راهنمای استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

بالکن یا تراس را می‌توان یک اتاق اضافی برای خانه‌ی خود دانست و آن را به حال خود رها کرد و یا با استفاده از کمی خلاقیت یک محیط دنج و راحت برای کمی استراحت و آرامش ایجاد کرد. با توجه به این نکته که امروزه کمتر خانه‌ای حیاط‌دار است، می‌توان مطابق با میل و سلیقه خود دکوراسیون بالکن را تغییر داد و از آن به عنوان محیطی عالی برای استراحت کردن در فصول مختلف استفاده کرد. یکی از راه‌های بسیار ساده و فوق العاده شیک و مدرن برای چیدمان تراس، استفاده از شیشه آکاردئونی است. شما می‌توانید از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود استفاده کنید و علاوه بر حفظ رطوبت و دمای داخلی منزل از منظره خود لذت ببرید.

راهنمای استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن
شما با استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود، می‌توانید از ورود حشرات و گرد و غبار به محیط داخل جلوگیری کنید و هر زمان که تمایل داشتید، با کمک گرفتن از یک دستگیره درب بالکن را باز و آن‌ها را کنار هم و دور آخرین پنل باز شده چفت کنید و از هوای تازه پیرامون خود لذت ببرید. این کار از آسیب به شیشه در اثر هوای تند و باد محافظت خواهد کرد. 

برای مشاهده قیمت شیشه بالکنی و مشاوره و خرید آن اینجا کلیک کنید.

خط تولید شیشه سکوریت آکاردئونی ما در ایمن جام فرد، انواع محصولات را در اندازه و مدل های مختلف تولید می‌کند و آماده است تا سفارشات شما را در زمینه شیشه هایی با امنیت بالا، پارتیشن شیشه‌ای و درب های شیشه‌ای در کمترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب دریافت و ارائه دهد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ها و آشنایی با انواع درب شیشه آکاردئونی با ما تماس بگیرید. 

شیشه آکاردئونی 

برای طراحی و دکوراسیون ساختمان می‌توان از شیشه‌های متفاوتی استفاده کرد که البته با توجه به نوع عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها، کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. به عنوان نمونه شيشه‌ها را می‌توان در دو نوع متحرک یا ثابت قرار داد. این دو نوع تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. شیشه‌های متحرک و جمع شونده به دلیل انعطاف پذیری بیشتر و فراهم کردن امکان تبادل هوای بیشتر و باز شدن حفاظ شیشه ای در شرایط لزوم با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. در این بین شیشه آکاردئونی نیز یکی از زیر مجموعه های شیشه های متحرک است و برای استفاده به عنوان پارتیشن، درب بالکن، آلاچیق و استخرهای سرپوشیده و… گزینه مناسبی به شمار می‌آید. 

 شیشه آکاردئونی

شیشه آکاردئونی مجموعه‌ای متشکل از چندین شیشه با چند پارتیشن یا لت با بدنه تمام شیشه‌ای است که برای حرکت، بر روی ریل‌های آلومینیومی بسیار مقاوم قرار می‌گیرد. در حقیقت نوعی شیشه مدرن است که به مانند پرده عمودی طراحی شده و اجزای آن در طول ریل حرکت می کنند و در نهایت در انتهای پانل ثابت قرار می گیرند. با این حال شاید برایتان سوال مطرح شود که این شيشه‌ها چه فرقی با شیشه های تاشو دارند؟ تفاوت اصلی شیشه‌های آکاردئونی با شیشه‌های تاشو در شیوه‌ی باز و بسته شدن آن‌ها است. در واقع زمانی که نخستین لت حرکت می‌کند، سایر لت‌ها نیز به صورت هفت و هشتی بر روی ریل حرکت می‌کنند تا زمانی که تمام لت ها بر روی آخرین پارتیشن قرار بگیرند. بسته شدن لت‌ها نیز در عکس این حالت عمل خواهد کرد. 

با این وجود شیشه آکاردئونی در دسته‌ی درب های شیشه ای اتوماتیک قرار ندارد و باز و بسته کردن آن نیز به صورت دستی انجام می‌گیرد. به همین منظور در ساخت آن از ریل، یراق آلات و همچنین بدنه شیشه ای استفاده می‌شود.

شیشه‌های آکاردئونی به منظور لذت بردن از محیط زندگی در یک اتاق با منظره ای به بیرون طراحی شده‌اند. از این رو باید در سایز های سفارشی و بر اساس متراژ دقیق محل شما بر اساس استاندارد‌های موجود طراحی شوند. تمامی سیستم های آکاردئونی شیشه ای مجهز به سیستم تعلیق کامل آب وهوایی بوده و برای بهبود بهره وری از انرژی ساخت و طراحی شده اند. این شیشه ها در واقع با سیلندر ضد آب طراحی شده اند و مانع نفوذ آب به داخل خانه خواهند شد. درب های آکاردئونی شیشه‌ای را اغلب در قاب های آلومینیومی و یا چوبی می‌سازند و در انواع رنگ‌های مختلف هم در دسترس قرار دارند. 

شیشه آکاردئونی درب بالکن
شما همچنین می‌توانید از این درب‌های شیشه‌ای آکاردئونی برای دیوارهای شیشه ای مابین اتاق غذاخوری، پاسیو و اتاق نشیمن خود طراحی کنید و در زمان لازم نیز آن‌ها را در یک طرف جمع نمایید و بتوانید تا فضایی را که با شیشه پوشانده اید با فضای اتاق خود ترکیب و فضایی بزرگ تر ایجاد نمایید.

درب بالکن شیشه ای

با توجه به این نکته که بالکن بخشی از ساختمان محسوب می‌شود و مساحت آن نیز در متراژ ساخت به حساب می‌آید، پس بهتر است که از آن نیز به نحو احسنت استفاده کنیم. از این رو می‌توانیم برای اضافه کردن فضای بالکن به ساختمان و ایجاد حفاظ به جای سایر متریال، از شیشه برای بالکن استفاده نماییم. در واقع امروزه خانم‌های خانه و بسیاری از طراحان به اهمیت بالکن پی برده‌اند و به زیبایی و چیدمان آن نیز بیش از هر زمان دیگری توجه می‌کنند. 

درب بالکن شیشه ای

به طور کلی می‌توان با استفاده از بالکن شیشه‌ای فضای خانه و یا اداره را بهبود بخشید و در مصرف انرژی و مخصوصا مصرف برق صرفه‌جویی کرد. با این حال باید در زمان نصب و سفارش شیشه برای بالکن دقت کافی را لحاظ کرد. چرا که شیشه بالکن در مجاورت هوای بیرون قرار دارد و تغییرات محسوس آب و هوایی و برخورد شدید اجسام متوجه آن خواهد شد، از این رو باید مقاومت لازم را داشته باشد و به درستی تعبیه و نصب شود و احتمال خطر برای افراد را به حداقل برساند. از این رو اگر تصمیم به استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود دارید، بهترین کار تماس با تیم مشاوره ایمن جام فرد است. ما با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متخصصان خدمات نصب و راه اندازی خود، این اطمینان را به شما می‌دهیم که می‌توانید تا سال‌ها از شیشه آکاردئونی ایمن جام فرد در بالکن خود استفاده کنید و کیفیت را تجربه نمایید. 

شما می‌توانید برای لذت بردن از منظره طبیعی و زیبای خانه‌ی خود، بالکن شیشه‌ ای خود را به ‌صورت فریم دار و یا بدون فریم چیدمان نمایید. 

کاربردهای شیشه آکاردئونی

از شیشه‌های آکاردئونی می‌توان در محیط‌های مختلفی از ساختمان چه اداری، مسکونی و تجاری تفریحی استفاده کرد. با توجه به نحوه باز و بسته شدن درب های شیشه آکاردئونی و استفاده از درزگیرهای بسیار محکم بین هر یک از پارتیشن های آن، این شیشه گزینه بسیار مناسبی به جای شیشه‌های قدیمی تاشو است. مهم‌ترین و اصلی ترین کاربرد شیشه‌های آکاردئونی نیز عبارت‌اند از:

  • شیشه آکاردئونی استخر

از شیشه های آکاردئونی می‌توان در ساخت سقف و اطراف استخرهای سر باز استفاده کرد و با این کار فضای استخر را پوشانده و از هدر رفتن انرژی و بارش برف و باران بر روی آن جلوگیری کرد. این شیشه‌ها در کنار مقاومت بالا از نما و جلوه‌ی زیبایی نیز برخوردارند. 

 شیشه آکاردئونی در طراحی استخر

 شیشه آکاردئونی در طراحی استخر

  • شیشه آکاردئونی بالکنی

از شیشه‌های آکاردئونی بیش از همه در ساخت درب و محافظ بالکن و تراس استفاده می‌شود. چرا که هم از ورود هوا، نم و رطوبت، آلودگی و حشرات جلوگیری می‌کند و هم در مواقع لزوم می‌توان به راحتی و بدون صرف انرژی زیاد با حرکت پارتیشن اول از شیشه های آن، آن را به سمت راست یا چپ حرکت داد تا مابقی لت ها نیز شروع به حرکت کرده و کاملا باز شوند.

 شیشه آکاردئونی بالکنی

  • درب متحرک آکاردئونی

یکی دیگر از کاربردهای شیشه آکاردئونی، استفاده از آن به عنوان درب شیشه‌ای است. می‌توان از آن برای ورودی ساختمان های اداری و تجاری به کار برد و جلوه ای مدرن و شیک به فضا به بنا داد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم درباره این شیشه ها، مقاومت و تحمل بسیار بالای آن‌ها در مقابل وزن شیشه است. از این رو بیشتر در فضاهایی از شیشه های آکاردئونی استفاده می‌شود که عرض ورودی آن‌ها بیش از دو متر باشد.

درب متحرک آکاردئونی

مزایای نصب و اجرای شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

امروزه به دلیل ویژگی‌ها و مزایای بیشمار شیشه‌های آکاردئونی، از آن‌ها در طراحی دکوراسیون بسیاری از فضاها همچون ورودی نمایشگاه ها، بالکن‌ها، سالن‌های همایش، آلاچیق‌ها، پوشش دور استخر‌ها، گلخانه ها، رستوران‌ها و … استفاده می‌کنند. از برخی از مزایای شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز و بسته شدن آسان و بدون نیاز به انرژی زیاد
  • استفاده بهینه از فضا در طول چهار فصل از سال
  • نصب شیشه بالکن آکاردئونی و محافظت از پکیج در طول سرما و گرما
  • تلفیق زیبایی و کیفیت و ایجاد نمایی کاملا مدرن در ساختمان
  • ایجاد فضایی یکدست بدون مانع دید، در هر اندازه و با هر طولی
  • جلوگیری از ورود حشرات و آلودگی هوا در حالت بسته
  • ایجاد فضایی زیبا وسرگرم کننده وکاربردی در خانه ولذت بردن از فضای طبیعت
  • امکان باز و بسته شدن به درون یا بیرون
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون استخر، بالکن و فضای نصب آکاردئونی
  • سبکی خاص و ایده آل برای اشخاصی با سلیقه های متفاوت
  • عایق انرژی و ممانعت از ورود سرمای بیرون به داخل در مناطق سردسیری
  • امکان تمیز کردن بدون خطر هر دو سمت شیشه ها از داخل
  • به دلیل برخورداری از سیستم شیشه های تاشو، مناسب برای درب و پنجره هایی با عرض بیشتر از دو متر
  • مناسب برای پارتیشن بندی هایی که نیاز به جدایی موقت دارند
  • بالکن با درب شیشه‌ای تاشو باعث افزایش ارزش ملک نیز خواهد شد.
  • استفاده از شیشه آکاردئونی در بهارخواب‌های طبقات فوقانی ایده‌ای بسیار جالب و فوق‌العاده دیدنی خواهد بود.
  • در صورتی که بالکنی کوچک دارید و می‌خواهید تا از آن بیشترین استفاده را ببرید، بهترین انتخاب برای شما شیشه‌ی آکاردئونی است.
  • انتخابی بسیار مناسب برای جلوگیری از خطرات جانی مخصوصا برای خردسالان
  • عدم تغییر نور فضای داخلی
  • عایق ۷۰ درصدی صوت و حرارت به دلیل وجود شیشه های سکوریت ۸ میلی متری و نصب جوینت های پلاستیکی
  • عدم وجود مشکلاتی نظیر زنگ زدگی و خوردگی و دفرمه شدن بر اثر تغییرات دما به دلیل به کارگیری پروفیل هایی از جنس آلومینیوم با آلیاژ بسیار مقاوم و آبکاری شده

نکات مهم خرید شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

در صورتی که تصميم دارید تا از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود استفاده کنید، بهتر است تا پیش از هر اقدامی برخی از موارد را در نظر داشته باشید. به همین جهت در زمان انتخاب شیشه آکاردئونی نکات زیر را به یاد داشته باشید:

برای اجرا و نصب شیشه‌های آکاردئونی از ریل استفاده می‌شود. به همین دلیل مصالح و متریال به کار رفته در این ریل ها باید ضد زنگ باشند تا در برخورد با نم و رطوبت موجود در محیط، کیفیت و مقاومت آن‌ها از بین نروند. از طرفی، باید ریل ها از جنس آلومینیوم بسیار مقاوم ساخته شوند تا بتوانند وزن شیشه را تحمل کنند و با باز و بسته شدن های مداوم و مکرر دچار شکستگی یا ترک نشوند. 

شما می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود و دکوراسیون فضای داخلی از شیشه‌هایی با رنگ‌های مختلف کنید. از این رو برای آن که بتوانید تلفیق خوبی از زیبایی و کیفیت را ایجاد کنید، بهتر است تا در خرید شیشه آکاردئونی به رنگ و مقاومت شیشه‌ها توجه نمایید.

دقت کنید که درب‌های آکاردئونی به صورت دستی باز می‌شوند و امکان باز کردن اتوماتیک آن‌ها وجود ندارد. از این رو این نکته را در زمان خرید در ذهن داشته باشید. 

هر چه یراق آلات و درزگیرهای مورد استفاده در ساخت شیشه های آکاردئونی از موادی باکیفیت تهیه و به خوبی نصب شده باشند، همان مقدار نیز مقاومت سازه و درب بالا خواهد رفت. به همین دلیل در زمان انتخاب شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن به جنس درزگیرها و چرخ‌ها و ریل‌ها توجه کرده و آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. 

یراق آلات مورد استفاده در طراحی درب بالکنی آکاردئونی

دقت کنید که ضخامت و جنس مناسبی را انتخاب کرده باشید. استفاده از شیشه سکوریت برای بالکن و همچنین ورودی ساختمان ها، نیازمند جنسی با مقاومت بسیار بالا در مقابل هر گونه ضربه و همچنین مقاوم در برابر هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی دما است. از این رو بهتر است تا حداقل ضخامت برای شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود را ۸ میلیمتر در نظر بگیرید. 

هزینه ساخت و اجرای شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

هزینه ساخت و نصب شیشه‌های آکاردئونی به موارد مختلفی بستگی دارد. این موارد را می‌توان ابعاد، رنگ، ضخامت، اندازه و جنس شیشه و همچنین جنس و مقدار مصرفی ریل و یراق آلات عنوان کرد. دقت داشته باشید که بسیاری از متریال و یراق آلات مورد استفاده در این شیشه ها، وارداتی هستند و با توجه به نوسان زیاد نرخ ارز نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌ها در نظر گرفت. شما می‌توانید برای استعلام قیمت و هزینه نصب اجرای شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن خود با کارشناسان ما در ایمن جام فرد تماس بگیرید. مشاوران متخصص ما در کنار شما خواهند بود و تمامی جزئیات را به شما توضیح خواهند داد. 

چرا شیشه آکاردئونی ایمن جام فرد؟ 

هدف ما تولید محصولی باکیفیت و رضایت مشتریان عزیزمان است. از این رو شیشه‌های آکاردئونی باکیفیت و استاندارد را با توجه به سلیقه شما و در قیمتی مناسب به شما ارائه خواهیم کرد. 

کارشناسان و متخصصان ایمن جام فرد شیشه مورد نظر شما را با اندازه گیری دقیق و با استفاده از متر و تراز لیزی انجام می دهند که در این حالت، خطای اندازه گیری صفر خواهد شد.

متخصصین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات و نیازهای شما هستند و بهترین مشاوره ها را پیش از خرید شیشه به شما ارائه خواهند داد. 

شما می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکل با ما تماس بگیرید؛ کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و به مشکل پیش آمده رسیدگی خواهند کرد. 

شما می‌توانید با تماس با ایمن جام فرد، به پشتیبانان مربوطه وصل شوید و پاسخ تمامی سوالات خود را از آن‌ها دریافت کنید. 

خط تولید شیشه ایمن جام فرد مجهز به جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بوده و از کارشناسان خبره این حوزه بهره می‌برد. 

سفارشات ساخت شیشه به سرعت و در کمترین زمان ممکن آماده شده و کارشناسان نیز به سرعت برای نصب آن حاضر خواهند شد. 

شیشه بالکن تاشو جمع‌شو در این محصول از اتصالات غلتک بلبرینگ از جنس فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود تا به‌اندازه کافی برای حمل پانل‌ها مقاوم باشد.

ایمن جام فرد با انجام چندین پروژه نصب و اجرای شیشه آکاردئونی در طراحی بالکن، توانسته تا در طی زمان محبوبیت و کارایی خود را به همگان به اثبات برساند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن