراس را ۸ میلی متر در نظر می‌گیرند که هم سنگین نیست و هم مقاومت زیادی دارد اما ضخامت‌هایی مثل ۶، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر نیز متناسب با کاربرد و فضای بالکن استفاد می‌گردند. این پانل‌ها داخل پروفیل شیشه قرار گرفته، مونتاژ شده و در نهایت توسط چرخ ها داخل پروفیل های افقی جای داده می‌شوند.

شیشه بالکن‌ چیست؟

در صورتی که در رابطه با محصولات و خدمات ایمن جام فرد سوالی داشتید، با ما در تماس باشید و یا از طریق ثبت درخواست آنلاین پیغام خودتان را برای ما بگذارید، همکاران ما در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما خواهند بود.

امروزه بر خلاف گذشته دیگر در خانه‌ها خبری از حیاط های بزرگ و سرسبز نیست و در خوشبینانه ترین حالت خانه‌ها دارای یک تراس یا بالکن کوچک خواهند بود. یکی از راه های طراحی بالکن استفاده از شیشه در آن است. در واقع شیشه بالکنی یکی از مواردی است که جدیدا برای طراحی دکوراسیون منازل، ادارات مراکز تجاری، تفریحی و غیره به کار می‌رود و فضایی بسیار شیک، مدرن و جذاب ایجاد می‌کند. با این حال استفاده از شیشه بالکنی در منازل نسبت به سایر املاک از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که با توجه به آلودگی هوا و همه گیری اخیر دیگر نمی‌توان به مانند گذشته به پارک ها و بوستان ها و جنگل ها رفت و از طبیعت لذت برد. از این جهت شما می‌توانید با استفاده از شیشه بالکنی در طراحی بالکن تراس خانه خود، علاوه بر داشتن یک فضایی مدرن و جذاب، یک فضای شخصی و به دور از آلودگی و سر و صدا بیرون داشته باشید. 

تراس شیشه‌ای چیست؟

تراس شیشه‌ای یا شیشه‌ای بسته، یک نوع تراس با سقف و دیواره‌هایی از شیشه است که به عنوان یک فضای باز و محافظت شده در برابر عوامل آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تراس‌ها معمولاً در مناطقی با اقلیم سرد و برف‌زیاد شناخته شده‌اند، به منظور ایجاد یک فضای باز و دیدنی برای ساکنین خانه‌ها و همچنین افزایش ارزش و جذابیت خانه استفاده می‌شوند.

تراس‌های شیشه‌ای معمولاً با استفاده از شیشه‌های تک لایه یا دو لایه ساخته می‌شوند و می‌توانند با چهارچوب‌های فلزی یا چوبی تثبیت شوند. علاوه بر این، برخی تراس‌های شیشه‌ای دارای سیستم‌های گرمایشی و خنک‌کننده هستند تا در فصول سرد مورد استفاده قرار گیرند.

 

انواع بالکن شیشه‌ای یا تراس شیشه ای

شیشه بالکنی انواع مختلفی داشته و می‌توان آن را با توجه به سلیقه کارفرما، بزرگی و ابعاد فضای بالکن و محیط پیرامون آن، در حالت های مختلفی طراحی و تهیه کرد. در ادامه باهم به بررسی انواع شیشه های بالکنی و طراحی های متفاوتی که با هر یک از آن‌ها می‌توان انجام داد، می پردازیم:

  • شیشه بالکن ریلی یا کشویی

در حال حاضر شیشه بالکن ریلی یا کشویی یکی از انواع بسیار محبوب و رایج شیشه بالکنی یا تراس است که کاربری بسیار ساده و راحتی دارد و به همین جهت می‌توان از آن در اغلب پروژه‌ها استفاده کرد. این نوع شیشه بالکنی متشکل از چندین پنل شیشه‌ای است که هر یک توسط چرخ هایی که برای آن در بالا و پایین تعبیه شده، بر روی پروفیل ها سوار می‌شود.

این نوع شیشه بالکنی یکی از پرطرفدارترین انواع شیشه بالکن است و با توجه به نوع باز و بسته شدن، شستشو و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان انجام می‌گیرد. علاوه بر این پنل های ریلی را می توان به سادگی و راحت باز و بسته کرد و به صورت L شکل در گوشه‌ای جمع کرد که در نهایت فضای کمی را نیز اشغال می‌کند.

با توجه به اندازه و ابعاد بالکن می‌توان از تعداد پنل های شیشه‌ای در تعداد دلخواه و رنگ مورد نظر نیز استفاده کرد، اما این پنل ها باید در یک اندازه و یک شکل طراحی شوند تا بتوانند جای گیری درستی نیز داشته باشند.

شیشه بالکن ریلی یا کشویی

به علت حرکت پنل های شیشه‌ بر روی ریل در شیشه بالکن ریلی، فضا و جای‌ کمی اشغال می‌شود که به اما اجازه می‌دهد تا فضای بالکن خود را هر نوع که دوست داریم، بدون محدودیت طراحی کنیم. در حالت عادی و برای یک بالکن متوسط، نصب شیشه ریلی بالکن در طی یک روز پایان خواهد یافت. با این حال این زمان در صورتی که بالکن بزرگ و یا شرایط نصب سخت باشد، افزایش خواهد یافت. با ساخت و طراحی شیشه بالکن ریلی یا کشویی که یک عایق مستحکم و قوی است، می‌توان از ورود هر گونه صدا، گرد و غبار، آلودگی جلوگیری کرد، دید کافی و کاملی به مناظر اطراف داشت، نمایی لوکس ایجاد و امنیت ساختمان را تا حد زیادی افزایش داد.

شیشه بالکن کشویی اغلب از شیشه های مقاوم سکوریت 8 میلی متر با اندازه های یکسان ایجاد می‌شود که این شیشه ها بر روی فک نصب شده و بر روی هر فک 2 چرخ در بالا و پایین شیشه ها قرار می گیرد. علاوه بر این ریل در بالا و پایین دهنه به نحوی قرار می‌گیرد که این چرخ ها بتوانند درون ریل به صورت کشویی حرکت نمایند. علاوه بر تراس و بالکن از این نوع شیشه بالکن ریلی در اتاقک‌‏ها، به عنوان دیوار و فضاهای امن استفاده می‌شود.

با به کار بردن شیشه ریلی بالکن می‌توان یک فضا با چشم‌اندازی ایده‌ال و منحصر به فرد را ایجاد نمود که در کنار مزایای بسیار زیاد، کاربردی نیز باشد. شیشه بالکن ریلی ایمن جام فرد با کیفیت و مقاومتی بسیار عالی در کنار استفاده از بهترین یراق آلات ایرانی و خارجی و آلومینیوم اصل و فابریک، با یک تماس در اختیار شما خواهد بود.

 

  • شیشه بالکن نرده ای

شیشه بالکن نرده‌ای از دیگر انواع شیشه بالکنی است که در واقع نوعی نرده و محافظ به شمار می‌رود و از شیشه ساخته شده و به عنوان نرده شیشه تراس به کار برده می‌شود. جنس شیشه بالکن نرده‌ای به مانند دیگر شیشه بالکنی ها اغلب از نوع سکوریت نشکن است و مقاومت بالایی نیز دارد؛ با این تفاوت که شیشه هایی که در این نوع نرده‌ها نصب می شوند نسبت به شیشه های بالکن های دیگر ضخیم تر بودا و قطر آن‌ها باید حداقل ۱۰ میلی‌متر باشد.

شیشه بالکن نرده‌ای

امروزه از این نوع شیشه ها به جای استفاده از نرده‌های قدیمی استفاده می کنند که زیبایی بسیار خاص و منحصر به فردی را در کنار استفاده از قیمت شیشه‌های سکوریت مقاوم برای نمای ساختمان به وجود می‌آورد. شیشه بالکن نرده‌ای، در کیفیت و دوامی بالا با استفاده از قطعات لولا و ریل آلومینیومی ساخته می‌شود و می‌تواند در مقابل تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت بسیار بالایی نشان دهد. با توجه به این موارد از آن با عنوان یک جان پناه بسیار مناسب و نرده و محافظ نیز یاد می‌شود.

 

  • پنجره تاشو بالکن

پنجره های تاشو بالکن یکی دیگر از انواع شیشه بالکنی به شمار می‌روند که همان طور که از نامش نیز مشخص است، شیشه ها در یک سمت تا و جمع خواهند شد. عملکرد این نوع شیشه بالکنی به این صورت است که یک پنل ثابت بوده و سایر پنل‌ها متحرک خواهند بود. پنل های متحرک بر روی یک ریل حرکت کرده و باز و بسته خواهند شد.‌ پنجره تاشو بالکن را می‌توان در انواع مختلفی چون شیشه‌های آکاردئونی، هوشمند تاشو و… مشاهده کرد و از آن هم در فضاهای کوچک و هم بزرگ چون آلاچیق ها، بالکن ها، استخر ها و … استفاده کرد و این فضاها را به یک فضای آرام بخش و دلنشین برای استراحت خانواده تبدیل کرد.

این نوع شیشه بالکنی به علت ساخته شدن از جنس شیشه سکوریت، عایق مناسبی برای جلوگیری از صداهای مزاحم و حشرات بوده و از هدر رفتن انرژی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، این نوع شیشه‌ها را می‌توان به راحتی شست‌وشو داد. شما می توانید برای ساخت پنجره تاشو بالکن با ما تماس گرفته و از مشاورین ما اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید. ایمن جام فرد، متخصص تولید شیشه سکوریت و نشکن آماده طراحی و ساخت انواع شیشه بالکنی، پارتیشن شیشه‌ای، ویترین شیشه‌ای و… است.

پنجره تاشو بالکن

نوع شیشه ها از جنس سکوریت نشکن و اغلب در قطر استاندارد ۸ میلی‌متر ساخته می‌شوند. پنجره تاشو بالکن، یکی از سیستم‌های جدید، مدرن و جذابی هستند که با کارایی و زیبایی خاصی وارد ساختمان‌های معماری شده‌اند. پنجره تاشوتراس به‌ صورت چند لت، به یک سمت دیوار حرکت نموده و به صورت ال قرار می گیرد. از ویژگی‌های این نوع شیشه‌ها می‌توان به رنگ بندی متنوع، زیبایی، راه اندازی سریع، استفاده بهینه از تمام فضا و ایمنی بالا اشاره کرد.

 

  • شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی

در صورتی که بالکن بزرگی دارید، بهترین انتخاب برای شما شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی است‌. چرا که با قابلیت حرکت شیشه‌ها بر روی ریل در شیشه بالکن تاشو، به ترتیب نخستین شیشه به‌صورت تاشو بازشده و عمود بر سطح قرار می‌گیرد. در گام بعدی شیشه‌ی دوم بر روی ریل‌ها در شیشه ریلی بالکن حرکت کرده و به همان صورت تاشو و عمودی باز و در مجاورت و موازی با شیشه‌ی اول می‌ماند و به همین ترتیب در ادامه حرکت شیشه‌ها، تمامی آن‌ها در یک‌گوشه و در مجاورت یکدیگر و با اشغال حداقلی فضا جمع می‌شوند. با این ایده هر زمان که بخواهید کل فضا را می‌توانید باز و یا بسته کنید.

شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی

شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی به دلیل استفاده راحت و آسان به عنوان یک محافظ برای تراس استفاده می شود. شیشه سکوریت به کار رفته در این نوع بالکن عایق صوتی و حرارتی و ایمن و مقاوم در برابر ضربه و فشار است که اغلب به طور استاندارد با ضخامت ۸ میل انتخاب و طراحی می‌شود. با وجود این که می‌توان پنل های شیشه متحرک تراس را در اندازه های مختلف نصب کرد، اما با توجه به فضای تراس و ابعاد آن، عرض هر یک از پنل‌های سکوریت انتخاب یا سفارش داده می شود.

همچنین به علت استفاده از شیشه سکوریت، ابتدا شیشه با توجه به ابعاد مورد نظر برش خورده، سپس مراحل سکوریت کردن را طی و در نهایت برای نصب آماده و به محل فرستاده می‌شود. بسیاری از مشتریان برای زیباتر به نظر رسیدن محیط از نوع فریم لس آن در بالکن شیشه ای استفاده می‌کنند و نوع، رنگ، بافت و شکل شیشه انتخابی نیز با توجه به سلیقه مشتری تعیین می شود.

قیمت این نوع بالکن با توجه به میزان شیشه مصرفی، ابعاد، نوع و جنس شیشه تعیین می‌گردد. در اغلب موارد شیشه بالکن ریلی تاشو یا آکاردئونی متشکل از 4 پروفیل یا فریم آلومینیومی در 4 طرف شیشه و شامل کف، دیواره های کناری و سقف است.

 

  • شیشه بالکن لولایی

یکی از ساده‌ترین انواع شیشه بالکن ها، می‌توان به شیشه بالکن لولایی اشاره کرد که درب شیشه‌ای نیز نامیده می‌شوند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. درب های شیشه ای لولایی به علت نحوه‌ی باز شو آسانی که دارند، دارای سطح اشغالی کم بوده و برای فضاهایی با دارا بودن فضای چرخشی ۹۰ درجه باز شو، یکی از محصولات پر کاربرد به حساب می‌آیند. در ساختار این نوع شیشه بالکن می‌توان از استوپ یا جک هیدرولیکی آرام بند نیز استفاده کرد تا درب‌ها به آرامی باز و بسته شده و آسیب جدی نبینند.

شیشه بالکن لولایی

از مزایای استفاده از شیشه بالکن لولایی می‌توان به مواردی چون سهولت در تولید و نصب، جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و عایق رطوبت، سادگی در ساختار، دارای ظاهری زیبا و مدرن و انتقال ، انعکاس و انتشار نور به فضاهای داخلی اشاره کرد. در اغلب مواقع این درب ها از شیشه‌ی سکوریت یا میرال درجه با ضخامت ۱۰ الی ۱۲ میلیمتری ساخته می‌شوند که با یراق آلات استنلس استیل۳۰۴ ( ضد زنگ ) یا آلومینیوم به صورت تک لنگه، دو لنگه و یا تک لنگه همراه با هرزگرد طراحی، تولید و نصب می‌شوند.

 

  • شیشه بالکن فریم لس

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای شیشه بالکن فریم لس آن است که بدون هیچ مانعی و به طور 100 درصدی می توان با استفاده از آن‌ها منظره بیرونی را به طور کامل مشاهده کرد. شیشه های فریم لس زمانی که بر روی تراس نصب می شوند، یک ناحیه را به خوبی جداسازی کرده و نمایی بدون حدود، بی نظیر و جذاب را برای بیننده در کنار آرامش و دوری از آلودگی فراهم می‌کند. زمانی که شما از این نوع شیشه بالکن در تراس خود استفاده می کنید، نور زیادی را نیز خانه و محیط داخلی پخش می‌کنید.

شیشه بالکن فریم لس اغلب با استفاده از شیشه های لمینت بر روی پروژه نصب می‌شوند و نصب بسیار ساده و آسانی دارند؛ چرا که در معرض هیچ سطح بالایی قرار نمی گیرند. از این رو در صورتی که شما علاقه زیادی به نور درون خانه و محیط کار خود دارید، می توانید این نوع شیشه بالکن را برای اجرا در تراس انتخاب کنید تا کارشناسان مجرب و کارآزموده ما در ایمن جام فرد، بدون هیچ مشکل و یا درزی آن را برای شما نصب و اجرا نمایند.

 

  • بالکن شیشه ای گرد

یکی دیگر از جدیدترین انواع شیشه بالکنی، نوع بالکن شیشه‌ای گرد است که به تازگی در ساخت و طراحی بالکن به کار می‌روند و یک بالکن لوکس و شیک برای ساختمان ایجاد می‌کنند. همان طور که از نام این شیشه بالکنی نیز مشخص است، از شیشه های خم برای تهیه و ساخت آن استفاده می‌شود. در واقع شیشه ها ابتدا برش خورده، سوراخ شده و حالت خواهند گرفت و سپس در طی فرآیند مقاوم سازی تبلیغ شیشه‌ سکوریت خواهند شد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع شیشه آن است که می تواند به راحتی با سایر عناصر و المان های منحنی در نما و دکوراسیون ساختمان هماهنگ شود.

شیشه بالکن گرد

امروزه بیشتر در طراحی پنت هاوس ها و برای ایجاد جذابیت بیشتر در فضای تراس و نمای ساختمان از شیشه بالکن گرد استفاده می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که قیمت شیشه خم یا منحنی در کنار زیبایی از نوع مسطح آن بیشتر خواهد بود و در عین حال تحمل وزن و استحکام بیشتری را نیز نسبت به انواع مسطح دارد.

 

قیمت شیشه بالکنی

عوامل گوناگون و متعددی بر قیمت شیشه بالکنی تأثیر گذار هستند که از این عوامل می‌توان به نوع شیشه، متراژ فضای مورد نظر، ضخامت شیشه سکوریت، مدل شیشه بالکن فریم لس یا فریم دار یا کشویی و یا لولایی و… اشاره کرد. علاوه بر این، یراق آلات و ابزارهای جانبی چون توری پلیسه ای و… نیز تأثیر به سزایی در در تعیین قیمت شیشه بالکنی دارند؛ چرا که اغلب وارداتی هستند و نرخ تورم نیز بر آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

در صورت استفاده از انواع شیشه بالکنی همچون لولایی، کشویی، ساده و فریم لس، قیمت شیشه بالکنی نیز متفاوت خواهد بود. هر چه که ضخامت، قطر و ابعاد شیشه بیشتر باشد، هزینه ساخت و نصب و اجرای آن نیز بیشتر خواهد بود. رنگ، طرح، بافت و نوع شیشه نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده شیشه بالکن دارد، چرا که هر یک مراحل ساخت منحصر به خود را دارند و مشابه هم نیستند. از طرفی یراق‌آلات گوناگونی را می‌توان برای ساخت بالکن شیشه‌ای مورد استفاده قرار داد که با توجه به سلیقه و انتخاب شما می‌تواند آلومینیوم، استیل، PVC و … باشد که به خوبی می‌دانید هر یک قیمت مخصوص به خود را دارند.

یکی از عواملی که شاید چندان بااهمیت به نظر نرسد و کمرنگ دانسته شود، هزینه حمل و نقل است که باید با دقت بسیار بالایی انجام گیرد. در کنار آن هزینه و دستمزد نیروی کار و نصابان برای آهنگری، جوشکاری اتصالات، چسب کاری و نصب و اجرا نیز عامل مهمی است که در قیمت تمام شده محصول گنجانده می‌شود. وجود یا عدم وجود طرح بر روی شیشه، ثابت یا متحرک بودن بالکن شیشه ای، میزان نیاز به سازه های فلزی و آهن کشی، نوع و رنگ شیشه انتخابی، تعداد و نوع بازشو ها در مدل ثابت نیز از عوامل موثر در قیمت تمام شده شیشه بالکنی هستند.

 

نحوه اجرای شیشه بالکن

از اصطلاحات مختلفی برای توصیف شیشه بالکنی همچون پوشاندن بالکن با شیشه، بالکن شیشه ای تاشو، بستن تراس، شیشه ای کردن تراس و بالکن شیشه ای استفاده می‌شود با این حال یک هدف دارد و یک کار واحد را انجام می‌دهد؛ حفاظی از شیشه برای تراس که به عنوان پوششی در مقابل آلودگی، سرما و گرمای محیط عمل می‌کند. برای نصب و سفارش اجرای شیشه بالکن برای ساختمان خود کافیست تا به صورت زیر اقدام کنید:

■ در نخستین گام ابتدا باید درخواست و سفارش خود را به ما ارائه دهید. برای این کار با شماره‌های ما تماس بگیرید تا به کارشناسان مربوطه متصل و اطلاعات مورد نیاکان را دریافت کنید.

■ با توجه به اهمیت مواردی همچون فضا و مساحت در ساخت و نصب شیشه بالکن، کارشناسان ایمن جام فرد یک زمان تعیین می‌کنند تا کارشناسان فنی در محل حضور یافته و محیط را اندازه گیری کند. توضیحات مرتبط با این اندازه‌گیری همچون نوع شیشه بالکن، نوع یراق‌آلات و… ارائه شده و در صورت رضایت شما سفارش کار به بخش نقشه‌کشی اعلام می‌گردد.

■ نقشه کشی شیشه بالکن مطابق با سلیقه شما انجام شده و پس از بررس‌های دقیق به واحد ساخت و تولید تحویل داده می‌شود.

■ مطابق با تاریخ اعلام شده، پروژه برای نصب و تحویل آماده و اجرا می شود. به طور معمول برای نصب بالکن شیشه‌ای از نصاب حرفه ای و کارآزموده استفاده می شود.

■ پس از نصب و اجرا، پروژه در اختیار شما قرار گرفته، کار اجرایی پیگیری شده و رضایت شما جزو رزومه شرکت به ثبت می رسد.

■ تمامی پروژه‌های انجام شده دارای خدمات پس از فروش بوده و از گارانتی برخوردار هستند.

 

نحوه ساخت بالکن شیشه ای

نحوه تولید و ساخت بالکن شیشه‌ای با توجه به نوع شیشه‌های به کار رفته، نوع بافت‌ شیشه، ابعاد و اندازه بالکن شیشه‌ای متفاوت خواهد بود. از شیشه‌های مختلفی در ساخت شیشه بالکن می‌توان استفاده کرد که از آن‌ها می‌توان به شیشه‌های رنگی، سکوریت، لمینت، سندبلاست، بافت دار و.‌‌.. اشاره کرد.

نحوه ساخت بالکن شیشه‌ای

به عنوان مثال شیشه سکوریت یکی از مقاوم ترین شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است و گزینه نخست در ساخت شیشه بالکن به شمار می‌رود. این نوع شیشه در مقایسه با شیشه های لمینت شده از قیمت پایین‌تری برخوردار است و در صورت شکستن و خرد شدن، تمیز کردن و جمع کردن تکه های آن بسیار راحت تر است. شیشه سکوریت یا نشکن یکی از مقاوم ترین شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است و در طی یک فرایند و عملیات حرارت دهی در کوره‌های مخصوص به دست می آید. از شیشه سکوریت در مکان هایی که مقاومت و استحکام در مقابل حرارت و همچنین ایمنی مورد اهمیت باشد، به کار می‌رود.

از دیگر انواع شیشه بالکن ها می‌توان شیشه رنگی را نام برد که نوع خاصی از شیشه است که با توجه به میزان تابش نور مستقیم خورشید، می تواند رنگی روشن تر و یا تیره تر به خود بگیرد و فرآیند ساخت مخصوص به خود را دارد.

شیشه لمینت یکی دیگر از انواع شیشه هاست و در حقیقت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده که به وسیله یک یا چند لایه پلی وینیل بوتیرال (PVB) به یکدیگر متصل شده‌اند. در واقع از شیشه های لمینت شده در مواردی که ایمنی در کنار زیبایی برای ما اهمیت داشته باشد، استفاده خواهد شد. شیشه های لمینت شده به نحوی ساخته شده اند که دیگر خبری از خرد شدن و ریختن شیشه پس از شکستن آن نیست.

یکی دیگر از جدیدترین موارد استفاده از شیشه در ساخت شیشه بالکن، شیشه های کنترل کننده انرژی هستند که در یک طرف این شیشه‌ها لایه Coating نصب شده است و حرارت بسیار کمتری را نسبت به شیشه‌های معمولی منتقل خواهد کرد. همین عامل موجب صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف انرژی خواهد شد. این شیشه ها در انواع رنگی نیز تولید می‌شوند که با نام Low-E-Sun شناخته می‌شوند.

از دیگر انواع شیشه بالکن می‌توان به شیشه های عایق صدا یا آکوستیک اشاره کرد که در حقیقت مجموعه ای متشکل از دو یا چند صفحه شیشه هستند که به یکدیگر وصل شده اند و به دلیل وجود یک نوع گاز مخصوص در بین شیشه ها می توانند به عنوان کنترل کننده سر و صدا به خوبی عمل کنند. شیشه های آکوستیک می توانند سر و صدای محیط را تضعیف کرده و کاهش دهند، از این رو بهترین انتخاب برای خانه ها و ادارات و دفاتری هستند که در مناطق شلوغ ساخته شده‌اند.

به طور کلی هر یک از شیشه های فوق در سه مدل کلی ساخته و آماده نصب می‌شوند. این سه مدل بالکن شیشه ای فریم دار، بالکن شیشه ای فریم لس و بالکن شیشه ای با شیشه های تاشو یا آکاردئونی به شمار می‌روند. توجه داشته باشید که پیش از نصب بالکن شیشه‌ای باید شرایطی مهیا باشد تا بتوان آن را آن را کرد تا به مشکلی برخورد نکرد. در ادامه این شرایط و پیش شرط‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

 

شرایط نصب بالکن شیشه‌ای

پیش از نصب شیشه بالکن، باید یک سری شرایط و مقدمات برای آماده سازی فضا مهیا شود که از برخی از این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف از استحکام بالایی برخوردار و ترجیحاً قوطی آهن باشد.
  • دیوارهای ساختمان و محل نصب شیشه بالکن، مستحکم و دارای پوشش سنگ یا بتن باشد.
  • سقف بالکن هم راستای کف بالکن و یا بلند تر از آن باشد.
  • نصب شیشه بالکن به صورت روکار انجام می‌گیرد و نیازی به تخریب ساختمان نیست.
  • پیش از نصب بالکن شیشه‌ای باید از وجود فضای کافی برای نصب شیشه بالکن و امکان حرکت و باز و بسته شدن آن اطمینان حاصل کنیم. چرا که شیشه بالکن متحرک برای حرکت به فضایی برای جابه جایی نیاز دارد.
  • با توجه به خواست مشتری می‌توان نصب شیشه بالکن را به شکل های مختلف و متنوعی از جمله شکل های زاویه دار، دایره مانند و یا مسطح انجام داد.

مراحل نصب شیشه بالکن

مراحل ساخت، مونتاژ ، نصب و پیاده سازی شیشه بالکن و یراق آلات آن به نوعی در راستای هم هستند و به شکلی بسیار ساده و دقیق انجام می‌گیرند. در ادامه این مراحل را با هم بررسی می‌کنیم:

مونتاژ پروفیل‌ها، پنل‌ها و چرخ‌ها

پس از ساخت پنل‌های شیشه‌ای در ابعاد، اندازه‌ها و طرح‌های مورد نظر، با دیگر بخش‌ها همچون چرخ‌ها و پروفیل‌ها ادغام شده و آماده می‌شود. پس از بازدید کارشناسان فنی از محل مورد نظر و انجام اندازه گیری‌های لازم، تعداد و ابعاد صفحات شیشه‌ای توسط مهندسین ایمن جام فرد به دقت محاسبه شده و تحویل گروه مونتاژ مستقر در کارخانه می‌گردد تا مراحل مونتاژ در کارخانه انجام گیرد.

سپس مرحله مونتاژ پنل‌های شیشه سکوریت ۸ میلیمتری با استفاده از پروفیل‌ها و یراق‌آلات خارجی توسط متخصصین ایمن جام فرد به دقت انجام می‌شود. این مرحله نیاز به دقت بسیار بالا و ظرافت خاصی دارد تا هم اتصالات به خوبی انجام شده و هیچ آسیبی به شیشه نرسد. هدف ما در گروه تولیدی ایمن جام فرد جلب رضایت شما مشتریان محترم در تمامی مراحل نصب و اجرا است. به همین جهت این مراحل به طور پیوسته انجام می‌گیرد تا در حداقل زمان ممکن شیشه بالکن شما آماده نصب و استفاده گردد.

متصل کردن درزگیرهای مخصوص

پس از قرارگیری پروفیل‌ها و یراق آلات، در مرحله بعدی اتصال درزگیرهای مخصوص و آماده‌سازی پنل‌های شیشه‌ای به تعداد لازم انجام می‌گیرد و پروفیل‌های پایه در محل مورد نظر خود نصب می‌شوند. پس از اتصال چرخ‌ها و پروفیل‌ها به پنل‌های شیشه‌ای، در کارخانه، درزگیرهای مخصوص به شیشه‌ها متصل می‌شوند تا در زمان بسته بودن بالکن شیشه‌ای، هیچ گونه آب، گرد و غبار و آلودگی به داخل نفوذ نکند. این مرحله برای تک تک پنل‌های شیشه‌ای جداگانه انجام می‌گیرد.

شما می‌توانید هر نوع شیشه‌ای را که دوست دارید با هر رنگ و طرحی از ما تحویل بگیرید. نوع شیشه‌ها می‌تواند مات، دودی، رفلکس، ساده و آینه‌ای و… باشد که مطابق با خواست شما طراحی و ارائه می‌شود.

آماده سازی محل نصب

پس از آماده شدن پنل های شیشه‌ای، نوبت به مرحله بعدی یعنی آماده سازی محل نصب می‌رسد. ابتدا پروفیل‌های ثابت با اندازه مشخص با استحکام و محاسبات دقیق در محل موردنظر نصب می‌شوند و سپس پنل‌ها با استفاده از اتصالات مربوطه و در صورت نیاز جوشکاری نصب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص پروفیل‌های استفاده شده در بالکن شیشه‌ای آن است که شما می‌توانید مطابق با رنگ، طرح و دکوراسیون نمای ساختمان خود، پروفیلی با رنگ دلخواه استفاده کنید. توجه داشته باشید که این پروفیل‌ها استحکام بسیار بالایی دارند و طول عمر زیادی را برای شیشه بالکن فراهم می‌کنند.⁦

چرا ایمن جام فرد؟

شرکت ایمن جام فرد به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه‌های تولید شیشه سکوریت سناریو و اجرای نمای شیشه‌تی همچون بالکن شیشه‌ای، پارتیشن شیشه‌ای و … با برخورداری از کارشناسان، مهندسان و نیروهای کاری دقیق، کارآزموده و باتجربه آماده است تا سفارشات شما عزیزان را با قیمتی مناسب، تضمین شده در کنار کیفیتی عالی و کاملا مدرن و بدون واسطه در اختیارتان قرار دهد.

چرا ایمن جام فرد؟

امروزه بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه در کشورمان فعالیت می‌کنند، به صورت واسطه‌ای عمل می‌کنند در صورتی که شما می‌توانید انواع شیشه بالکن، پارتیشن شیشه‌ای، نرده شیشه‌ای و… را به صورت مستقیم و بدون واسطه از ایمن جام فرد تهیه کنید و در هزینه‌های خود نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی نمائید. تجهیزات، پروفیل ها و تمامی لوازم به کار برده شده در ساخت شیشه بالکن ایمن جام فرد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به صورت تضمینی به شما ارائه می‌شوند.

خدمات ما در ایمن جام فرد شامل:

  • ارسال شیشه و انجام پروژه در تمامی نقاط کشور
  • گارانتی شیشه در برابر شکستن
  • طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای منزل
  • طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای اداری
  • طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای تجاری و تفریحی
  • ساخت انواع شیشه سکوریت، لمینت، سندبلاست و…
  • ساخت انواع تابلو شیشه‌ای
  • ساخت انواع ویترین شیشه‌ای مدرن و باکیفیت
  • ساخت و نصب شیشه انواع آکاردئونی جمع‌شو
  • ساخت انواع کابین دوش حمام
  • ساخت انواع پرده شیشه‌ای
  • و…

شما با خرید و سفارش انواع شیشه بالکن از ایمن جام فرد به مزایای متعددی دست خواهید یافت که عبارت‌اند از:

  • تضمین کیفیت پروژه و شیشه و کلیه یراق آلات
  • نصب و اجرای بدون نقص بالکن شیشه ای
  • گارانتی شیشه در مقابل شکسته شدن و یا حوادث طبیعی
  • قیمت مناسب و بهره مندی از تخفیفات جشنواره ها
  • طراحی و ساخت محصولات بدون واسطه
  • طراحی رایگان و اندازه گیری رایگان در محل شما
  • ارسال شیشه بالکنی به سراسر کشور
  • استفاده از بهترین نوع پروفیل ها و یراق آلات
  • تحویل پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • حمل و بسته‌بندی دقیق و کاملا ایمن

 

نکات مهم در خرید شیشه بالکنی

در زمان سفارش و خرید شیشه بالکنی باید دقت داشته باشید که متناسب با نوع کاربرد شیشه و ابعاد و فضای مورد نظر بهتر است چه نوع شیشه ای را خریداری کنید. از نکات مهم در خرید شیشه بالکنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متریال و جنس شیشه:

یکی از نکات بسیار مهم در خرید شیشه بالکنی، جنس و متریال شیشه و یراق آلات موجود در آن است. امروزه متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها جنسی بی کیفیت را با قیمتی بسیار ارزان به مشتری ارائه می دهند، در حالیکه این تصمیم و انتخاب می تواند در آینده مشکلات زیادی را به وجود آورد و حتی در مواردی خطرآفرین نیز باشد. با این حال پیشنهاد ما به شما آن است که تنها به ظاهر کار اکتفا نکنید و از کارخانه هایی معتبر، جنسی تضمین شده را خریداری کنید.

اندازه شیشه:

علاوه بر متریال شیشه، اندازه آن نیز اهمیت زیادی دارد این که بتوان آن را بدون خطا و درز و به صورت دقیق اندازه گیری کرد، نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. از این رو بهتر است تلاش کنید تا همواره از افراد متخصص و کارشناسان این امر کمک بگیرید تا در زمان نصب با مشکل مواجه نشوید.

بالکن شیشه‌ای

وزن شیشه:

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در زمان خرید شیشه بالکنی، وزن آن است؛ چرا که وزن شیشه عامل بسیار مهمی در استحکام آن و مقابله با عوامل خارجی خواهد داشت.

مناسب ترین و رایج‌ترین شیشه ها برای ساخت بالکن شیشه ای، انواع 8 میلی‌متری هستند که در کنار وزن کم اما مزایایی چون مقاومت و استحکام را نیز با خود به همراه دارند.

شاید چنین تصور شود که هر چه وزن شیشه بیشتر شود، استخدام آن نیز بالاتر خواهد رفت، در حالی که چنین نیست. هر چه وزن شیشه بالکنی بیشتر باشد، مقاومت آن کمتر خواهد شد از این رو مقاومت شیشه های 8 میلیمتری نسبت به شیشه های 10 میلیمتری بسیار بیشتر است.

رنگ بندی:

شما می توانید شیشه های بالکن خود را در رنگ‌ها و طرح های مختلف سفارش دهید. همچنین شما می توانید شیشه های خود را به صورت ‏مات و یا دو رنگ و یا سندپلاست نیز سفارش دهید تا بتوانید بیشترین لذت را از نمای بالکن خود ببرید.

شما می توانید جدیدترین قیمت شیشه سکوریت را اینجا ببنید.

انواع شیشه بالکنی

شیشه بالکنی انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه به ابعاد فضای بالکن و محیط پیرامون آن، این شیشه ها را در حالت های مختلفی طراحی کرد. در ادامه به انواع شیشه های بالکنی و طراحی های متفاوت آن‌ها می پردازیم.

  • شیشه بالکن پنجره ای

شیشه بالکنی پنجره‌ای

یکی از انواع شیشه بالکنی، شیشه بالکنی پنجره ‌ای است که به پنجره بالکنی نیز شناخته می شود؛ چرا که می‌توان آن را به مانند پنجره باز و بسته کرد.

با این که شیشه بالکنی پنجره‌ای همانند پنجره باز و بسته می‌شود، اما نمی‌توان آن را یک پنجره عادی دانست؛ چرا که تمام مزایای یک شیشه بالکن را با خود به همراه دارد. در واقع شیشه‌های پنجره دارای فریم های پهن و بزرگی هستند که جلوی دید را تا حدود بسیار زیادی می‌گیرند و در کنار آن از شیشه های دوجداره ایمنی تهیه شده اند که در مقابل شیشه سکوریتی بالکنی، مقاومت کمتری نیز دارند.

این نوع شیشه بالکنی را می‌توان در زمان دلخواه به راحتی باز و بسته کرد و عایق بسیار مناسبی نیز در مقابل ورود حشرات و الودگی صوتی خواهد بود.

 

  • شیشه بدون قاب( فریم‌لس)

شیشه بالکنی فریم لس

یکی دیگر از انواع شیشه بالکنی شیشه های بدون قاب یا فریم لس هستند که با نصب آن‌ها در تراس یا بالکن می‌توان به راحتی محیط اطراف و منظره بیرون را به صورت کاملا شفاف و واضح مشاهده کرد؛ چرا که در این نوع از شیشه‌ها پروفیل های متصل کننده و اتصالات به هیچ عنوان استفاده نمی‌شوند. این نوع شیشه بالکنی نیز می تواند شما را از شر حشرات موذی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین از انواع شرایط نامساعد آب و هوایی محافظت نمایند.

این شیشه ها را هم می توان به سر خط و هم به دیوار متصل کرد. این اتصال هیچ گونه آسیبی به دیوار یا بنا وارد نخواهد کرد‌؛ چرا که این شیشه ها تنها از یک پنل ساخته می‌شوند و قطر آن‌ها بین ۸ الی ۱۰ میلی متر خواهد بود.

فریم شیشه‌های بالکنی اغلب از جنس آلومینیوم و یا استیل هستند.

 

  • شیشه بالکن نرده ای

شیشه بالکنی نرده‌ای

از دیگر انواع شیشه بالکنی می توان به شیشه بالکن نرده‌ای اشاره کرد که در واقع نوعی نرده و محافظ است که از شیشه ساخته شده و به عنوان نرده شیشه تراس نیز شناخته می شود.

جنس این نوع نرده به مانند دیگر شیشه بالکنی ها از نوع سکوریت نشکن است و مقاومت بالایی نیز دارد؛ با این تفاوت که شیشه هایی که در این نوع نرده‌ها نصب می شوند نسبت به شیشه های بالکن های دیگر ضخیم تر هستند و قطر آن‌ها باید حداقل ۱۰ میلی‌متر باشد.

امروزه به جای استفاده از نرده‌های قدیمی از این نوع شیشه ها برای نرده های شیشه ای استفاده می کنند و زیبایی فوق العاده خاص و منحصر به فردی را در کنار استفاده از قیمت شیشه‌های سکوریت مقاوم برای نمای ساختمان به وجود می‌آورند.

این نرده‌های شیشه‌ای، با استفاده از قطعات لولا و ریل آلومینیومی در کیفیت و دوام بالایی ساخته می‌شوند و در مقابل تغییرات آب و هوایی نیز هیچ گونه ضعفی از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل می‌توانند جان پناه بسیار مناسبی به عنوان نرده و محافظ باشند.

 

  • شیشه بالکن ریلی

شیشه بالکنی ریلی

شیشه بالکن ریلی نیز یکی از انواع بسیار رایج و محبوب شیشه بالکنی یا تراس است که شیشه کشویی نیز نامیده می‌شود. این شیشه در حقیقت متشکل از چند پنل شیشه‌ای است که این پنل ها توسط چرخ هایی که دارند از بالا و پایین بر پروفیل ها سوار می‌شوند.

شیشه بالکن ریلی به دلیل کاربری راحت و آسان ای که دارد یکی از پرطرفدارترین انواع شیشه بالکن است و با توجه به نوع باز و بسته شدن، شستشو و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان خواهد بود. علاوه بر این پنل های ریلی را می توان به سادگی و راحت باز و بسته کرد و به صورت L شکل در گوشه‌ای جمع کرد که در نهایت فضای کمی را نیز اشغال می‌کند.

با توجه به اندازه و ابعاد بالکن می‌توان از تعداد پنل های شیشه‌ای در تعداد دلخواه و رنگ مورد نظر نیز استفاده کرد، اما این پنل ها باید در یک اندازه و یک شکل طراحی شوند تا بتوانند جای گیری درستی نیز داشته باشند.

اشغال فضایی کم به شما اجازه خواهد داد تا فضای بالکن خود را هر طور که دوست دارید، طراحی نمایید. در حالت عادی و برای یک بالکن متوسط، نصب شیشه ریلی بالکن در طی یک روز پایان خواهد یافت. با این حال این زمان در صورتی که بالکن بزرگ و یا شرایط نصب سخت باشد، افزایش خواهد یافت.

مزایای شیشه بالکن ریلی:

  • یک عایق قوی و مستحکم برای جلوگیری از ورود صدا، گرد و غبار، آلودگی و…
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • امنیت بالا برای ساختمان به دلیل باز و بسته شدن از فضای داخلی
  • قابل اجرا برای هر نوع بالکن با هر نوع اندازه و ابعادی
  • اشغال فضایی کم به دلیل حرکت پنل های شیشه‌ بر روی ریل
  • کیفیت بالای پروفیل ها و شیشه های استفاده شده در شیشه بالکن ریلی

 

  • پنجره های تاشو بالکن

شیشه بالکنی تاشو(آکاردئونی)

یکی دیگر از انواع شیشه بالکنی، پنجره های تاشو بالکنی است که همان گونه که از نامش نیز مشخص است، شیشه ها در یک سمت تا و جمع خواهند شد. عملکرد این نوع شیشه بالکنی به این صورت است که یک پنل ثابت بوده و سایر پنل‌ها متحرک خواهند بود. پنل های متحرک بر روی یک ریل حرکت کرده و باز و بسته خواهند شد.

امروزه پنجره تاشو بالکنی به دلیل نمای جذابی که دارند، طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده‌اند و موفق شده‌اند تا سهم عظیمی از سفارشات مشتریان را به خود اختصاص دهند.

شیشه‌های تاشو انواع مختلفی چون قیمت شیشه‌های آکاردئونی، هوشمند تاشو و… دارد و می توان از آن هم در فضاهای کوچک و هم بزرگ چون آلاچیق ها، بالکن ها، استخر ها و غیره استفاده کرد. همین امر باعث خواهد شد تا این فضاها به یک فضای آرام بخش و دلنشین برای استراحت خانواده تبدیل شوند.

این نوع شیشه بالکنی به دلیل ساخته شدن از جنس شیشه سکوریت، عایق مناسبی برای جلوگیری از صداهای مزاحم و حشرات است و از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری خواهد کرد.

همچنین این نوع شیشه را می‌توان به راحتی نیز شست‌وشو داد. شما می توانید برای ساخت پنجره تاشو بالکنی با ما تماس گرفته و از مشاورین ما اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید. ایمن جام فرد، متخصص تولید شیشه سکوریت و نشکن آماده طراحی و ساخت انواع شیشه بالکنی، پارتیشن شیشه‌ای، ویترین شیشه‌ای و… است.

 

  • بالکن شیشه ای گرد

شیشه بالکنی گرد

یکی از جدیدترین انواع شیشه بالکنی، نوع بالکن شیشه‌ای گرد است که به تازگی در ساخت و طراحی بالکن به کار می‌روند و یک بالکن لوکس و شیک برای ساختمان ایجاد می‌کنند. همان طور که از نام این شیشه بالکنی نیز مشخص است، از شیشه های خم برای تهیه و ساخت آن استفاده می‌شود. در واقع شیشه ها ابتدا برش خورده، سوراخ شده و حالت خواهند گرفت و سپس در طی فرآیند مقاوم سازی تبلیغ شیشه‌ سکوریت خواهند شد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع شیشه آن است که می تواند به راحتی با سایر عناصر و المان های منحنی در نما و دکوراسیون ساختمان هماهنگ شود.

امروزه بیشتر در طراحی پنت هاوس ها و برای ایجاد جذابیت بیشتر در فضای تراس و نمای ساختمان از شیشه بالکن گرد استفاده می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که قیمت شیشه خم یا منحنی در کنار زیبایی از نوع مسطح آن بیشتر خواهد بود و در عین حال تحمل وزن و استحکام بیشتری را نیز نسبت به انواع مسطح دارد.

 

قیمت شیشه بالکنی

عوامل متعددی بر قیمت شیشه بالکنی تأثير گذار هستند. از این عوامل می‌توان به نوع شیشه، متراژ فضای مورد نظر، ضخامت شیشه سکوریت، مدل شیشه بالکن فریم لس یا فریم دار یا کشویی و یا لولایی و… اشاره کرد. علاوه بر این، یراق آلات و ابزارهای جانبی چون توری پلیسه ای و… نیز تأثیر به سزایی در در تعیین قیمت شیشه بالکنی دارند؛ چرا که اغلب وارداتی هستند و نرخ تورم نیز بر آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود

با این وجود می‌توان عوامل موثر بر قیمت شیشه بالکنی را به موارد زیر وابسته دانست:

  • مدل شیشه: کشویی، ساده، لولایی و بدون فریم
  • ضخامت شیشه تراس
  • حمل و نقل
  • رنگ شیشه و فریم
  • سندبلاست شیشه
  • ابعاد کلی شیشه
  • نوع یراق الات بکار رفته
  • آهنگری و جوشکاری
  • نصب و اجرا

 

اهمیت یراق آلات بالکن شیشه‌ای

شیشه بالکن برای نصب و قرارگیری در جای خود نیاز به اتصالات مختلفی همچون دستگیره، فریم، قفل، لولا و … دارد. هر چه که جنس یراق آلات باکیفیت تر باشد، در آینده هزینه‌های تعمیر و تعویض کمتری را برای مشتری به همراه خواهد داشت و بالکن شیشه ای نیز عمر طولانی تری خواهد داشت.

هر یک از یراق آلات تاثیر مخصوص به خود و نقش خاص خود را در عملکرد شیشه بالکنی ایفا می‌کنند.

اهمیت یراق آلات

با این حال برخی از مواقع به دلیل استفاده مداوم از شیشه و باز و بسته کردن درب شیشه ای متحرک، پس از گذشت مدتی برخی از قطعات فرسوده می شوند و باید تعویض شوند.

از تجهیزات اصلی به کار رفته در نصب بالکن شیشه ای می باشد. از تجهیزات به کار رفته در نصب بالکن می توان قفل مورد استفاده در شیشه بالکنی، درپوش، درزگیر، پیچ و اتصالات شیشه بالکنی، روپوش، هدایتگر مفصل دار و پین لولایی را عنوان کرد. یکی از قطعات مهم در نصب بالکن، شیشه آن می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که در صورت عدم انتخاب شیشه و یراق آلات مناسب، با کيفيت و مقاومتی ضعیف، تراس امنیت و کارایی لا م را نخواهد داشت و ممکن است هم برای افراد داخل و هم بیرون خطراتی به همراه داشته باشد. به همین جهت برای انتخاب و نصب شیشه بالکنی به افراد و کارخانه‌های معتبر مراجعه کنید و دقت کنید که این تجهیزات ویژگی‌هایی چون ایمنی، عایق بودن و مقاومت را داشته باشند.

جواب: شیشه بالکنی، یک نوع شیشه برای ساخت بالکن و نما است که به عنوان یک پنجره برای دیدن چشم‌نواز به دنیای بیرون و همچنین به عنوان یک محافظ در برابر عوامل جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جواب: شیشه بالکنی مزایای بسیاری دارد که عبارتند از: ایجاد یک فضای باز و دیدنی، افزایش ارزش خانه، محافظت در برابر عوامل آب و هوایی، افزایش نورپردازی و دید، کاهش سر و صدای خارجی و…

جواب: برخی مشکلاتی که ممکن است با شیشه بالکنی پیش آید عبارتند از: نیاز به نگهداری و تمیز کردن مکرر شیشه، خطر شکستگی شیشه، نیاز به نصب و تعویض شیشه در صورت ترک خوردن، احتمال تشکیل بخار در بین دو لایه شیشه در بعضی موارد و دیگر مشکلات فنی.

جواب: هر دو نوع شیشه شفاف و غیر شفاف برای ساخت بالکن و نما وجود دارند، با این حال بالکن‌های شیشه‌ای شفاف بیشتر به دلیل ظاهر زیبا و ایجاد دید بیشتر انتخاب می‌شوند.

جواب: هزینه ساخت بالکن شیشه‌ای بستگی به متراژ، جزئیات طراحی، نوع و کیفیت شیشه و سایر عوامل دارد. برای دانستن هزینه دقیق می‌توانید با شرکت‌های مختلف تماس بگیرید.

جواب: شیشه‌های دو لایه برای ساخت بالکن استفاده می‌شوند، اما شیشه‌های سه لایه یا چند لایه نیز وجوددارند که بیشتر برای ساختمان‌های بلند استفاده می‌شوند تا علاوه بر محافظت در برابر عوامل جوی، از نظر عایق حرارتی و صوتی نیز بهتر عمل کنند.

جواب: شیشه بالکنی اگر به درستی نصب شود و از شیشه‌های با کیفیت استفاده شود، می‌تواند ایمنی شما را تضمین کند. اما در هر صورت، برای اطمینان از ایمنی بیشتر، می‌توانید از شیشه‌هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید و همچنین در صورت نصب شیشه بالکنی در طبقات بالایی، از ایمنی‌های اضافی مانند پشت بام‌ها و محافظ دیواری استفاده کنید.

جواب: شیشه بالکنی با استفاده از یراق‌آلات مختلفی مانند چوب، فلز و… نصب می‌شود. نوع یراق‌آلاتی که برای نصب شیشه بالکنی استفاده می‌شود، بسته به نوع ساختمان، طراحی و سلیقه شما متفاوت است.

جواب: برای تمیز کردن شیشه بالکنی می‌توانید از مواد شوینده معمولی مانند آب و صابون یا محلول‌های تخصصی برای شیشه استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از تشکیل خط و لکه بر روی شیشه، می‌توانید از پوشش‌هایی مانند شستشوی شیشه، نانوکوتینگ و… استفاده کنید.

جواب: برای تعویض شیشه بالکنی، ابتدا باید شیشه قدیمی را باز کرده و آن را بیرون بیاورید. سپس شیشه جدید را با یراق‌آلات جدید نصب کنید و در نهایت باید اطمینان حاصل کنید که شیشه جدید به درستی در راهرو و درب بالکن نصب شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن