پارتیشن منزل، طراحی و انواع مختلف آن

این روزا هر جا از رستوران، هتل، کافی شاپ و حتی ادارات سر بزنید، می‌بینید که خیلی دیزاین و طراحی مدرن و قشنگی دارن و کلی خوشگلن. در این بین یکی از اساسی ترین و مهم‌ترین چیزی‌ که به چشم میاد، پارتیشن هستش که تونسته یه طراحی مدرن و امروزی به وجود بیاره و از این راه به یکی از ایده های پرطرفدار و مخصوص طراحان تبدیل بشه. حالا فکر کنید که خونه‌ی شما هم به اندازه این مکان‌ها جذاب و لوکس باشن. مطمئنا یکی از چیزهایی که تو لیست لوازمتون باید بنویسید، پارتیشن منزل هستش.
پارتیشن منزل یه قابلیت خاصی داره که باعث میشه تا بتونیم اونو تو همه‌ی بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل خیلی ساده و راحت به کار ببریم. یکی از بهترین و اصلی‌ترین ویژگی های پارتیشن شیشه ای امکان به کار بردن خلاقیت در طراحی و کاربرد اون تو قسمت های مختلف یک پروژه اجراییه. این روزا ایده های طراحی دکوراسیون مدرن هم خیلی متنوع هستن و هم خیلی سریع ایجاد می‌شن و تغییر و تکامل پیدا می‌کنن. به همین دلیل شما هر چه‌قدر هم که سعی کنین تا جدیدترین ایده‌ها رو تو طراحی منزلتون به کتر ببرین، باز هم یه ایده جدید ظاهر میشه.
اما پارتیشن منزل به علت این که تا حد زیادی به سلیقه خود افراد بستگی داره، خیلی خاص و منحصر به فرده و چنین نگرانی رو با خودش به همراه نداره؛ چون که امکان تغییر و جابجایی این آیتم خیلی راحت و ساده‌ست. از یک پارتیشن منزل میشه تو طراحی کلوزت روم و اتاق خواب و یا حتی حمام شیشه ای زیبا و جذاب نیز استفاده کرد.
ما تو این مقاله به بررسی انواع پارتیشن منزل و کاربردهای مختلف اون‌ها در طراحی دکوراسیون می‌پردازیم. اما قبل از هر چیزی بهتره بدونیم بدونیم که اصلا پارتیشن چیه‌ و به کاری میاد؟ با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست؟

با وجود این که پارتیشن تو فرهنگ لغت ایرانی جایی نداره و از یه کلمه لاتین Partition منشا گرفته، ولی از قدیم کاربرد زیادی داشته و حتی تو اغلب خونه‌های قدیمی میشد چنین چیزی رو دید. در واقع به هر چیزی که کار جدا کننده رو انجام بده، پارتیشن گفته میشه. پارتیشن به دو دسته اداری و خانگی تقسیم می شه که ما تو این مقاله پارتیشن منزل رو بررسی می‌کنیم. نحوه ساخت و طراحی پارتیشن منزل به صورتیه که در صورت نیاز به جابجایی، اونا قابلیت استفاده مجدد رو دارند و بعد از نصب میشه خیلی ساده اون‌ها رو جدا و به مکان دیگری انتقال داد.

پارتیشن چیست؟

دیوارهای از پیش ساخته شده یا پارتیشن انواع مختلفی دارن و با هدف‌های مختلفی میشه اونا رو تو خونه مورد استفاده قرار داد‌ و یه مکان امن و خصوصی رو برای درس خوندن، کار کردن و حتی استراحت ایجاد کرد. یکی از عواملی که باعث میشه تا ما بتونیم وجود پارتیشن رو هم به صورت مدرن و هم قدیمی درک کنیم، اسلام و جدا بودن زن‌ها از مردا هستش که باعث میشه درک قابلیت اون راحت تر بشه. علاوه بر این موضوع با سلیقه و دیزاین دلخواه هم میشه محیط رو خیلی قشنگ‌تر طراحی کرد و هم به هدف رسید و هم از زیبایی‌های بصری دور نموند.

 

پارتیشن منزل

از پارتیشن منزل برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده میشه و اغلب متخصصان و طراحان داخلی هدف از استفاده از پارتیشن در منزل رو جدا کردن فضای داخلی و زیباتر جلوه دادن محیط می‌دونن. به عنوان مثال میشه از پارتیشن منزل برای جداسازی آشپزخانه، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن، جداسازی محل ورودی منزل از اتاق نشیمن، جداسازی اتاق های بزرگ و حتی جداسازی حال از پذیرایی استفاده کرد. یکی از مزیت های استفاده از پارتیشن منزل اینه که با استفاده از اوک می‌تونید یک محیط بزرگ رو به بخش های کوچیک تبدیل کنید و البته که مهم نیست خونتون چقدر بزرگ یا کوچیک باشه در هر حالت می توانید از اون‌ها استفاده کنید.

در واقع پارتیشن منزل انواع مختلفی داره و میشه اون رو تو طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلفی تهیه کرد، به همین دلیل با توجه به طراحی دکوراسیون هر خونه بزرگی و کوچکی و حتی هدف ساکنان اون میشه از پارتیشن های مختلف استفاده کرد. با استفاده از پارتیشن شما می تونید محل خصوصی خودتون رو داشته باشید. حتی لازم نیست که اتاق داشته باشید، می‌تونید خودتون اتاق خودتون را در گوشه سالن ایجاد کنید یا حتی یک کتابخانه یا یه سینمای خانگی یا یه اتاق بازی برای کودکان به صورت خیلی ساده تهیه کنید.

امروز با توجه به پیشرفت صنعت مد و دیزاین داخلی دیگه لازم نیست تا با خشت و آجر محیط‌های کوچیک رو جداسازی کنید، چون که خود این مصالح بخش بزرگی از محیط رو اشغال می‌کنند و تغییر دادن اونا هم کار سختیه در صورتی که پارتیشن رو میشه جابه‌جا، منتقل و حتی تغییر داد. شما می‌تونید با توجه به محیط منزل خودتون پارتیشن منزل رو از انواع مختلف چوبی، فلزی، شیشه ای و … تهیه کنید. یکی از اصلی ترین مزیت های پارتیشن منزل تنوع زیاد اون هستش.

 

کاربرد پارتیشن منزل

جاگیر نبودن و سادگی نصب و اجرای پارتیشن منزل، از ویژگی‌هایی هستن که باعث شدن تا استفاده از این نوع پارتیشن علاوه بر کاربردها و عملکردهای مختلفی که در فضای داخلی داره، زیبایی بصری منحصر به فردی رو هم ایجاد کنه. به عنوان مثال شما می‌تونید به جای هزینه کردن برای بوفه یا کتابخانه، از یه پارتیشن منزل که دارای قفسه‌های مختلفی هست استفاده کنید و در کنار این که محیط و تفکیک می کنید، خیلی لوکس و باکلاس و خاص به نظر برسید. شما می‌تونید پارتیشن های داخلی منزل رو از نظر کاربرد به انواع کمد و قفسه، کانال تلویزیون، دیوار سبز یا کتابخانه تبدیل کنید.

برای رسیدن به اهدافی مثل نظم دهی و سازمان دهی فضا، قابلیت استفاده چند منظوره و کاربردی بودن، تفکیک و تقسیم فضاها، ایجاد زیبایی و جلوگیری از یکنواختی فضا و حفظ محرمیت و یا ایجاد مانعی برای دید در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل میشه از پارتیشن منزل کمک گرفت. دیوارهای بتنی و آجری هم هزینه بالایی در اجرا دارن و کاملا مشخصه که محدودیت چیدمان و عدم انعطاف پذیری رو توی فضای زندگی ایجاد می کنند. با استفاده از پارتیشن منزل میشه دو یا چند فضای جداگانه رو تو یه فضای بزرگ ایجاد کرد و در کنار افزایش کارکرد فضا، زیبایی ظاهری هم ایجاد کرد.

شمایی که دوس داری تا خونه‌تو هر چند وقت یه بار تغییر بدی و یه دکوراسیون خاص با ایده‌های مختلف توش ایجاد کنی، کافیه تا از پارتیشن منزل استفاده کنی. چون جا به جا میشه و میتونی اندازه اتاقاتو کوچیک و بزرگ کنی، بسته به جنسش خاصیت دکوراتیوی یا عایق صدا و گرما و آلودگی داره و هزارتا کاربرد دیگه که اگه خلاق باشی می‌تونی هزارتا طراحی بکر و خاص رو عملی کنی. پارتیشن منزل رو می‌تونید تو بخش‌های مختلف خونه مثل اتاق نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، راهرو ورودی و… به جای دوارهای آجری و سنگی استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای پارتیشن های منزل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفکیک اتاق

تا حالا شنیدید که میگن تو جایی که استراحت می‌کنید، کار نکنید یا درس نخونید؟ خب انجام این مورد یکم سخته چون کیه که تخت خواب با اون بالش و لحاف گرم و نرم رو ول کنه و بشینه روی صندلی؟ البته یه پارتیشن یا دیوارک می‌تونه دید ما رو به اون بخش اتاق محدود کنه و نذاره تا حواسمون پرت شه.

  • تفکیک بخش ورودی منزل از بخش های دیگر

لحظه‌ی ورود به یه خونه و مخصوصا ورودی اون خیلی تاثیرگذاره چون چیزیه که مهمان برای اولین بار می‌بینه و منزل شما رو با این مورد به یاد میاره. بر همین اساس شما می‌تونید با استفاده از پارتیشن بخش ورودی منزل‌تون رو طراحی کنید و زیبایی بی‌نظیری به فضا ببخشید. دقت کنید که پارتیشن با بخش‌های دیگه منزل هماهنگی و اندازه متعادلی داشته باشه.

  • جداسازی فضای نشیمن، حال و پذیرایی

با وجود این که ما ایرانی‌ها خیلی دوست داریم حال و پذیرایی خونه‌مون بزرگ باشه و اغلب هم مبل‌ها رو دورتادور خونه می‌چینیم که صدالبته اشتباهه!! بهتره تا خونه رو به بخش‌های مختلف تفکیک و یه بخش رو به عنوان نشیمن و یه بخش رو برای پذیرایی از مهمون‌ها جدا کنیم. با استفاده از انواع پارتیشن منزل هم محیط رو جداسازی و هم زیبایی خاصی ایجاد می‌کنید.

کاربرد پارتیشن منزل

  • جداسازی سالن پذیرایی از سالن غذاخوری

خیلی از ما عادت کردیم که میز غذاخوری رو وسط پذیرایی‌ بزاریم یا تو آشپزخونه. اما فکر این که می‌تونید به سالن غذاخوری شیک تو خونه داشته باشید، ذهنتون رو قلقلک نمیده؟ با پارتیشن منزل و تفکیک فضای پذیرایی از فضای سالن غذاخوری، هم میشه از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری کرد و هم این دو بخش رو از همدیگه جدا کرد.

  • پارتیشن منزل برای پنهان کردن عیوب

اگه تو خونه می‌بینید که بخشی از دیوار بیرون اومده یا قناس و کجه، بهترین کار استفاده از پارتیشن منزله مثل گلدان، دیوار سبز و… چون کامل می‌تونه این بخش‌ها رو پوشش بده و از نمایان بودن اونا تا حد زیادی جلوگیری کنه.

 

طراحی پارتیشن منزل

در زمان طراحی پارتیشن منزل باید بعضی از نکات رو در ذهن داشته باشید و سعی کنید تا به بهترین نحو به اونا عمل کنید تا هم فضاهای مختلفی داشته باشید و هم از زیبایی نمای نهایی استفاده ببرید. از این نکات در طراحی پارتیشن منزل می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

○ یکی از نکات مهم در طراحی پارتیشن منزل، شفافیت و اجازه عبور نور هستش، بر همین اساس بهتره با استفاده از شیشه تا مشبک طراحی بشه تا ارزش، شفافیت و کارایی یک فضا در مقابل فضای دیگه کاهش پیدا نکنه.

○ برای تزئین پارتیشن منزل ایده‌ها و طرح‌های متعددی رو میشه نام برد. مثل استفاده از نورافشانی پارتیشن، جاسازی اشیای نوری تزئینی در بخش های مختلف یا تاج پارتیشن، منبت کاری، کنده کاری و … .

○طرح و رنگ پارتیشن منزل باید با دکوراسیون و سایر بخش‌های خانه هماهنگی داشته باشه. با طراحی اصولی پارتیشن منزل می‌تونیم یه فضایی آرام، مدرن، زیبا و صمیمی داشته باشیم. چون که پارتیشن ها رو میشه به راحتی تغییر و جابه جا کرد و از جنبه تزئیناتی اون‌ها استفاده کرد.

○ برای تفکیک فضاها از هم، بهترین راهکار استفاده از پارتیشن هایی با ارتفاع کم هستش. به عنوان مثال پارتیشن های کم ارتفاع، برای تفکیک حال و پذیرایی یه انتخاب ایده آل به حساب میان.

○ در طراحی پارتیشن منزل توجه به نوآوری، زیبایی و کاربردی بودن، اهمیت خیلی زیادی داره.

 

انواع پارتیشن منزل

همون طور که گفته شد، پارتیشن مثل یه دیوار جدا کننده عمل می‌کنه. با این حال فقط پارتیشن شیشه‌ای، چوبی و آجری نیست که می‌شه از اون تو جداسازی و تفکیک فضاهای مختلف از هم به کار برد و استفاده کرد. با بکارگیری مواد و متریال مختلفی میشه دو بخش یک فضا را از هم تفکیک کرد. از این موارد می‌تونیم به پارتیشن هایی با جنس های زیر اشاره کنیم:

  • دیوار پارتیشن بتنی
  • دیوار پارتیشن آجر
  • پارتیشن های چوبی
  • دیوار پارتیشن شیشه ای
  • دیوار پارتیشن دال گچ
  • دیوار پارتیشن پشم چوب
  • دیوار پارتیشن فلزی

در بین این موارد، پارتیشن منزل شیشه‌ای و فلزی یکی از مدرن ترین آیتم‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌ره و طرفداران خیلی زیادی هم داره؛ چون که می‌شه اونا رو در طرح ها نقش‌ها و انواع مختلفی با ترکیب‌‌ موادی دیگه طراحی کرد و ساخت. در ادامه به بررسی هر کدوم از انواع پارتیشن ها با توجه به نحوه کارکرد و متریال به‌کار رفته در آن‌ها می‌پردازیم:

انواع پارتیشن منزل بر اساس مکانیزم عملکردی:

پارتیشن منزل رو میشه با توجه به نوع کاربرد و عملکرد اون به دو دسته پارتیشن ثابت و متحرک تقسیم کرد. در ادامه با ویژگی‌های هر کدوم از این دو آشنا می‌شویم:

  • پارتیشن منزل ثابت

همون طور که گفته شد، پارتیشن نقش یک دیوار رو بازی میکنه، حالا ممکنه مثل یه دیوار ثابت و یا متحرک باشه. پارتیشن منزل ثابت یکی از ساده ترین و در عین حال پرطرفدارترین نوع پارتیشن هاییه که برای جداسازی فضاهای مختلف به کار میره. این نوع پارتیشن علاوه بر اینکه به عنوان یه آیتم تقسیم کننده شناخته میشه، به عنوان یه شاخصه هنری هم ازش نام برده میشه. پارتیشن منزل ثابت رو اغلب اوقات به طور کامل به کف دیوار یا سقف متصل می کنند، به صورتی که خیلی کم میشه اون رو جابه‌جا کرد و در واقع در مواقعی به کار میره که بخواهیم دو فضا رو به طور کامل و برای مدت طولانی از هم جدا کنیم ولی دوست نداشته باشیم که از دیواره بتونی و گچی استفاده کنیم. برتری و مزیت اصلی این نوع پارتیشن اینه که میشه اون رو حتی بعد از اینکه کار ساخت و ساز در محل و ساختمان انجام شد، سفارش، طراحی و نصب کرد. این نوع دیوارهای کاذب با هر نوع متریالی با توجه به محیط، دکوراسیون و فضا اجرا می‌شن. به عنوان مثال دیوارهای کاذب یا پارتیشن گچی یکی از پرکاربردترین انواع دیوارهای کاذب به‌شمار میرن.

  • پارتیشن منزل متحرک

در مقابل پارتیشن منزل ثابت پارتیشن منزل متحرک رو داریم که از طریق راه های مختلف قابلیت حرکتی داره و میشه اونو تو طرح ها، آهنگ ها و جنس های مختلفی تهیه کرد و در کنار داشتن یک پارتیشن با توجه به نیاز و یا برای تغییر دکوراسیون منزل آن را حرکت داد. در ادامه با انواع مختلف پارتیشن منزل متحرک آشنا میشیم:

  • پارتیشن منزل معلق

یکی از انواع پارتیشن های متحرک پارتیشن های معلق یا شناور هستند که به سقف متصل میشن. در طراحی پارتیشن ها تلاش بر این که از متریال و مواد سبکی استفاده بشه تا آسیبی به سقف و بنای ساختمان وارد نشه. با توجه به این که این نوع پارتیشن منزل به سقف متصله، میشه به همه بخش های آن دسترسی داشت و اون رو بدون هیچ مانعی تمیز کرد. این نوع پارتیشن قابلیت جابجایی و جمع شدن و باز شدن رو هم داره.

  • پارتیشن چرخشی یا نواری

یکی دیگه از انواع پارتیشن منزل متحرک، پارتیشن های نواری یا چرخشی هستند که به صورت دیواره های میله ای یا نواری نسبتا سبکن و به دلیل داشتن جدا کننده های چرخشی متحرک، اسن توانایی رو دارند تا روی محور خودشون بچرخن و یه سایه روشن جذاب و بی نظیر ایجاد کنن.

  • پارتیشن آکاردئونی یا تاشو

شاید با شیشه های تاشو آکاردئونی آشنا باشید. این نوع شیشه در واقع مجموعه ای از‌چند تا پنل شیشه‌ایه که بر روی یک ریل حرکت می کنن و به صورت ۸۷۸۷۸۷ باز و بسته و در نهایت یه گوشه کنار هم جمع میشن و در زمان باز شدن هم همین حرکت تکرار و به طور کامل باز میشن. این شیشه ها با استفاده از لولا به هم متصلند و در زمان حرکت از هم جدا نمیشن. دقت داشته باشید که در کنار شیشه های آکاردئونی میشه از مواد دیگری مثل چوب، فلز و پارچه هم این مدل پارتیشن رو طراحی کرد و ساخت. پارتیشن آکاردئونی تاشو ریلی یکی از سبک‌های ساده جدید و فوق العاده زیباست که امروزه طراحان در ساخت و طراحی انواع پارتیشن منزل از اون استفاده می کنند.

  • پارتیشن کشویی یا ریلی

یکی از رایج ترین انواع پارتیشن منزل متحرک، پارتیشن های کشویی هستند که یه ایده فوق العاده منحصر به فرد و بی نظیر برای طراحی دکوراسیون منزل به شمار می روند. چون که این نوع پارتیشن هم به شما اجازه میده که یه فضای چند منظوره داشته باشید و هر وقت که نیاز داشتید فضا رو باز و قابل دسترس و هر وقت که نیاز به محیط خصوصی برای کار، استراحت و یا هر چیز دیگه ای داشتید اون را به راحتی ببندید. این نوع پارتیشن مثل درهای کشویی هستش که مطمئنا تا به حال باهاشون برخورد کردید، اما برای نصب پارتیشن ریلی کشویی ابتدا یک ریل نصب می کنند تا هر زمان که نیاز بود اون رو جمع و فضا به حالت اولیه خود برگرده.

انواع پارتیشن منزل بر اساس متریال:

پارتیشن منزل خودتون رو می‌تونید با هر چی و از هر جنسی که دوست داشتین سفارش بدین. از مواد مختلفی میشه پارتیشن درست کرد که با توجه به علاقه و سلیقه هر فرد و هدفی که از ساخت پارتیشن داره، تغییر پیدا میکنه. در ادامه با بعضی از این پارتیشن‌ها آشنا می‌شیم:

  • پارتیشن منزل چوبی

آیا می‌دونستید که چوب یه آپشن لوکس و لاکچری محسوب میشه؟ یکی از انواع پارتیشن منزل هم، پارتیشن های چوبی هستن که در کنار مستحکم و سنگین بودن، می‌تونن گرما، جذابیت و زیبایی بیشتری رو هم تو محیط ایجاد کنند. ساخت این پارتیشن ها خیلی ساده‌اس و به علت شباهت زیادی که با متریال و مواد مبلمان و دکوراسیون داخلی دارن، از نظر دیداری هم هماهنگی بیشتری رو از خودشون نشون می‌دن. دقت داشته باشین که این نوع پارتیشن در مقابل صدا، رطوبت و آتش اصلا مقاومت نداره و بهتره که از اون در محیط هایی که رطوبت وجود دارد، استفاده نشه، چون که چوب آسیب می‌بینه و مقاومت‌شو از دست میده و درنهایت پارتیشن خراب میشه.

پارتیشن چوبی یکی از بهترین انواع پارتیشن برای منزله و میشه از اون تو اتاق نشیمن استفاده کرد. به طور کلی پارتیشن چوبی رو می‌تونیم از نظر نصب به دو نوع پارتیشن های مرسوم و معمولی و پارتیشن خرپایی دسته‌بندی کرد. پارتیشن های معمولی و متداول از اعضای عمودی تشکیل شدن که با میخ هایی از عضو افقی بالا و عضو افقی پایین به هم متصل می‌شن. در صورتی که پارتیشن های خرپایی با توجه به اصل خرپا طراحی می‌شن و از نوع قبلی کاربردی‌تر هستند.

  • پارتیشن شیشه ای منزل

یکی از بهترین نوع پارتیشن، پارتیشن‌های شیشه‌ای هستن که هم راه ارتباطی بین دو بخش رو به طور کامل از بین نمی‌برن و هم هزینه ساخت و نصب اونا کمتره. پارتیشن شیشه‌ای رو می‌شه در واقع یک نوع دیوار عنوان کرد که از اون برای تفکیک بخش های یه فضا استفاده می‌شه. این تفکیک فضا می‌تونه بین اتاق خواب و پذیرایی، حمام و اتاق خواب و… انجام بشه. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌تونیم به راحتی نور رو در فضای مورد نظر خودمون پراکنده کنیم و در عین حال از مواردی مثل سر و صدا و گرما و سرما جلوگیری و یه محیط دنج و راحت برای انجام کارهای شخصی و یا استراحت خانواده ایجاد کنیم.

شما می‌تونید پارتیشن شیشه‌ای منزل مورد نظر خودتون رو با توجه به هدف‌تون مثل زیبایی و یا عایق صدا و حرارت بودن، در انواع مختلف، با طرح ها و نقش ها و رنگ های مختلف تهیه و از شیشه ها و فریم های مختلف در این راه استفاده کنید. از رایج‌ترین شیشه‌های به کار برده شده در پارتیشن های شیشه‌ای می‌شه به شیشه سکوریت اشاره کرد که نسبت به شیشه های معمولی در مقابل سرما حرارت و ضربات پنج برابر مقاومت بیشتری داره.

پارتیشن شیشه‌ای عایق رطوبت، عایق صدا و گرماست و خیلی ساده میشه اونو شست و شو داد. از چارچوب های مختلفی مثل چوب، آلومینیوم، استیل، PVC برای این نوع پارتیشن میشه استفاده کرد. مشاهده آخرین لیست قیمت پارتیشن شیشه‌ای اداری 

  • پارتیشن آکوستیک (پشم چوب)

دقت کنید که چوب به خودی خود اصلا عایق خوبی برای صدا نیست اما میتونه صداهای اطراف را جذب و آنها را انعکاس بده تا اختلاف طول موج های صدا کاهش و در نتیجه صدا در فضا نه پیچ و نداشته باشه. به همین دلیله که اغلب دیوارهای سالن های کنسرت رو با عایق صوتی از جنس چوب می پوشونن تا صدا به بیرون راه پیدا نکنه. یکی از متریالی که میشه با اون پارتیشن های عایق صدا ساخت، پشم چوب یا آکوستیک نام داره. این نوع چوب حتی در صورتی که در نوع تکجداره هم ساخته و به کار بره، باز هم میتونه تا حد زیادی آلودگی صوتی رو کاهش بده. از این رو شما می‌تونید از این پارتیشن برای منزل خودتون درصورتی که در محله یا بخش شلوغ شهر زندگی می کنید، استفاده و یه محیط آروم و ساکت برای استراحت و کارهای خودتون داشته باشید.

شاید پارتیشن‌ها به عنوان یه عامل زیبا سازی محیط و تقسیم بندی فضا به شمار برن، اما با اهداف دیگری هم ساخته میشن. یکی از این اهداف جلوگیری از ورود سرو صدای بیرون و محیط هستش. توجه داشته باشید که پارتیشن های آکوستیک همیشه با یه متریال خاص ساختن نمیشن و می‌تونن در انواع مختلفی مثل فوم، چوب، پشم چوب، پشم سنگ، شیشه و قیر به صورت دو جداره یا تک جداره طراحی و ساخته بشن.

  • پارتیشن فلزی منزل

اگه دنبال یه نوع پارتیشن برای منزل تو می گردید که به این زودیا خراب نشه بتونید در مدت طولانی تری از آن استفاده کنید در عین حال زیبا باشه و بتونه نیازهای شما را پاسخ بده پیشنهاد ما به شما پارتیشن فلزی منزل هستش پارتیشن های فلزی از جنس فولاد استیل برنج آلومینیوم طرفدار های بیشتری دارد چونکه در کنار مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه فشار و وزن اشیای سنگین خم به ابرو نیاورده و خم و فرم نمیشن پارتیشن فلزی منزل از آن دسته پارتیشنهای ۱ ه در برابر سرما گرما و حتی درجه حرارت های بسیار بالا رطوبت و غیره انعطاف پذیری خیلی خوبی داره و کلا هرکولیه تو زمینه خودش. همین عامل بازی بیشتر شما بتونید با توجه به سلیقه خودتون طرح های هندسی و پیچ و خم های مختلفی رو با اون ایجاد و آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

  • پارتیشن منزل MDF

یکی دیگه از انواع پارتیشن منزل پارتیشن MDF هستش که خب معلومه از چوب MDF تشکیل میشه. همون طور که می‌دونید ام دی اف یکی از فراورده های چوبی هستش که به صورت تخته فیبرهایی با روکش های مختلف تولید و فروخته می‌شه. MDF نسبت به چوب معمولی قیمت خیلی پایین‌تر و به صرفه‌ای داره. از طرفی هم در مقابل قارچ و سایش و پوسیدگی هم مقاومت خیلی مقاومه.

جالبه بدونید که این نوع پارتیشن عایق صوتی هم هست و می‌تونه از انتقال سر و صدا جلوگیری کنه. علاوه بر این، چگالی چوب MDF تو همه‌ی بخش‌های اون یکسانه و از استحکام و مقاومت بالایی برخورداره.

  • پارتیشن منزل PVC 

یکی دیگه از متریالی که می‌تونید پارتیشن منزل خودتون رو با این جنس بسازید، پی وی سی یا ونیل همون طور که می‌دونید یه نوع پلاستیک سخته که توسط روان کننده ها انعطاف پذیر می شه. این ماده خیلی سبکه و تو ساخت پارتیشن برای تفکیک سازی فضا ازش استفاده میشه کرد. از مزایای PVC می‌تونیم به مواردی مثل قیمت مناسب اون، مقاومت در برابر رطوبت، نگهداری و نظافت آسان، رنگ و طرح های متنوع و عایق بودن اون اشاره کرد. از این پارتیشن در طراحی حمام و کلا جاهایی که مرطوبه می‌تونید به کار ببرید.

  • پارتیشن منزل دکوراتیو

یکی دیگه از‌ انواع پارتیشن منزل، پارتیشن های دکوراتیو هستند که با هدف دسته بندی و تقسیم بندی فضاها مورد استفاده قرار می گیرن. فرق این پارتیشن با بقیه در اینه که پارتیشن های دکوراتیو هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ زیبایی شناسی به کار برده می‌شن و به همین جهت خیلی از افراد و طراحان از این نوع پارتیشن استقبال می‌کنن.

  • پارتیشن منزل پرده ای 

یکی دیگه از انواع پارتیشن که خیلی وقته ازش استفاده میشه و یکی از ساده ترین پارتیشن منزل هم هست، پارتیشن پرده ایه که اغلب از جنس نخ یا پلاستیک ساخته میشه و به عنوان ساده ترین، آسان ترین و به صرفه ترین وسیله برای تقسیم کردن فضا به شمار میره. علاوه بر اون، خیلی راحت هم شسته و تمیز میشه و قبل استفاده‌ست. یکی از قابلیت های جالب پارتیشن پرده‌ای اینه که با بسته شدن اونا، یه حریم شخصی به وجود می آید و با باز کردن آن ها، فضای منزل دوباره بزرگ و دلباز دیده میشه.

  • پارتیشن منزل سفالی 

پارتیشن های سفالی از بلوک های توخالی یا پر با ابعاد 30 * 20 سانتی متری ساخته می‌شن که ضخامت‌شون متغیره و از پنج سانتی متر تا 15 سانتی متر تغییر می‌کنن. از انواع توخالی این بلوک‌ها اغلب برای پارتیشن‌های سبک استفاده می‌شه. یکی از ویژگی های غالب این پارتیشن اینه که می‌تونه در برابر آتش مقاومت کنه و هم یه عایق حرارتی و صوتی به شمار می‌ره. این نوع پارتیشن ها، سبک، مستحکم، مقاوم در برابر احتراق و اقتصادی هستند و به عنوان یه دیوار موقتی ایده‌ی جالبی شناخته می‌شن.

  • پارتیشن منزل شبکه ای

یکی از انواع پارتیشن منزل که محبوبیت بالایی هم داره، پارتیشن شبکه ای یا پانچ شده‌ست که میشه با استفاده از الگوهای مختلف و ایده‌ و سلیقه هر فرد ایجادش کرد. پارتیشن شبکه ای دید رو تا حد زیادی محدود می‌کنه، اما باعث از بین رفتن کامل ارتباط بصری نمی‌شه. وجود فضاهای خالی بین اجزای اون شاید در ارتباط بصری بین دو فضای تفکیک شده تاثیر مستقیم داشته باشه، اما نمی‌ذاره که فضا تاریک و گرفته بشه.

  • پارتیشن طبیعی یا گیاهی

یکی از بهترین و زیباترین و جالب ترین انواع پارتیشن منزل، میشه به پارتیشن یا دیواره‌ های گیاهی اشاره کرد. این پارتیشن علاوه بر این که زیبائی زیادی داره، هوا رو هم تمیز نگه می‌داره و همچنین می‌تونه آلودگی صوتی محیط رو هم کاهش بده. این نوع پارتیشن رو میشه با یک ذوق و سلیقه هنری و استفاده از چوب خشک و شاخه های درختان طراحی و ایجاد کنیم و یه دکوراسیون خاص داشته باشیم.

  • پارتیشن منزل آجری

یکی دیگه از انواع پارتیشن منزل، دیوارهای پارتیشن آجری هستند که فقط از آجرهای ساده ساخته می‌شن. با توجه به این که این نوع پارتیشن سنگین میشه، به همین دلیل اونو تو ارتفاع کمی می‌سازن به طوری که این ارتفاع هیچ وقت از دو متر بیشتر نمی‌شه. جنس مصالح به کار رفته تو این پارتیشن، آجر تقویت شده، آجرهای توخالی یا ترکیب آجر و چوب هستش که محض اطلاع تو ترکیب آجر و چوب، کار آجر داخل طرح چوبی قرار داره. همین طور بهتره بدونید که این نوع پارتیشن عایق صداست و اشتعال پذیر هم نیست.

  • پارتیشن منزل بتنی

پارتیشن بتنی، یکی دیگه از انواع پارتیشن منزل هستش که با توجه به جنسش میشه اونو فرم‌دار، طرح دار و یا حتی ساده ساخت. این روزا این نوع پارتیشن خیلی محبوبه و طرفدارای خاص خودشم داره. برای ساخت این نوع پارتیشن، از پستهای بتونی مخصوص تو دیوارهای محل با ضخامت 10 سانتی متر و کمتر استفاده می‌کنن. برای مقاومت و تقویت بیشترش هگ از میلگرد چدنی استفاده میشه.

  • پارتیشن مقوای ضخیم

یکی از ساده‌ترین ‌انواع پارتیشن منزل که وزن زیادی هم نداره و میشه خیلی راحت اونو حمل کرد و انتقال داد، پارتیشن مقوای ضخیم هستش. این نوع از دیوارها، عایق گرما و صدا هستن و به راحتی ساخته می‌شن. طرح‌های متنوع و خاصی رو میشه با این پارتیشن ایجاد کرد و بیشتر نقش دکوراتیو دارن.

  • پارتیشن منزل گچی

یکی از معمولی‌ترین و ساده‌ترین انواع پارتیشن منزل که با دیوارها تفاوت چندانی هم نداره، دیوارهای پارتیشن پانل گچی رو نام میشه برد که از مواد معدنی سوخته یا گچ پاریس، مخلوط شده با چوب ساخته می‌شه. پارتیشن گچی ضخامت 5 تا 10 سانتی متری داره و در داخل صفحات گچ، شیارهای مناسب برای ایجاد اتصالات سفت و سخت فراهم شده به نحوی که خیلی راحت می‌تونیم میخ ها و پیچ ها داخل این صفحات ببریم و کاملا کاربرد یه دیوار رو داره‌.

  • پارتیشن توفال فلزی

یکی از انواع پارتیشن فلزی منزل، دیوارهای پارتیشن توفال فلزی هستن که بادوام، مقاوم و ضخیم هستن و در برابر احتراق و آتش هم آخ نمی‌گن. با این وجود برای ساخت این دیوارها باید یه چارچوب چوبی یا فلزی داشته باشیم. هر 15 تا 30 سانتی متر، توفال توسط سیم آهنی گالوانیزه به میلگردهای چدنی وصل میشه و به علت این که از دو طرف گچ کاری شده، پارتیشن رو نسبت به صدا و دما عایق می‌کنه. ضخامت این دیوارها گاها از 3 سانی متر تا 10 سانت هم میره.

  • پارتیشن منزل ورقه ای

یه نوع پارتیشن منزل خاص و منحصر به فرد هستش که چارچوب هایی از جنس فلز یا چوب داره و مصالح اصلی سازنده‌اش ورق سیمان پنبه کوهی شیاردار ( 5 میلی متر ) و سیمان پنبه نسوز ساده ( 10 میلیمتر ) هستند که به هم متصل و این پارتیشن رو تشکیل می‌دن. در صورتی که این دیوارهای پارتیشن به درستی و با اصول مهندسی ایجاد بشن، هم مقاومت خوبی دارن و هم از نظر اقتصادی به صرفه‌ان و هم ضدآتش و ضدآب هستن. این پارتیشن سبکه و جابه‌جاییش هم خیلی راحت و ساده‌است.

  • پارتیشن شیشه‌ای دوجداره (آکوستیک)

اگه دوس دارین که به محیط دلباز، پر از نور و انرژی اما ساکت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما پارتیشن شیشه‌ای دوجداره یا آکوستیک هستش. همون طور که از اسم این پارتیشن مشخصه، دو لایه یا پنل شیشه است که در فاصله بین‌شون ظرفیت هوایی به میزان 50 میلی متر یا یه کم بیشتر، نگه داری میشه و قابلیت اینو داره تا هم نوعی سختی و مقاومت به سازه ارائه و هم لرزش رو تو فرکانس های پایین، انتقال بده. یا به خیلی ساده‌تر صدا رو محدود کنه.

نحوه نصب پارتیشن منزل

نصب پارتیشن منزل در چند مرحله خاص انجام می شود و متناسب با نوع پارتیشن و مصالح آن تغییر می‌یابد. اما به طور کلی نحوه نصب پارتیشن منزل به صورت زیر است:

انتخاب متریال:

پیش از هر کاری اول باید نوع پارتیشن منزل خودتون رو با توجه به سلیقه شخصی، فضای منزل و البته بودجه تون مشخص کنید. چون همون طور که دیدین پارتیشن منزل رو میشه با انواع مصالح ساختمانی مثل شیشه، گچ، جوب، آجر و… ساخت. علاوه بر این تو این مرحله همچنین باید مشخص کنین که چه طرح و مدلی مد نظرتونه؟ آیا فقط دکوراتیو بودن براتون مهمه یا مقاومت و عایق صدا و دما بودن هم اهمیت داره؟

اندازه گیری:

بعد از انتخاب متریال، حالا نوبت به اندازه‌گیری محل می‌رسه. تو این مرحله متخصص ساخت پارتیشن محل مورد نظر رو با دقت اندازه گیری می کنه و محل قرارگیری پارتیشن رو هم مشخص می کند. پارتیشن منزل می‌تونه تا نیمه یا تا سقف باشه و اون هم باز بسته به نیاز انجام می‌شه.

ساخت پارتیشن:

گام سوم ساخت پارتیشن با توجه به اندازه مورد نظر و جنس گفته شده است. تو این زمان قطعات پارتیشن به صورت پیش ساخته تو کارگاه تولید می شن و هر کدوم از دیواره ها، ستون ها، درب ها، قیدها و ریل ها مطابق با اندازه گیری و طرح نهایی ساخته می‌شن.

نصب پارتیشن:

در آخر همه‌ی این قطعات از‌ پیش ساخته شده برای نصب به محل موردنظر برده می‌شن. در ابتدای کار ریل ها و قیدها و ستون ها تو جای خودشون محکم و بعد از اون دیواره ها و درب و پنجره پارتیشن به اون متصل می‌شن. پرکاربردترین نوع پارتیشن، پارتیشنی هست که نصف متریال اون شیشه باشد، چون که می‌تونید طرح‌های مختلفی رو روش اجرا کنید و از نور طبیعی هم بهره ببرید.

مزایای استفاده از پارتیشن منزل

نصب پارتیشن منزل و استفاده از آن، مزایایی را برای ما به همراه خواهد داشت. از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌ی کم نسبت به ساخت دیوار بتنی
  • عایق حرارت و صدا
  • جای گیری بسیار کم
  • امکان جا به جایی بعد از نصب
  • دارا بودن طرح های گوناگون و جذاب
  • عدم محدودیت در استفاده
  • مدرن سازی و شیک سازی فضای مورد استفاده
  • نصب سریع و آسان

برای آشنایی با دیگر مزایای فوق‌العاده پارتیشن شیشه‌ای و اطلاع از قیمت ساخت و نصب آن، بخش قیمت پارتیشن شیشه‌ای را از دست ندهید.

نحوه اجرای پارتیشن منزل

کارخانه ایمن جام فرد، متخصص ساخت انواع پارتیشن شیشه‌ایه و می‌تونه تا پارتیشن مورد نیازتون رو با سلیقه خودتون‌‌ تو رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلف در انواع تک جداره و دوجداره تولید و نصب کنه. برای این کار شما اولین کاری که باید انجام بدید اینه که درخواست و سفارش خودتون رو به ما ارائه بدید. برای این کار با شماره‌های ما تماس بگیرید تا به کارشناسان مربوطه متصل و اطلاعات مورد نیازتون رو دریافت کنید.

با توجه به این که مواردی مثل فضا و مساحت تو ساخت و نصب پارتیشن منزل اهمیت داره، کارشناسان ایمن جام فرد یه زمان تعیین می‌کنند تا کارشناسان فنی در منزل شما حاضر بشن و محیط رو اندازه گیری کنن. توضیحات مرتبط با این اندازه‌گیری مثل نوع شیشه پارتیشن منزل، نوع یراق‌آلات و… ارائه شده و در صورت رضایت شما سفارش کار به بخش نقشه‌کشی اعلام می‌شه.

نقشه کشی پارتیشن شیشه‌ای مطابق با سلیقه شما انجام و بعد از بررس‌های دقیق به واحد ساخت و تولید تحویل داده و مطابق با تاریخ اعلام شده، پروژه برای نصب و تحویل آماده و اجرا میشه. همواره برای نصب پارتیشن منزل شیشه‌ای، ایمن جام فرد از نصابان حرفه ای و کارآزموده استفاده می‌کنه.

بعد از نصب و اجرا، پروژه در اختیار شما قرار می‌گیره، کار اجرایی پیگیری و رضایت شما جزو رزومه شرکت به ثبت می‌رسه. علاوه بر این همه پروژه‌های انجام شده دارای خدمات پس از فروش هستن و گارانتی دارن. ایمن جام فرد پارتیشن شیشه‌ای رو با قیمتی مناسب و به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می‌ده. با ما تماس بگیرید.

مزایای خرید پارتیشن شیشه‌ای از ایمن جام فرد چیست؟

 

چند نمونه از پارتیشن منزل

پارتیشن منزل گچی
پارتیشن منزل گچی
پارتیشن منزل پرده‌ای
پارتیشن منزل پرده‌ای
پارتیشن منزل گیاهی
دیوار یا پارتیشن گیاهی
پارتیشن شیشه‌ای منزل
پارتیشن منزل شیشه‌ای
پارتیشن بلوک شیشه‌ای
پارتیشن بلوک شیشه‌ای
پارتیشن منزل فلزی
پارتیشن منزل فلزی
پارتیشن منزل شیشه‌ای دوجداره(آکوستیک)
پارتیشن منزل شیشه‌ای دوجداره(آکوستیک)
پارتیشن منزل دکوراتیو
پارتیشن منزل دکوراتیو
پارتیشن منزل آینه‌ای
پارتیشن منزل آینه‌ای
پارتیشن منزل طبیعی
پارتیشن منزل طبیعی
پارتیشن منزل آکاردئونی
پارتیشن منزل آکاردئونی
پارتیشن منزل کشویی(ریلی)
پارتیشن منزل کشویی(ریلی)

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

درود برشما میخاستم قیمت کارتون رو بپرسم و اینکه راهنمایی ام کنید ک برای خونمون میشه ازین کارا استفاده کنم؟
برای درب ورودی میخام ک جلو سرما و گرما و باران رو بگیره.

سلام وقت بخیر لیست قیمت ها را اینجا قرار دادیم هر مورد دیگه هم مد نظرتون هست برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن