نرده شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟ 

امروزه بسیاری از طراحان و صاحبان املاک در کنار مقاومت و استحکام به زیبایی بنا نیز اهمیت زیادی می‌دهند. نرده شیشه یکی از نماد های طراحی دکوراسیون مدرن است و برای تکمیل زیبایی ملک به کار می رود. شاید تصور کنید که به علت وجود شیشه این نرده‌ها از استحکام بالایی برخوردار نیستند، در حالی که چنین نیست. این نرده ها یکی از قوی ترین سیستم های ایمنی به شمار می روند.

نرده شیشه ای
این نوع نرده‌ها از قطعات و یراق آلات فلزی همچون آلومینیوم و صفحات شیشه‌های تشکیل شده اند که می توان از آن‌ها با هدف افزایش ایمنی و نگهداری در استخرها، بالکن ها، پله ها، جان پناه ها و غیره مورد استفاده قرار داد. در واقع در هر بخشی که نیاز به محافظت و یا حفظ فاصله وجود دارد، می توان از نرده‌های شیشه‌ای استفاده کرد.
در واقع ترکیب آلومینیوم و شیشه، نماد و تلقینی از امنیت و زیبایی محیط است و می‌توان آن را در خانه های مدرن، ساختمان های مرتفع و مراکز تجاری بزرگ به کار برد.
شما می توانید به راحتی این نرده ها را با حفاظ های تمام فلزی قبلی خود جایگزین کنید و از منظره پیش روی خود نهایت لذت را کسب ببرید. نرده‌های شیشه‌ای در کنار بی خطر بودن از ایمنی بالایی نیز برخوردارند و از نظر هزینه ای نیز کاملا به صرفه می باشند. علاوه بر این نگهداری از آن‌ها نیز بسیار راحت بوده و به سرعت تمیز می شوند و ظاهری مدرن نیز به ساختمان می‌بخشند.

 

قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این عوامل می توان به نوع شیشه، نوع نصب، ابعاد شیشه، جنس و مقدار یراق آلات به کار برده شده در حین کار اشاره کرد. در ابتدا شما باید مشخص کنید که چه نوع شیشه‌ای را مد نظر دارید تا بتوانید بخش اصلی از قیمت را تشخیص دهید. برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت و لمینیت کلیک کنید.

 

انواع نرده شیشه ای

به طور کلی نرده های شیشه ای را می توان در دو دسته اصلی فریم دار و بدون فریم دسته بندی کرد. همچنین این نرده ها را می توان از شیشه هایی با جنس های مختلف تهیه نمود که غالباً از جنس شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می‌شود. اما نکته مهم در انواع نرده شیشه ای نحوه نصب آن هاست؛ چرا که با توجه به نوع نصب، این نرده‌ها انواع بسیار متفاوتی داشته و کاربردهای متنوعی نیز دارند.

  • با فریم یا فریم دار

در این نوع نرده شیشه‌ای، شیشه از دو طرف یا هر چهار طرف توسط نرده های فلزی یا چوبی در جای خود قرار خواهد گرفت.

نرده شیشه ای فریم دار

  • بدون فریم یا فریم لس

در مقابل انواع نرده‌های بدون فریم قرار دارند که همان طور که از نام آن‌ها معلوم است، هیچ فریمی در بین پانل ها قرار نخواهد گرفت و همین موجب ایجاد زیبایی و جلوه خاصی در فضا خواهد شد. این مدل از نرده ها، قیمت پایین تری نسب به سایر نرده ها دارند و می‌توان گفت که انتخاب اقتصادی تری هستند. اما از لحاظ ایستادگی چایگاه پایین تری نسبت به دیگر نرده ها دارند. این نرده‌ها اغلب ۱۰ میل هستند و از حداقل یراق آلات برای اتصال استفاده آن‌ها استفاده می‌شود.

نرده شیشه ای فریم دار

انواع نرده شیشه ای با توجه به نوع شیشه

همان‌ طور که گفته شد، نرده شیشه ای را اغلب از جنس شیشه های سکوریت و لمینت می‌سازند. چرا که مقاومت بالایی در برابر آب و هوا، ضربه و فشارهای وارده دارند و انتخاب مناسبی برای شما به شمار می‌آیند.

  • نرده شیشه ای سکوریت

برای ساخت نرده‌های شیشه‌ای اغلب از شیشه‌هایی که ضخامت آن‌ها ۸ تا ۱۲ میلی متر باشد، استفاده می‌شود ‌؛ چرا که مقاومت بالایی در مقابل ضربات دارد. علاوه بر این پایه‌های این نوع نرده ها نیز اغلب از جنس استیل و یا پروفیل آلومینیوم ساخته می‌شوند.
قیمت تمام شده نرده شیشه ای سکوریت نسبت به قیمت هندریل های تمام شیشه ای، بسیار مقرون به صرفه تر است و با توجه به استحکام بالا، گزینه مناسبی برای راه پله ها، ساختمان ها، ویلاها، ادارات و… است.

نرده شیشه ای سکوریت
برای نصب این نوع نرده شیشه ای، ابتدا پروفیل ها را با توجه به ارتفاع آن‌ها با فاصله مشخص در کنار یکدیگر قرار می دهند، سپس شیشه‌ها در این پروفیل‌ها جایگذاری شده و پایه ها با بست در پروفیل ها جا گرفته و سفت شده و در آخر درپوش آلومینیوم بر روی این پایه ها سوار می شود. آخرین قیمت شیشه سکوریت به قسمت کارخانه را در این بخش مشاهده نمایید.

  • نرده شیشه ای لمینت

یکی دیگر از انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت نرده های شیشه ای، شیشه های لمینت هستند. این شیشه‌ها بسیار محکم تر و مقاوم تر از شیشه های سکوریت عمل می کنند. در واقع این موضوع به دلیل خاصیت شیشه لمینت و ساخت محکم تر آن است.
برای ساخت نرده شیشه لمینت ابتدا دو شیشه سکوریت با ضخامت های ۵ و ۱۰ میلی متر در کنار یکدیگر ساخته شده و در کنار یکدیگر قرار می گیرند. علاوه بر این، حداکثر ارتفاع شیشه لمینت ۱۵۰ سانتیمتر است که نرده شیشه‌ای کاملاً مطابق با استانداردهای بین المللی را ایجاد خواهد کرد.

نرده شیشه ای لمینیت

تمامی نرده شیشه های لمینت دار، به صورت تمام شیشه‌ای به بازار عرضه می گردند و همه بخش های آنها شیشه است. در حقیقت از این نرده هم می‌توان به عنوان پایه نرده و هم به عنوان گارد محافظ استفاده کرد.

ضخامت شیشه این نوع نرده ۱۲ تا ۱۶ میل است و در ساخت آن از هندریل های چوبی، آلومینیومی و استیلی استفاده می‌شود. از این نوع نرده می توان در مکان هایی چون مجتمع های تجاری، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب ها، هتل ها و فرودگاه‌ها استفاده کرد.

 

انواع نرده‌ شیشه‌ای با توجه به نوع نصب

  • نرده شیشه‌ای اسپیگات

یکی از انواع نرده شیشه ای، نرده شیشه‌ای اسپیکات است که در آن شیشه هایی از جنس سکوریت و لمینت با استفاده از پایه هایی از جنس آلومینیوم به یکدیگر متصل می‌شوند و در نهایت محافظ تمام شیشه‌ای ایجاد خواهد شد که نمایی کامل را در پیش روی بیننده قرار خواهد داد.

این نوع نرده شیشه ای یکی از بهترین انواع نرده شیشه‌ای است و در کنار زیبایی بی نظیری که دارد، از استحکام باورنکردنی نیز برخوردار است. همچنین بسیار سریع نیز نصب می‌شود.

نرده شیشه ای

به طور معمول پنل های شیشه ای نرده شیشه ای اسپیگات بین ۳ تا ۴ متر هستند. علاوه بر این برای نصب هر شیشه سکوریت و لمینیت در این نوع نرده، دو پایه استیل سوزنی شکل به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر که دارای شیار هایی برای مهار کردن شیشه ها هستند به کار می‌رود.

  • نرده شیشه ای فیکس پوینت

یکی دیگر از انواع نرده شیشه ای، نوع فیکس پوینت آن است که توسط قطعات و اجزای اسپایدری به یکدیگر وصل می‌شود. این نوع نرده فضای دید بیشتری را در اختیار افراد قرار خواهد داد. همچنین می‌توان گفت که نرده های شیشه ای فیکس پوینت، ترکیبی از نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با ضخامت ۱۲ الی ۱۶ میلی متر و بست‌های اسپایدری آلومینیومی هستند و در اغلب اوقات نیز در قسمت جای دست یا هندریل این نرده ها، از پروفیل های آلومینیومی استفاده خواهد شد.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

با این وجود یک نکته منفی درباره سیستم فیکس پوینت وجود دارد و آن این است که بست های اسپایدری بسیار حساس هستند و باید محاسبات دقیقی برای نصب آن‌ها انجام گیرد. چرا که حتی وجود یک میلی‌متر تغییر و خطا نیز می تواند خسارت زیادی را هم به پیمانکار و هم به کار فرما وارد سازد.

  • نرده شیشه ای اکسپوز

نوع دیگری از نرده های شیشه ای، نرده شیشه ای اکسپوز است که فریم هایی از جنس آلومینیوم و U شکل دارد. این فریم ها در کف سازه و با فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر از هم نصب می شوند؛ سپس شیشه سکوریت یا لمینت بر روی این فریم ها قرار می‌گیرد. در واقع شیشه ها پس از آن که پایه های U شکل آلومینیومی تراز شدند، بر روی آن‌ها قرار خواهند گرفت. در این نوع نرده شیشه ای اغلب یک ورق آلومینیومی به ضخامت ۱۲ الی ۲۰ سانتی‌متر و با توجه به ضخامت و وزنی که شیشه ها دارند، آن‌ها را در جای خود ثابت نگه خواهد داشت.

به طور کلی دو نوع سیستم نصب اکسپوز وجود دارد که از آن‌ها با عنوان سیستم اکسپوز رو کار و دفنی یاد می‌شود:

نرده شیشه ای اکسپوز (روکار):

یکی از انواع پر کاربرد سیستم‏ اکسپوز، نوع روکار آن است که در این حالت ابتدا قطعات مقاوم به واسطه پروفیل آلومینیوم U شکل قالب بندی می شوند و سپس توسط بولت به کف سازه اتصال پیدا می کنند. از این نرده‌ها بیشتر برای حفاظت از بالکن ها، تراس ها، روف گاردن ها، پرتگاه ها و… استفاده می شود. نرده شیشه ای همان‌طور که از نامش پیداست، پس از اتمام کف سازی و نصب سنگ یا سرامیک، کاشی و غیره نصب شده و استفاده خواهد شد.

نرده شیشه ای اکسپوز روکار

در زمان نصب نرده شیشه ای اکسپوز روکار باید دقت کنید که کف نهایی حتماً صاف و تراز باشد؛ چرا که این نوع نرده ها بر روی سطحی که صاف یا تراز نباشد، قابل نصب نیستند و در صورت نصب در چنین زمینی، شیشه ها در یک راستا و یک جهت قرار نگرفته و زیبایی و استحکام خود را از دست خواهند داد. این نوع نرده شیشه ای به دلیل وجود براکت و کاور های پروفیل‌های آلومینیوم، پس از اتمام نصب بسیار شیک و شکیل خواهد شد و به شما اجازه خواهد داد تا آن را به هر نحوی که دوست دارید باز و بسته کرده و در طرح ها و رنگ های متنوع سفارش دهید.

برای تهیه نرده شیشه ای اکسپوز روکار، اغلب از نوع سکوریت یا شیشه سکوریت لمینت با ضخامت ۱۶ الی ۲۰ میلی متر استفاده می شود که البته گاهی نیز از شیشه های ۸ میل و یا دولایه شیشه ۱۰ میل نیز می توان استفاده کرد.

نرده شیشه ای دفنی( تو کار):

این نوع نرده با عنوان نرده اکسپوز دفنی نیز شناخته می‌شود و یکی از از زیباترین نرده های شیشه ای است که می توان آن را به صورت منحنی نیز طراحی کرد. همان طور که از نام این نرده مشخص است، ابتدا شیشه‌ها به صورت یکسره توسط پروفیل آلومینیوم در داخل زمین کار گذاشته می‌شوند. با این حال در ظاهر این نوع نرده شیشه‌ای با نوع اکسپوز روکار خود تفاوت چندانی ندارند.

نرده شیشه ای اکسپوز توکار

در این مدل از نرده‌ها، بر روی سطح زمین نوارهای آلومینیوم ظریفی را مشاهده خواهید کرد و سایر یراق‌آلات و متعلقات آن همگی در در زمین کار گذاشته و مخفی هستند. یکی از ویژگی های خاص و با اهمیت این نوع نرده شیشه‌ای، استقامت و ایستادگی بالای آن است که به دلیل نصب در کف زمین، توانایی تحمل بیشترین میزان ضربه و فشار را خواهد داشت.

این نوع جان پناه شیشه ای از استانداردهای ایمنی متفاوتی برای کاربردهای مختلف برخوردار است. بر اساس استانداردهای اروپایی نرده های شیشه ای که در منازل مسکونی به کار می‌روند، باید بتوانند ضربات جانبی را تا ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مربع و در محیط‌های ‌پرطرفدار همچون سینماها، مراکز تجاری فودکورت ها و… استقامت آن‌ها باید تا ۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع باشد.

 

  • نرده شیشه ای کامپوننت

یکی دیگر از انواع نرده شیشه ای، نوع کامپوننت آن است که به حقیقت می توان گفت که یکی از زیباترین و در عین حال مستحکم ترین مدل های نرده شیشه ای است. این نرده توسط پروفیل های آلومینیومی U شکلی که در واقع پایه های مهار کننده شیشه ها هستند، اجرا و نصب می شود. با این حال می‌توان این پروفیل ها را هم به صورت توکار یا دفنی و هم به صورت روکار به کار برد. شیشه های این نرده شیشه ای نیز می‌تواند هم از نوع لمینت و یا سکوریت باشد. اما حداقل ضخامت شیشه برای اجرای این سیستم ۱۲ میلیمتر است.

نرده شیشه ای کامپوننت

یکی از نکات مهمی که باید در نصب نرده شیشه ای به آن توجه کنید آن است که هر چه ارتفاع پنل های شیشه ای بیشتر باشد، تعداد پایه های U شکل نیز باید افزایش پیدا کند. در واقع نرده شیشه‌ای که به این روش اجرا می شود، هیچ پایه عمودی نخواهد داشت و نمای ظاهری نرده شیشه ای نیز به صورت یک دیواره تمام شیشه یکپارچه خواهد بود.

  • نرده شیشه ای پایه دار

یکی دیگر از انواع نرده شیشه ای، نرده شیشه‌ای پایه دار است که به مانند نرده شیشه ای اکسپوز با پایه های آلومینیومی و در گاهی مواقع از پایه‌های استیل ساخته می شود. این نوع شیشه ها باید حداکثر ۱۲ میلیمتر ضخامت و ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر نیز ارتفاع داشته باشند. این مدل نرده از ارزان‌ترين نوع نرده ها است؛ چرا که به مانند دیگر سایر مدل های نرده شیشه ای جنس آن از سکوریت یا لمینت نیست.

 

مزایای استفاده از نرده شیشه ای

  • شفافیت بالای شیشه و بزرگتر و دلبازتر جلوه دادن محیط
  • دوام بالا و عمر طولانی و عدم اکسید شدن در طی زمان
  • لذت بردن از محیط و عدم محصور شدن محیط با نرده‌ها
  • بوم نقاشی ساده و بسیار راحت برای کودکان به دلیل تمیزی راحت‌‌تر شیشه‌ها
  • ایجاد نمایی بهتر و مدرن‌تر و در نتیجه افزایش ارزش ملک و پتانسیل فروش آن
  • امکان تغییر جنس و سیستم چفت و بست متناسب با انواع طراحی های محیطی و محوطه سازی(استفاده از ترکیب شیشه و فلز با رنگ های مات در فضایی با ظاهر کلاسیک)
  • نگهداری ساده و آسان
  • ایجاد چشم اندازی بدون مانع و راحتی لذت بردن از فضای شهر، حیاط یا باغ
  • تصحیل ورود و جریان نور طبیعی و در نتیجه مصرف کمتر انرژی
  • استقامت و مقاومت بالا در شرایطی همچون طوفان، سقوط و آب و هوای نامساعد
  • سهولت اجرا، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری سریع
  • تنوع بالای ساخت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چه سنتی و چه مدرن
  • قابلیت اجرا و استفاده در هر محیطی از جمله مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی
  • هزینه کمتر نگهداری و تعمیرات نسبت به المان‌هایی چون چوب و فلزی
  • عدم زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی
  • عدم نیاز به لکه‌گیری، تعویض قطعات هندریل و رنگ آمیزی آن

 

معایب استفاده از نرده شیشه ای

  • شفافیت شیشه و آسیب حیوانات و حشرات در اثر برخور با آن
  • عادت داشتن بسیاری از افراد به تکیه بر شیشه( سبب لق شدن و آسیب دیدگی بست‌ها شده و خطر شکسته شدن)
  • عدم دسترسی راحت و سختی تمیز کردن دو طرفه شیشه
  • نیاز به جا به جایی کل نرده در صورت شکستن بخشی از آن
  • بالا بودن هزینه ساخت و تعمیر شیشه‌ها و پنل‌ها

معایب نرده شیشه ای

جزئیات نحوه ساخت نرده شیشه ای

برای معماری و طراحی داخلی ساختمان لازم است تا اطلاعات جامعی در رابطه با سازه ها و نحوه اجرای آن‌ها داشته باشید تا بتوانید در مراحل انتخاب، ساخت و نصب نکات مهم را از دست ندهید. روش‌ اجرا و نصب هر نوع جان پناه و یا نرده شیشه‌ای مختص به خود و متفاوت است.

به طور کلی برای نصب نرده شیشه ای ابتدا از کامپوننت یا پروفیل استفاده کرده و بر روی نصب کف محل مورد نظر نصب می کنند سپس شیشه ها را در داخل فک جا نمایی کرده و آن را فیکس می‌کنند با این حال با توجه به نوع نرده شیشه ای نصب آن متفاوت می شود. در ادامه در مورد نصب هر یک از انواع نرده شیشه ای توضیح می دهیم.

  • نصب نرده شیشه ای دفنی یا کامپوننت

برای نصب نرده شیشه ای دفنی یا کامپوننت، ابتدا قطعاتی به نام کامپوننت ها را در داخل زمین قرار می‌دهند. این کامپوننت ها دارای ریلی هستند که شیشه ها در درون آن‌ها قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که شیشه ها پیش از جاگیری در کامپوننت ها، باید در مفصل نرمی قرار بگیرند.

نصب نرده شیشه ای کامپوننت

  • نصب نرده شیشه ای نوری

برای نصب نرده شیشه ای نوری، به دلیل وجود نور باید لامپ های ال ای دی در ساختار نرده به کار برود. برای این کار در زیر شیشه هایی که در داخل ریل کامپوننت ها قرار دارند، ال ای دی گذاشته می‌شود و نوری بسیار زیبا به نمای نرده شیشه ای می‌دهد.

نصب نرده شیشه ای نوری

 

  • نصب نرده شیشه ای اکسپوز

برای نصب این نوع از نرده شیشه‌ای، ابتدا کامپوننت ها را با توجه به ارتفاع شیشه و ضخامت آن‌ها با فاصله های مشخص بر روی سطح زمین نصب می کنند و سپس شیشه ها و هندریل ها را بر روی آن قرار می‌دهند.

  • نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت

برای نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت، ابتدا ابعاد مورد نظر اندازه گیری شده و سپس یراق آلات کانکتور یا دکمه ها تهیه می‌شوند. در نتیجه شیشه ها به واسطه این یراق آلات به کناره دیوار و یا راه پله ها متصل خواهند شد.

  • نصب نرده شیشه ای اسپیگات

برای نصب نرده شیشه ای اسپیگات، ابتدا پروفیل ها در ابعاد مختلف و با توجه به ابعاد و ضخامت شیشه طراحی و در فاصله های مشخصی از یکدیگر استفاده می‌شوند.

 

کاربرد‌های مختلف نرده شیشه‌ای

نرده های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند و می‌توان از آن‌ها هم در طراحی فضای داخلی و هم خارجی ساختمان‌ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از این کاربردها می پردازیم:

حفاظ پلکان یا راه پله

یکی از کاربردهای اصلی نرده شیشه ای، حفاظ راه پله یا پلکان است. این نرده‌ها شبیه به نرده بالکن هستند، اما به دلیل زاویه ۴۵ درجه دارای شکل متوازی الاضلاع می‌باشند. از این نرده به عنوان محافظ در مراکز تجاری و هتل ها بسیار زیاد استفاده می‌شود. علاوه بر این، خانه های دوبلکس و بسیاری از مجتمع ها که دارای چندین طبقه هستند، می‌توانند از این نوع نرده استفاده کرده و در کنار برخورداری از زیبایی محیط و ایجاد نمایی مدرن، از استحکام بالایی نیز برخوردار شوند.

نرده شیشه ای به عنوان حفاظ پلکان

نرده شیشه ای بالکن

استفاده از نرده شیشه‌ای به عنوان نرده بالکن علاوه بر داشتن استحکام و دوام بالا، می‌تواند حداکثر نور و منظره را در اختیار افراد قرار دهد. علاوه بر این، مورد بسیار مناسبی نیز برای حفظ ایمنی و حفاظت از افرادی که در بالکن قرار دارند، است. شما می‌توانید نرده شیشه ای بالکن خود را در ارتفاع دلخواه که به طور استاندارد بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتیمتر است، در رنگ بندی و طرح های دلخواه خود سفارش دهید. ضخامت نرده شیشه ای بین ۱۲ تا ۱۶ میلیمتر خواهد بود و بسته به طول شیشه تغییر خواهد کرد. به این معنا که هر چه طول نرده های شیشه‌ای بیشتر شود، ضخامت آن نیز باید بیشتر گردد. در واقع از نظر مهندسی، طول و ضخامت شیشه همواره دارای رابطه مستقیم با یکدیگر هستند.

نرده شیشه ای در بالکن

نرده شیشه ای حفاظ استخر

یکی دیگر از انواع کاربرد های نرده شیشه‌ای، کاربرد آن‌ها به عنوان حفاظ استخر است که می تواند علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به استخر می دهد، از آلوده شدن آب آن نیز جلوگیری کند. در تهیه نرده شیشه ای به عنوان حفاظ استخر از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که در برابر مواد شیمیایی حاصل از کلر مقاوم باشند. به همین جهت یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای استخر به شمار می‌رود. این نوع نرده در کنار ایجاد حریم خصوصی، محیط را برای افرادی که در استخر شنا می کنند نیز جذاب تر خواهد کرد. همچنین شما می توانید این شیشه ها را در نوع سندپلاست نیز سفارش دهید و یک محیط خصوصی برای خود ایجاد نمایید.

نرده شیشه ای حفاظ استخر

نرده شیشه ای جدا کننده فضا

یکی دیگر از انواع کاربردهای نرده شیشه‌ای استفاده از آن به عنوان جدا کننده فضا و یا پارتیشن است. پارتیشن شیشه‌ای علاوه بر زیبا کردن محیط، می‌تواند کارایی آن را نیز افزایش دهد. همچنین استفاده از نرده شیشه ای در محیط کاری می‌‌تواند در نظارت بهتر کارفرماها بر کارمندان و بررسی عملکرد آن‌ها کمک به سزایی نماید. برای مشاهده لیست قیمت پارتیشن شیشه ای اینجا کلیک کنید.

نرده شیشه ای تراس

یکی دیگر از کاربردهای نرده شیشه ای، ایجاد حفاظ در تراس است و می تواند به حفظ امنیت افراد در تراس نیز کمک کند. در گذشته بیشتر از دیوار چینی و یا نرده های فلزی برای تراس استفاده می‌کردند. اما خطرات مخصوص به خود را نیز داشتند. به عنوان مثال کودکان علاقه زیادی به بالا رفتن از آن‌ها نشان می‌دادند. به همین دلیل طراحان ارتفاع دیوار را افزایش داده و همین باعث می شد تا دیده خوب افراد از محیط نیز از بین برود. به همین جهت یکی از راهکارهای جدید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و استفاده از نما، نرده شیشه ای است که هم مانع از دید می شود و هم خطرات دیگر را ندارد.

نرده شیشه‌ای به عنوان جان پناه

یکی دیگر از کاربردهای نرده شیشه ای را می توان به عنوان حفاظ و جلوگیری از سقوط در ارتفاعات بالا عنوان کرد. در واقع نمای شیشه‌ای علاوه بر زیبایی از استحکام کافی نیز برای این هدف برخوردار است.

نرده شیشه ای جان پناه

نرده شیشه‌ای در محوطه

علاوه بر تمامی این کاربرد‌ها، می توان از نرده شیشه‌ای در محوطه های سرسبز نیز استفاده کرد و با این کار بتوان مناظر اطراف و پستی بلندی های آن را به خوبی مشاهده نمود.

نرده شیشه ای در محوطه

نحوه نگهداری و تمیز کردن نرده های شیشه ای

همان‌طور که از ماهیت شیشه مشخص است، شیشه ها جنسی شفاف دارند و دید واضحی را ارائه خواهند کرد که مسلما در این زمان وجود هر نوع آلودگی بر روی سطح بسیار آزاردهنده و مشخص خواهد بود. با این وجود میزان آلودگی شیشه ها به محیط اطراف وابسته است. هر چه که این نرده ها در موقعیتی شلوغ و پر رفت و آمد و یا در محیطی با برف و باران فراوان باشند، میزان آلودگی نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین راهکار برای تمیز کردن نرده شیشه ایط استفاده از شیشه پاک کن های شیمیایی بی خطر است که برای تمیز کردن شیشه های پنجره و آینه ها استفاده می شوند. علاوه بر این، شما میتوانید برای پاک کردن لکه های سخت‌تری نیز همچون فضولات حیوانات و آثار بارندگی، از لکه برهای قوی شیشه مبتنی بر فناوری نانو استفاده کنید. همچنین می توانید از پارچه های تمیز کننده میکروفیبری نیز استفاده نمایید و سطح شیشه را تا حد ممکن بدون خراش نگه دارید.

 

دلایل جذابیت نرده‌های شیشه‌ای نسبت به نرده‌های آهنی و فلزی

در صورتی که تا به حال از نرده های فلزی یا آهنی استفاده کرده باشید، می دانید که این نرده ها در برابر رطوبت به هیچ وجه مقاومت ندارند و پس از گذشت مدت زمانی و در معرض رطوبت قرار گرفتن، دچار رنگ پریدگی خواهند شد و جلوه‌ی خود را از دست خواهند داد. اما این اتفاق در حالی است که نرده های شیشه ای چنین مشکلی را ندارند و علاوه بر استحکام بالا، در زمان قرارگیری در معرض باد و طوفان نیز دچار رنگ پریدگی نمی‌شوند.

نرده شیشه ای

در واقع نرده‌های آهنی پس از گذشت مدت زمانی لکه دار شده و تمیز کردن آن‌ها در گاهی اوقات، نیاز به رنگ آمیزی مجدد را تشدید می کند. از این رو تمیز کردن آن ها سخت خواهد بود اما نرده های شیشه ای به راحتی تمیز شده و و به مانند نرده های آهنی جلوه خود را از دست نمی دهند. علاوه بر این، این نرده ها ضد زنگ و در گاهی اوقات نیز ضد آب هستند و در صورت ایجاد هرگونه لکه بر روی آن‌ها، به راحتی پاکسازی می‌شوند.

علاوه بر این، نرده‌های شیشه ای در مقابل سخت ترین ضربه ها و فشارها نیز خم نخواهند شد و ایمنی نسبی بسیار بالایی را برای محیط فراهم خواهند آورد و به همین جهت امروزه بسیاری از کارفرمایان شیشه را از اصلی ترین مصالح ساختمان می دانند. همچنین این محصول بسیار زیبا طراحی خواهد شد و می توان از آن در فضاهای خارجی و داخلی استفاده کرده و زیبایی فضا را چندین برابر نمود.

نرده شیشه ای

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن