اندر مزایای پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن یکی از جدیدترین آیتم های طراحی فضای داخلی است که می تواند تأثیر بسیار زیادی را بر روحیه افراد و جریان انرژی در محیط بگذارد. از عوامل و آیتم های زیادی می توان به عنوان پارتیشن استفاده کرد. از این آیتم ها می‌توان به شیشه، فلز، ‏pvc و… اشاره کرد. همچنین می توان برای طراحی پارتیشن ها از ترکیبی از این موارد استفاده کرد. در این بین اما امروزه پارتیشن شیشه‌ای توانسته تا نظر مثبت بسیاری از افراد را از جمله طراحان کسب کند.

اندر مزایای پارتیشن شیشه‌ای

به طور کلی تنوع در جنس نوع و ظاهر پارتیشن به طراحان این امکان را می دهد تا طرح های متفاوت و گوناگونی را با توجه به نوع مصرف طراحی و تهیه نماید. در واقع امروزه طراحان به این نتیجه رسیده‌اند که با کمی خلاقیت می توان انواع مختلف و جذابی از پارتیشن را تهیه نمود.

 

اما پارتیشن چیست؟

پارتیشن یا (partition)، در حقیقت به معنای جداسازی و بخش بندی است و آن را نیز بیشتر به عنوان تیغه، اسباب تفکیک، دیوارک و یا دیواره می شناختند. با این که در دهه‌ها قبل تنها از چوب به عنوان ماده اصلی ساخت پارتیشن استفاده می‌شد و تقریباً کار اصلی آن نیز تفکیک فضای بین پذیرایی و نشیمن بود، اما امروزه پارتیشن در انواع مختلفی و با کاربردهای متنوعی به کار می رود.

با گذشت زمان، طراحان یاد گرفتند که بهتر است تنها به یک مکان و یک هدف محدود نشوند و از پارتشین‌ ها در فضاها و مکان‌های مختلفی با کاربری‌های متفاوتی استفاده کنند. به نحوی که امروزه می‌توان در محیط‌های مختلفی همچون اداری، مسکونی، تجاری، تفریحی و… نیز از آن‌ها استفاده کرد.

پارتیشن چیست ؟

از پارتیشن در ادارت، منازل و… برای استفاده بهینه از فضاهای داخلی، استفاده می کنند. همچنین می‌توان برای دیده نشدن کج بودن و قناسی دیوار که به دلیل معماری و ساخت نامناسب به وجود آمده و یا پنهان کردن ستون ها نیز در محل کار از پارتیشن استفاده کرد.

 

تنوع پارتیشن‌ها

همان طور که گفته شد، پارتیشن تأثير بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی و فضای داخلی دارد و می‌توان از آن با اهداف متفاوتی استفاده کرد. یکی از قابلیت‌های اصلی پارتیشن، تغییر جنبه ظاهری و دکوراتیو محیط است و بهترین انتخاب برای تفکیک فضا در فضاهای کوچک به شمار می‌رود.

پارتیشن‌ها را از نظر ارتفاع نیز می‌توان در سایزهای مختلفی سفارش داد. اغلب پارتیشن هایی که ارتفاع بسیار کوتاهی دارند، اغلب به صورت دیوارک عمل می‌کنند و در اغلب اوقات نیز در محیط های یکپارچه‌ای مانند پذیرایی به کار می روند.

تنوع پارتیشن‌ها

علاوه بر این شما می توانید از این پارتیشن به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل و المان های تزئینی خود استفاده کنید. پارتیشن ها انواع متفاوتی دارند و می‌توان آن‌ها را در ابعاد، اندازه ‌ها و جنس های مختلف تهیه کرد. هر یک از پارتیشن‌ها را می‌توان در یکی از دسته‌های زیر قرار داد:

  • پارتیشن دو جداره
  • پارتیشن تک جداره
  • پارتیشن آکوستیک
  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن قابل شستشو
  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن ضد حریق
  • پارتیشن پی وی سی

 

در ابن بین اما پارتیشن شیشه ای از محبوب ترین نوع پارتیشن‌ها است و می‌توان آن را در انواع ساده، طرح دار، پرده‌ دار و… استفاده کرد. یکی از جالب‌ترین کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای، نوع آکواریوم آن است که می‌تواند به عنوان یک دیوار فوق‌العاده زیبا و شیک و منحصر به فرد به کار رود.

 

پارتیشن‌ شیشه‌ ای

پارتیشن شیشه‌ای یکی از پرطرفدارترین نوع پارتیشن در جهان است و می‌توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، فروشگاه ها، محیط کار، ادارات و… استفاده کرد؛ چرا که پارتیشن شیشه ای مزایا و و فواید بسیار زیادی دارد و این امکان را به ما می دهد تا با توجه به سلیقه و هدف خود در انتخاب پارتیشن، بهترین آن را انتخاب نماییم. در بسیاری از محیط های اداری برای آن که بتوان با کمترین هزینه از بیشترین فضا استفاده کرد و محیط آرام بخش و خصوصی برای تمرکز کارمندان به وجود آورد، از پارتیشن استفاده می شود. در واقع یکی از مزایای پارتیشن های اداری افزایش بهره‌وری و راندمان کاری و کیفیت عملکرد کارکنان خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای

با این حال بسیاری از کارشناسان و مدیران حوزه کسب و کار این باور را دارند که بهتر است تا در محیط های اداری بین کارمندان همواره ارتباطی موثر و پویا در جریان باشد. از این رو بهترین نوع پارتیشن برای محیط‌های اداری، پارتیشن های شیشه ای است که می‌تواند در عین تفکیک فضاهای داخلی ارتباط بین کارمندان را نیز تقویت کند.

 

مزایای پارتیشن شیشه ای

شاید در ابتدای تصمیم برای استفاده از پارتیشن، ندانید که بهترین نوع آن کدام است و چه نوع پارتیشنی به دکوراسیون محیط داخلی و فضای مورد نظر شما می‌آید. توجه کنید که امروزه هنر و معماری به سوی سادگی در جریان است و دیگر لازم نیست تا از یراق الات و طرح‌های بسیار پیچیده و شلوغ در طراحی آن‌ها استفاده کنید. پارتیشن های شیشه ای به تازگی به دنیای طراحی قدم گذاشته‌اند و فوق العاده زیبا هستند. علاوه بر این، به این زودی ها نیز از مد نخواهند افتاد. تنوع بسیار زیادی در ساخت و تولید پارتیشن های شیشه ای وجود دارد و از آنجایی که پارتیشن های شیشه ای فواید و مزایای فوق العاده زیادی نیز دارند، هم اکنون جزء پرفروش ترین و محبوب ترین پارتیشن ها شناخته می شوند و می توان از آن‌ها در هر فضایی و با هر عملکردی استفاده نمود. از مزایای پارتیشن شیشه ای می‌توان به مواردی همچون:

  • نصب سریع پارتیشن و عدم هدر رفتن زمان
  • تنوع رنگ، طرح و فرم پارتیشن‌ ها
  • امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان
  • ایجاد زیبایی و خاص‌شدن فضا به کمک پارتیشن
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جای ساخت دیوار
  • قابل ساخت در اندازه‌های دلخواه

اشاره کرد.

به طور قطع اگر که به دنبال خرید پارتیشن شیشه ای برای محل کار و یا منزل خود هستید، بهتر است تا با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، فضایی لوکس و مدرن برای خود ایجاد نمایید. علاوه بر این با خرید پارتیشن شیشه ای‌، خواهید توانست تا فضایی دلنشین را همراه با آرامش برای کارکنان و اعضای خانواده خود فراهم کنید. در ادامه به معرفی و بررسی مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای می‌پردازیم.

 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

  • صرفه جویی در هزینه‌ها

یکی از اصلی ترین مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای، هزینه کم نصب و اجرای آن است. در واقع این نوع پارتیشن با وجود کیفیت و دوام بالایی که دارد، از قیمت پائین‌تری نیز برخوردار است. همچنین شما می‌توانید آن را متناسب با نوع دکوراسیون و چیدمان خود انتخاب کنید و در هر زمان که علاقه داشتید آن را تغییر دهید. به عنوان نمونه برای تغییر چیدمان یک محیط اداری باید ابتدا فضا را تخریب کرده و مجددا آن را دیوارکشی کرد که این موضوع با خود هزینه‌های بسیار زیادی را نیز به همراه خواهد آورد. از این رو شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد، تنها با جا به جایی پارتیشن‌ها، چیدمان محیط خود را تغییر داده و دکوراسیون آن را متحول نمایید. علاوه بر این، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند مصرف انرژی را کاهش دهند؛ چرا که شما می‌توانید در روز از روشنایی مصنوعی کمتری استفاده نمایید و محیط را با نور طبیعی روشن نمایید.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

علاوه برای این پارتیشن‌های شیشه ای عایق سرما و گرما نیز هستند و به همین جهت موجب حفظ هوای داخل شده و از ورود سرما و گرما به خانه جلوگیری خواهند کرد.

 

  • عمر و دوام بالا

برای ساخت پارتیشن ‌های شیشه ای از شیشه‌ها و موادی درجه یک استفاده می‌شود، از این رو کیفیت بسیار بالایی نیز دارند و در صورتی که بتوان به خوبی از آن‌ها استفاده کرد، می‌توان آن را تا سالیان سال نیز به کار برد و از عمر طولانی آن‌ها مطمئن بود.

 

  • نگهداری و تمیز کردن آسان

با این که پاک کردن شیشه کار مشکل و یا سختی نیست، اما باید در پاک کردن آن دقت کافی را لحاظ نمود. دقت کنید که این موضوع نباید باعث شود تا شما از خرید پارتیشن شیشه ای منصرف شوید و خود را از زیبایی فوق‌العاده‌ای که این نوع پارتیشن می‌تواند برای محیط تان ایجاد کند، محروم نمایید. برای این کار تنها کافیست تا یک شیشه شور مناسب و یک دستمال با کیفیت تهیه نمایید و با صرف کمترین زمان و هزینه پارتیشن را خود را تمیز کرده و از تمیزی آن لذت ببرید.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

  • استفاده حداکثری از نور طبیعی

نور طبیعی آفتاب، یکی از اصلی ترین و بهترین عناصر در طراحی و تزئین منزل است و مطمئنا هر چه که گردش نور طبیعی در محیط بیشتر باشد، به همان میزان نیز شاداب‌تر و باطراوت تر خواهد بود. امروزه محققان به این نکته دست یافته‌اند که وجود نور طبیعی در محیط‌های اداری موجب بهبود عملکرد و کارایی فعالیت‌ها خواهد شد، موضوعی که امروزه کمبود آن در فضاهای اداری به طور کامل احساس می‌شود. در حقیقت پارتیشن شیشه ای این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید از حداکثر نور ورودی به محیط استفاده نمایید. همچنین پس از استفاده از این نوع پارتیشن در محیط کاری خود، به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد شرکت و پر انرژی بودن کارکنان در طول روز نیز خواهید بود.

 

  • ایجاد ظاهری زیبا در دکوراسیون داخلی

با وجود آن که می‌توان از پارتیشن شیشه‌ ای در موارد مختلف و با کاربردهایی متفاوت استفاده کرد، اما اصلی‌ترین کاربرد پارتیشن تغییر محیط و ایجاد ظاهری زیبا در آن است. علاوه بر این در میان پارتیشن های مختلف، پارتیشن های شیشه ای با توجه به این که مصالح اصلی آن‌ها شیشه‌ است، دارای ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند و می‌توان با آن‌ها دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار لوکس و مدرن کرد. به همین جهت در صورتی که به دنبال ایجاد تغییری لوکس و مدرن و داشتن فضایی زیبا در شرکت و یا منزل خود هستید، پیشنهاد ما به شما آن است از این نوع پارتیشن در تفکیک فضای خود استفاده نمایید. همچنین شما می‌توانید برای شناساندن برند و تبلیغ کار خود نیز، لوگوی شرکت خود را بر روی شیشه های آن ثبت نمایید.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

  • تولید در طرح، رنگ و اندازه هایی مختلف

یکی از بهترین و جذاب ترین فواید و مزایای پارتیشن شیشه‌ ای، تنوع و تغییراتی است که آن‌ها در اندازه، طرح و رنگ شان دارند و می‌توان آنها را در طرح‌ها، رنگ‌ها و با اندازه‌های دلخواه تهیه کرد. در واقع پارتیشن‌های شیشه‌ای به ما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و با توجه به رنگ‌های موجود در فضا، سبک دکوراسیون خود و ارتفاع مد نظر خود پارتیشن مورد علاقه‌یمان را سفارش دهیم. در حقیقت می‌توان به راحتی بین پارتیشن و طراحی دکوراسیون داخلی خود هماهنگی ایجاد نمود.

 

  • انعطاف پذیری

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی ها و مزایای پارتیشن شیشه‌ای، آن است که در مقایسه با دیگر پارتیشن‌ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. به عنوان نمونه زمانی را فرض کنید که تصمیم می گیرید تا چیدمان و دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، به همین دلیل می توانید از همان پارتیشن شیشه‌ای خود استفاده کرده و تنها آن را جابه جا نمایید و یا نحوه قرار گیری آن را تغییر دهید. با این وجود توصیه ما به شما آن است که برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی با یک فرد با تجربه و متبحر در این زمینه مشورت نمایید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

  • جلوگیری از ورود صدا

احتمالا تا کنون چنین تصور می‌کردید که با وجود شیشه نمی‌توان فضایی خصوصی و بدون هر گونه سر و صدا داشت. چرا که ماهیت شیشه با سر و صدا همراه است. در واقع شما باید در زمان سفارش و خرید پارتیشن هدف خود را از خرید مشخص کنید. آيا تنها زیبایی و ظاهر جذاب برایتان ملاک است یا به سر و صدا و استفاده بهینه از انرژی نیز اهمیت می‌دهید؟ برای هر یک از این موارد می‌توانید نوع شیشه دلخواه خود را انتخاب کنید. پارتیشن های ساخته شده از شیشه‌های آکوستیک و لمینیت یکی از بهترین شیشه‌ها برای عایق کردن در برابر صدای محیط هستند. شما با استفاده از آن خواهید توانست تا محیطی آرام و بدون دغدغه‌ای برای خود طراحی نمایید. برای این کار تنها کافیست تا در هنگام سفارش و خرید پارتیشن با طراح خود صحبت و مشورت کنید. با این حال در صورتی که نبود صدا برایتان اهمیت ندارد و حتی از جریان صدا در فضای مد نظرتان خوشحال می‌شوید، نگران نباشید و در زمان انتخاب شیشه این ویژگی را در نظر بگیرید.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

با آن که در محیط ادارت، مکان های تفریحی همچون رستوران ها و هتل ها و منازل مسکونی می‌‌توان از پارتیشن هایی با جنس ها و فرم‌هایی مختلف استفاده کرد، اما بهترین نوع پارتیشن برای محیط کار و فضای اداری پارتیشن شیشه ای است؛ زیرا با استفاده از این نوع پارتیشن در فضای اداری و محیط کار خود، در دراز مدت متوجه خواهید شد که کارکنان به علت دید و نور مناسبی که جریان دارد، بهتر از قبل کار خواهند کرد و به دلیل جریان نور مناسبی که با استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضا ایجاد شده، انرژی و عملکرد بهتر و بیشتری را از خود در حین کار نشان خواهند داد.

 

کاربرد پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون

با این که با پارتیشن شیشه ای اغلب به یاد فضاها و محیط‌هایی اداری می‌افتیم، اما از این نوع پارتیشن‌ها می‌توان در مکان‌هایی همچون منازل و مکان‌های تفریحی، تجاری نیز استفاده کرد. در واقع امروزه طراحان توانسته‌اند تا محدودیت ها را کنار بگذارند و پارتیشن شیشه‌ای را در زندگی روزمره ما وارد سازند. به طور کلی می‌توان از کاربرد پارتیشن شیشه ای به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه ای در فضای ادرای
  • پارتیشن شیشه ای در فضای مسکونی
  • پارتیشن شیشه ای در فضای تجاری
  • پارتیشن شیشه ای در فضای خدماتی

کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن