پارتیشن شیشه‌ای منزل

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی از جمله طراحی داخلی منزل، هتل ها، رستوران، کافی شاپ، آشپزخانه و محیط های اداری و تجاری دستخوش تغییرات زیادی شده است و به سوی مدرنیته به پیش می‌رود. یکی از اساسی ترین و مهمترین آیتم های طراحی مدرن و امروزی پارتیشن شیشه‌ای است که توانسته به یکی از ایده های پرطرفدار در بین طراحان تبدیل گردد. در این بین یکی از قابلیت‌های بسیار منحصر به فرد پارتیشن شیشه‌ای منزل، آن است که می توان آن را در تمامی بخش های دکوراسیون داخلی به راحتی مورد استفاده قرار داد.

یکی از بهترین ویژگی های پارتیشن شیشه ای امکان به کار بردن خلاقیت در طراحی و کاربرد آن در بخش های مختلف یک پروژه اجرایی است. همان طور که اطلاع دارید، امروزه ایده های بسیاری در طراحی دکوراسیون مدرن به وجود آمده‌اند و به سرعت در حال تکامل و تغییر هستند. مسئله ای که با وجود استفاده از پارتیشن شیشه‌ای دیگر نگرانی در رابطه با آن نخواهیم داشت؛ چرا که امکان تغییر و جابجایی این آیتم بسیار ساده و راحت است و می‌توان از یک پارتیشن شیشه‌ای در طراحی کلوزت روم و اتاق خواب و یا حتی حمام شیشه ای زیبا و جذاب نیز استفاده کرد.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی پارتیشن شیشه ای منزل و کاربردهای گوناگون آن در طراحی دکوراسیون منزل و انواع مختلف آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان در واقع یک نوع دیوار عنوان کرد که از آن برای تفکیک بخش های یک فضا استفاده می شود. این تفکیک فضا می تواند مابین اتاق خواب و پذیرایی، حمام و اتاق خواب و… انجام گیرد. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می توان به راحتی نور را در فضای مورد نظر خود پراکنده کرد و در عین حال از مواردی چون سر و صدا و گرما و سرما جلوگیری کرده و یک محیط دنج و راحت برای انجام کارهای شخصی و یا استراحت ایجاد نمود.

شما می‌توانید پارتیشن شیشه‌ای منزل مورد نظر خود را با توجه به هدف‌تان چون زیبایی و یا عایق صدا و حرارت بودن، در انواع مختلف، با طرح ها و نقش ها و رنگ های مختلف تهیه کنید و از شیشه ها و فریم های مختلف در این راه استفاده نمایید. از رایج‌ترین شیشه‌های به کار برده شده در پارتیشن های شیشه‌ای می توان به شیشه سکوریت اشاره کرد که نسبت به شیشه های معمولی در مقابل سرما حرارت و ضربات پنج برابر مقاومت بیشتری دارد.

 

انواع پارتیشن منزل

همان‌ طور که اشاره شد پارتیشن شیشه‌ای نیز به مانند یک دیوار جدا کننده عمل می‌کند. با این حال تنها پارتیشن شیشه‌ای نیست که می‌توان از آن در جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر به کار برد و استفاده کرد. با بکارگیری موارد و آیتم های دیگری نیز می توان دو بخش یک فضا را از هم تفکیک نمود. از این موارد می‌توان به پارتیشن هایی با جنس های زیر اشاره کرد:

  • دیوار پارتیشن بتنی
  • دیوار پارتیشن آجر
  • پارتیشن های چوبی
  • دیوار پارتیشن شیشه ای
  • دیوار پارتیشن آجری خشت
  • دیوار پارتیشن دال گچ
  • ورقC یا G.I.
  • دیوار پارتیشن پشم چوب
  • دیوار پارتیشن فلزی

در بین تمامی موارد فوق، پارتیشن شیشه‌ای منزل مدرن ترین آیتم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود و طرفداران بسیاری نیز دارد؛ چرا که می توان آن را در طرح ها نقش‌ها و انواع مختلفی طراحی کرده و ساخت.

 

انواع پارتیشن شیشه‌ای منزل

در نخستین مرحله از سفارش انتخاب ب و طراحی پارتیشن شیشه ای ابتدا باید با انواع مختلف آن آشنا شویم به طور کلی پارتیشن شیشه ای منزل را با توجه به نوع طراحی و شیشه‌های به کار رفته در آن می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل بدون فریم یا فریم‌لس

پارتیشن های شیشه های بدون فریم برای فضاها و مکان هایی کوچک با نورگیری ضعیفی بسیار مناسب هستند؛ چرا که با جدا کردن بخش های مختلف یک فضا از یکدیگر با شیشه به نور طبیعی این اجازه را می دهند تا در تمامی فضاها عبور کرده و فضا بزرگ تر از قبل به نظر برسد. در واقع هر چه که میزان فریم در پارتیشن شیشه‌ای کمتر باشد، نور بیشتری در فضا منعکس خواهد شد و همچنین دید بهتری را در اختیار افراد خواهد گذاشت. به این معنا که می‌توانند چشم انداز باز و وسیعی را از محیط داشته باشند.

در ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل بدون فریم با توجه به نیاز مشتری و ابعاد فضا، از درب های ثابت یا متحرک کشویی استفاده می‌شود. علاوه بر این از پروفیل هایی که برای اتصال شیشه به کف، سقف و دیوارها به کار می‌رود، در طراحی پارتیشن های منزل تمام شیشه بدون فریم استفاده می‌شود. پارتیشن های بدون فریم، دارای سطح شیشه‌ی بزرگتر و ظاهر سبک تری در مقایسه با پارتیشن های فریم دار هستند و نصب آن‌ها به علت عدم وجود فریم عمودی، بسیار ساده‌تر است.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل فریم دار

پارتیشن شیشه‌ای منزل فریم دار با استفاده از فریم هایی از جنس فولاد آلومینیوم، استیل، چوب، PVC و… ساخته می شود. در ساخت این نوع پارتیشن های شیشه‌ای مواردی چون فریم های با پروفیل آلومینیوم، قفل اهرم دار، فریم 5 سانتی یا دو تکه، درب تک لعاب با لولاهای پیچ شده با توجه به کف به کار می‌رود. هزینه ساخت این نوع پارتیشن به علت استفاده بیشتر از یراق آلات نسبت به نوع فریم لس گران‌تر تمام می شود. در این بین دو نوع فریم فولادی و آلومینیومی نسبت به دیگر فریم ها مقاومت بیشتری داشته و محبوبیت زیادی دارند. در ادامه بررسی آن‌ها می پردازیم:

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل با فریم آلومینیومی:

در فضاهایی با سقف باز، بهترین راهکار استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای با فریم آلومینیوم است. فریم آلومینیومی یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های موجود در بازار به شمار می‌رود و می‌تواند در فضاهایی با سقف باز نیز مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این از نظر طراحی نیز بسیار انعطاف پذیر است چرا که ساخت ویژه پروفیل آلومینیوم امکان استفاده از آن در طرح های مختلف را فراهم می‌سازد. از سیستم آلومینیوم در مواردی که امکان استفاده از Lift و Drop وجود ندارد، می توان استفاده نمود و آن را در رنگ هایی چون مشکی، سفید و آنادایز به کار برد.

  • پارتیشن شیشه‌ای با فریم فولادی:

در کنار فریم آلومینیوم، پارتیشن های شیشه ای با فریم فولادی نیز به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و با نام‌هایی چون پارتیشن های شبکه ای، فرانسوی و صفحات نمایشی شناخته می‌شوند. این پارتیشن ها در مقابل ضربه مقاوم بوده و از عمر طولانی برخوردار هستند. با این حال برای استفاده از این نوع فریم در پارتیشن شیشه‌ای منزل خود باید آن را سفارش دهید، چرا که به صورت آماده در بازار وجود ندارد.

در کنار پارتیشن شیشه‌ای منزل، در ادارات و محل کار نیز می‌توان از انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد و عملکرد کارکنان را تا حد زیادی بهبود بخشید. برای اطلاع از نحوه‌ی ساخت، طراحی و قیمت پارتیشن شیشه‌ای اداری با استفاده از شیشه سکوریت، مطلب لیست قیمت پارتیشن شیشه‌ای 1400 اداری را مطالعه نمایید.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای متحرک

انواع پارتیشن‌ شیشه‌ای منزل را می‌توان به صورت ثابت و متحرک طراحی کرده و ساخت. پارتیشن شیشه ای منزل به صورت متحرک از دو لت شیشه تشکیل شده است می‌تواند هم به صورت ریلی و هم به صورت کشویی حرکت کند. علاوه بر این قابلیت جا به جایی از محل خود و انتقال به محل دیگر را نیز دارد.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت به همراه یک فریم ساده تشکیل می‌شوند. چارچوب این نوع پارتیشن‌ها باریک و کوچک بوده و در سر و مسیر خود، دارای پایه 25 میلی متری می‌باشند و به رنگ های استانداردی چون سفید یا نقره ای موجود است. علاوه بر این در صورت درخواست مشتری و در صورت موجودی می‌توان آن را در سایر رنگ ها نیز تهیه کرد.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل منحنی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می‌توان پارتیشن شیشه‌ای را به صورت منحنی نیز تهیه کرد و یک فضای منحصر به فرد و زیبا را متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کرد. پارتیشن شیشه‌ای منحنی ابتدا در کارخانه و در طی فرآیندهای مخصوص شکل گرفته و پس از آماده شدن در محل مورد نظر شما نصب می‌گردد.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل رنگی

با توجه به سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید از بیشمار رنگ مختلف در طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل خود استفاده نمایید. با این حال از رنگ‌های محبوب شیشه در ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل می‌توان به دودی، شیری، برنز و سفید اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه ای شیری:

پارتیشن‌های شیشه‌ای با رنگ شیری می‌توانند یک انتخاب مناسب برای پوشش دهی فضا باشند و اجازه نمی‌دهند تا محیط داخل دیده شود. با استفاده از این نوع پارتیشن، هیچ کس قادر به دیدن پشت این نوع دیوارهای شیشه‌ای و پارتیشن های شیشه‌ای نخواهد بود. چرا که غلظت ماده در این نوع شیشه زیاد است و آن را کدر می‌سازد.

  • پارتیشن شیشه ای دودی:

یکی از انواع پارتیشن شیشه‌ای منزل رنگی که بسیار محبوب است، نوع دودی آن به شمار می‌رود. این نوع پارتیشن شیشه‌ای منزل، می‌تواند تصویر را تیره و کدر کرده و دید را نیز تا حدودی محدود کند. از این رنگ پارتیشن می‌توان انواع مختلفی چون دودی روشن، دودی یخ زده و سیاه اشاره کرد که با توجه به دکوراسیون داخلی منزل، می توانید انواع مختلف آن را به کار گیرید.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای سکوریت یا سوپر کلیر

شیشه‌های سکوریت یکی از بهترین انواع شیشه برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای هستند؛ چرا که باعث روشنایی فضای داخلی شده و در ساخت و ساز نیز ارزان، سبک و آسان هستند و می‌توانند به عنوان یک حریم خصوصی و عایق صوتی مناسب ظاهر شوند. برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل از جنس سکوریت، ابتدا ورق یا حام شیشه در یک چارچوب چوبی، آلومینیومی، فولادی و یا استیلی ثابت می‌شود.

به عنوان مثال در ساخت پارتیشن شیشه‌ای در چارچوب چوبی، ورق های شیشه ای با استفاده از مهره های چوبی یا بتونه به طور ثابت قرار می‌گیرند. چارچوب چوبی خود از تعدادی پست افقی و عمودی تشکیل شده است که با فاصله مناسب از هم قرار دارند و می‌توانند کل منطقه را به تعدادی فریم تقسیم نمایند. این پانل‌ها هم به صورت مربع و هم مستطیل موجود هستند.

شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه‌ای منزل، سبک، ضد لعاب، ضد خش و ضد صدا است. در کنار آن شیشه های سه جداره، شیشه های سیمی و شیشه های ضد گلوله قرار دارند که از نمونه های ورق شیشه ای قوی به شمار می‌روند.

برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت 1400 بدون واسطه و از درب کارخانه کلیک کنید.

  • پارتیشن بلوک شیشه ای توخالی

پارتیشن شیشه‌ای منزل را می‌توان با استفاده از بلوک های شیشه ای توخالی نیز ساخت. این نوع بلوک‌ها، مکعب‌های شیشه‌ای توخالی هستند که شفاف بوده و با ضخامت ها، شکل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. ابعاد رایج و معمول این بلوک های شیشه ای ۱۴ الی ۱۹ سانتی متر و با ضخامت 10 سانتی متر است. لبه های اتصالی آن‌ها به صورت داخلی تزئین شده و به صورت خارجی نیز ماسه زده می شوند تا به پیوند بین ملات و بلوک شیشه ای کمک نمایند.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل آکوستیک

در صورتی که می‌خواهید پارتیشن شیشه‌ای را برای محل‌هایی چون اتاق خواب، اتاق مطالعه و یا اتاق ورزش استفاده کنید، بهترین انتخاب پارتیشن های شیشه ای آکوستیک هستند. این نوع پارتیشن ها به صورت مهندسی شده و با هدف عایق بندی صدا طراحی شده‌اند و در این هدف بسیار موفق نیز بوده‌اند. این نوع شیشه ها بسیار مشهور و متنوع هستند. برای ایجاد آرامش و حفظ حریم خصوصی در فضای داخلی خود، می‌توانید پارتیشن شیشه‌ای خود را با استفاده از این نوع شیشه‌ها و در طرح‌ها و شکل‌های مورد علاقه خود سفارش دهید.

پارتیشن شیشه‌ای منزل می‌تواند مقدار کمی از نور طبیعی را دریافت کرده و آن را در فضای داخلی جریان دهد. همین عامل باعث می‌شود تا فضای کمتری محصور گردد و برداشتی از ”طرح باز” که از نظر زیبایی شناسی، مدرن است، به دست آورد. با این حال نوع پارتیشن شیشه ای به سبک مورد علاقه و اندازه فضای شما بستگی دارد. پارتیشن شیشه‌ای منزل را می‌توان هم به عنوان سیستم پارتیشن بندی کاملا شیشه ای و یا در کنار درهای فلزی، چوبی و … ترکیب کرد. توجه داشته باشید که نصب و طراحی پارتیشن شیشه ای منزل با حداقل قطعات، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای منزل آینه‌ای

این نوع پارتیشن شیشه‌ای منزل، قابلیت انعکاس نیز دارد و در کنار ایجاد فضایی خصوصی، توهم فضای دو برابر را ایجاد می کنند و به بزرگتر نشان داده شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

  • پارتیشن شیشه ای منزل مات

این نوع پارتیشن شیشه‌ای منزل، بین شیشه ی شفاف و شیشه شیری هستند و می‌توانند سطح حریم خصوصی را تا حد زیادی افزایش دهند. با وجود آن که این شیشه ها، اتفاقات پشت شیشه را نشان می‌دهند، اما به طور واضح نمی‌توان آن را مشاهده کرد. همین امر باعث می‌شود تا در کنار عبور نور و روشنایی بیشتر فضا، هیچ تصویر مشخصی از پشت آن معلوم نباشد. از یکی از انواع محبوب شیشه‌های مات در طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل و اداری می‌توان به شیشه‌های سندبلاست اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را مطابق با خواست و سلیقه خود سفارش داد.

 

کاربرد پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون منزل

یکی از راهکارهای ساده و عملی برای تقسیم بندی فضای بزرگ به چندین فضای کوچکتر، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است. همان‌طور که مشاهده کردید می‌توان پارتیشن‌های شیشه‌ای را در انواع و طرح‌های متفاوت و مختلفی طراحی کرده و ساخت. در این زمینه تنها سلیقه افراد و متراژ از اهمیت برخوردار است.

به طور کلی در خانه‌هایی با پلان باز و یکپارچه، استفاده از دیوارهای بتنی و آجری، از هزینه بالایی در اجرا برخوردار خواهد بود. در صورتی که پارتیشن های شیشه ای منزل می‌توانند محدودیت چیدمان و عدم انعطاف پذیری در فضای زندگی را که توسط ساخت دیوارهای بتنی و آجری ایجاد می‌شود را رفع کنند. این کار علاوه بر افزایش کارکرد فضا، زیبایی ظاهری را نیز به آن اضافه می‌کند.

تا کنون از شیشه در بخش های مختلفی از ساختمان و منزل چون ساخت پنجره، ویترین های شیشه ای، درب های شیشه ای استفاده می‌کردیم. حال زمان آن رسیده تا از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم. از برخی از کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه‌ای در طراحی کلوزت روم یا اتاق لباس
  • استفاده از پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مدرن و لوکس
  • پارتیشن شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن
  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در فضای داخلی لابی
  • پارتیشن شیشه‌ای در طراحی آشپزخانه مدرن
  • ترکیب پارتیشن شیشه‌ای با متریال چوبی، فلزی، طبیعی و گیاهی در طراحی دکوراسیون منزل از انواع
  • پارتیشن ثابت یا متحرک شیشه ای در طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن
  • پارتیشن شیشه ای در طراحی اتاق لاندری یا کمد دیواری
  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی تراس یا بالکن منزل
  • پارتیشن های طبقه ای ترکیب از چوب و شیشه با قابلیت استفاده از لوازم تزئینی در دکوراسیون پذیرایی
  • طراحی درب لابی شیشه‌ای برای ساختمان و درب ورودی منزل و موارد بسیار دیگر…

 

  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای درب شیشه ای کابینت

یکی از راهکارهای طراحی و ساخت کابینت استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به عنوان درب آن‌ها است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا کابینت های خود را شیشه ای کنند، اما توجه داشته باشید که در صورتی که تمامی درب های کابینت شیشه ای باشد، طراحی پارتیشن شیشه ای دیگر زیبایی زیادی را نخواهد داشت. از این رو بهتر است تا تنها در برخی از بخش‌های کابینت از شیشه استفاده کنید.

 

  • طراحی پذیرایی زیبا و مدرن با پارتیشن شیشه ای

با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای منزل خواهید توانست تا زیبایی دو چندانی به فضا ببخشید و یک فضایی مدرن و در عین حال زیبا و پرانرژی را در پذیرلایی ایجاد نمایید. اما توجه داشته باشید که نحوه استفاده از این پارتیشن ها نیز از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است و در اغلب مواقع تنها طراحان و کارشناسان پارتیشن ها می توانند این کار را به خوبی انجام دهند. امروزه اغلب پذیرایی های مدرن و زیبا، از این نوع پارتیشن در فضای خود استفاده می‌کنند.

 

  • طراحی شومینه شیشه ای با پارتیشن شیشه‌ای

از دیگر کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای منزل می‌توان استفاده از آن در طراحی شومینه اشاره‌ کرد. امروزه بسیاری از شومینه‌ها از جنس شیشه هستند و با استفاده از آن طراحی می‌شوند. با توجه به این نکته که شیشه های به کار رفته در پارتیشن ها از جنس شیشه سکوریت هستند، از این نظر دارای ضخامت و مقاومت بسیار بالایی نیز می‌باشند و در برابر گرما شکسته یا آسیب نمی‌بینند. پارتیشن های ساخته شده با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، مقاومت بسیار بالایی دارند و میتوان با خیالی آسوده از آن‌ها در دکوراسیون منزل و شومینه استفاده کرد.

 

  • طراحی و دکوراسیون حمام و سرویس های بهداشتی

شاید بتوان گفت که یکی از رایج‌ترین و عمومی‌ترین کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای منزل، استفاده از آن‌ها در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس های بهداشتی است. استفاده از پارتیشن های شیشه ای در سرویس های بهداشتی و حمام، می‌تواند فضایی زیبا و لوکس را ایجاد نماید. شما نیز می‌توانید برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی مدرن خود از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید.

 

  • طراحی قفسه شیشه‌ای

از دیگر راهکارهای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای و ایجاد قفسه ‌های شیشه‌ای است. به صورتی که بتوان از آن‌ها برای قرار دادن تزئینات خانه و یا کتاب‌ها و دیگر لوازم مورد نیاز استفاده کرد. با توجه به قرارگیری اشیاء مختلف بر روی آن‌ها، ابعاد این قفسه های شیشه ای بسیار مهم است و باید کارشناسان ابتدا به دقت اندازه گیری های لازم را انجام دهند تا بتوانند قفسه ها را در جای مناسب خود نصب کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند.

امروزه بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون منزل خود، طراحی های مدرن و جدید امروزی را نسبت به دکوراسیون های قدیمی ترجیح می دهند. در طراحی مدرن، یکی از آیتم‌های اصلی، شیشه ها هستند و در زمان نصب در فضای مورد نظر موجب مدرن شدن آن می شوند و به همین دلیل از پارتیشن های شیشه ای در فضاهای بسیاری استفاده می شود.

 

  • طراحی روف گاردن با پارتیشن شیشه ای

بسیاری از ساختمان‌ها با طبقات زیاد، قابلیت آن را دارند تا در طبقه آخر خود اقدام به اجرای روف گاردن نمایند. روف گاردن ها می‌توانند به ساختمان ها جلوه زیبایی دهند و شکل آن را مدرن تر نمایند. در این بین استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی روف گاردن می‌تواند محیطی بسیار زیبا، جذاب و منحصر به فرد ایحاد نماید.

 

  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در اتاق کار

امروزه با توجه به پاندمی‌های اخیر، بسیاری از افراد مجبور هستند تا در منزل، کارهای خود را انجام دهند. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در منزل خود نیز اتاق کار شخصی داشته باشند تا مواقعی که در منزل هستند، به کارهای خود رسیدگی نمایند. در صورتی که تصمیم به ایجاد یک اتاق کار در منزل خود دارید، بهترین کار آن است که آن را با شیشه های پارتیشن تقسیم بندی نمایید و تجهیزات مورد نیاز کار خود را در آن قرار دهید و در عین ایجاد یک فضای ساکت و آرام، زیبایی بی نظیری را نیز به فضا ببخشید.

 

  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در کمد دیواری

از دیگر کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل می‌توان به استفاده از آن در طراحی کمد دیواری اشاره کرد. بسیاری از ما چنین باور داریم که کمد باید چوبی باشد، اما امروزه با مدرنیته شدن و پیش‌روی طراحی به سمت مدرن شدن، وسایل خانه نیز از این امر مستثنی نمی‌باشند. از این رو شما می توانید کمد های دیواری خود را با استفاده از شیشه‌های مختلف و در رنگ های مختلف زیبا تر کنید. در صورتی که تصمیم دارید تا از پارتیشن‌های شیشه ای برای کمد های دیواری خود استفاده کنید، باید بدانید که داخل آن باید همواره مرتب باشد، چرا که در این صورت است که زیبایی آن دوچندان می شود.

 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل

با پیشرفت علم و رشد و توسعه طراحی دکوراسیون داخلی، در ساخت و تولید پارتیشن های شیشه ای تنوع زیادی رخ داده است. علاوه بر این، با توجه به مزایای این نوع پارتیشن، امروزه به یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین نوع پارتیشن‌ها تبدیل شده است و می‌توان آن را در فضاهای مختلف و با عملکردهای متفاوت مورد استفاده قرار داد. از مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر مفید بالای پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن های شیشه‌ای همواره با استفاده از شیشه های با کیفیت تولید می شوند. از این رو در صورت استفاده درست از آن‌ها، در طی سالیان متمادی بهترین عملکرد را برایتان ایفا خواهند کرد. با این حال در زمان سفارش و انتخاب پارتیشن شیشه‌ای باید دقت کنید که کارخانه تولید کننده معتبر بوده و از شیشه هایی با کیفیت در ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل شما استفاده کرده باشد.

 

  • تولید در اندازه رنگ و طرح های گوناگون

یکی از مزیت ها و ویژگی های اصلی پارتیشن شیشه‌ای آن است که می توان آن را در رنگ، طرح و اندازه های متفاوت متناسب با سلیقه، سبک دکوراسیون و رنگ های موجود در فضا انتخاب کرده و نصب نمود. به گونه ای که بتوان به راحتی بین دکوراسیون و پارتیشن هماهنگی ایجاد کرد.

  • صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای منزل

همان طور که گفته شد، پارتیشن شیشه‌ای یک جایگزین مناسب و ارزان قیمت نسبت به دیوار کشی های معمولی است. از این رو در صورتی که از پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا با استفاده از کمترین هزینه در هر زمان اقدام به تغییر دکوراسیون و چیدمان خود کنید.

اما زمانی که از دیوارکشی های معمولی استفاده کرده باشید، باید هزینه های گزافی را برای تخریب فضا و دیوارکشی و مجدد پرداخت نمایید. در صورتی که این موضوع با استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای تنها جابجایی آن‌ها به راحتی قابل دستیابی خواهد بود. در کنار این موارد، به این نکته نیز توجه داشته باشید که پارتیشن شیشه ای می تواند مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد؛ چراکه با بازتاب نور جریان نور را در محیط افزایش داده و نیاز به استفاده از روشنایی های مصنوعی را کمتر خواهد کرد.

  • ایجاد ظاهری زیبا در دکوراسیون منزل

زیبایی دکوراسیون منزل از عواملی است که تمامی ما به آن اهمیت می دهیم. به طوری که همواره در تلاش هستیم تا آن را خاص و منحصر به فرد نشان دهیم. پارتیشن های شیشه‌ای با توجه به آن که از مصالح شیشه ساخته شده اند، می توانند زیبایی ظاهری خاصی را به دکوراسیون داخلی منزل بخشیده و آن را بسیار مدرن و لوکس نشان دهند.

در صورتی که به دنبال ایجاد ظاهری شیک و زیبا در منزل خود هستید، پیشنهاد ما به شما آن است که بدون هیچ دغدغه و نگرانی از پارتیشن های شیشه‌ای برای تفکیک فضاهای خود استفاده کنید و از لوکس و منحصر به فرد بودن آن لذت ببرید. شما همچنین می توانید طرح های دلخواه و مورد علاقه خود را نیز به راحتی بر روی این شیشه‌ها ثبت نمایید.

  • مراقبت و نگهداری آسان

بسیاری از ما در ابتدای برخورد با شیشه چنین تصور می کنیم که تمیز کردن این متریال بسیار سخت و زمانبر خواهد بود، در صورتی که این باور امروزه غلط است؛ چرا که بسیاری از شیشه ها، از جمله شیشه سکوریت به راحتی قابل نگهداری و تمیز شدن هستند. برای این کار تنها کافیست تا برای استفاده از یک دستمال مناسب و شیشه شور اقدام به پاک کردن شیشه های پارتیشن خود نمایید و در زمانی کوتاه و صرف هزینه های کم از تمیز و براق بودن محیط خود لذت ببرید.

  • حفظ حریم شخصی با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای منزل

در ابتدا ممکن است چنین تصور کرده باشید که به علت وجود مصالح شیشه در این نوع پارتیشن، حریم خصوصی افراد از بین خواهد رفت. اما دقت داشته باشید که امروزه در تولید شیشه تنوع بسیار زیادی به چشم می‌خورد. شما می‌توانید پارتیشن شیشه‌ای خود را با استفاده از شیشه های مات، سندبلاست و یا شیشه های هوشمند طراحی و سفارش دهید. این نوع شیشه ها می توانند به راحتی حریم شخصی شما را حفظ نمایند و دید را از بیرون به داخل مختل کنند.

  • بهبود روند کار با استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل

داشتن یک اتاق کار یا یک اتاق ورزش در منزل بسیار مفید بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. اما زمانی که بتوان در آن به خوبی تمرکز کرده، مزاحم دیگران نشده و فعالیت‌های خود را به درستی انجام داد. یکی از راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است.

  • استفاده حداکثری از نور طبیعی

وجود نور طبیعی در هر فضایی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که می‌تواند انرژی افراد را افزایش داده و عملکرد و فعالیت‌های آن‌ها را بهبود بخشد. به عنوان مثال خود را در یک خانه کم نور و یک خانه پرنور تصور کنید، در کدام یک میل و اشتیاق شما به زندگی افزایش خواهد یافت؟ در این بین پارتیشن شیشه ای این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از حداکثر نور ورودی به محیط استفاده کرده و با بازتاب نور منبع نوری بیشتری داشته باشید.

  • انعطاف پذیری پارتیشن های شیشه ای منزل

یکی از مزایای بسیار مهم پارتیشن های شیشه‌ای انعطاف پذیری آنهاست، اما این انعطاف پذیری به چه معناست؟ در واقع پارتیشن ها شیشه‌ای منزل را می توان بدون صرف هزینه ای، پس از مدت زمانی حرکت داده و یا جابجا کرد و دکوراسیون منزل را به کلی تغییر داد. این مفهوم انعطاف پذیری را می رساند. اما دقت داشته باشید که برای جلوگیری از اتفاقات ناگهانی و احتمالی بهتر است تا در این زمان از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

  • جلوگیری از ورود صدا با استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل

یکی از مهم‌ترین فواید و مزایای پارتیشن شیشه ای منزل عایق صدا بودن آن است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به محیطی آرام و بدون دغدغه برای انجام کارها فعالیت و یا استراحت خود دست یابید. شما می توانید از این قابلیت پارتیشن شیشه ای برای ساخت اتاق خواب و یا پاسیو در منزل خود استفاده نمایید و از یک فضای آرام برای استراحت برخوردار شوید. با این حال دقت داشته باشید که در زمان سفارش و انتخاب پارتیشن به این نکته توجه داشته و آن را بیان کنید.

 

قیمت پارتیشن شیشه ای منزل

همانطور که مشاهده کردید پارتیشن شیشه ای را می‌توان در ابعاد و اندازه های مختلف با استفاده از فرم ها و شیشه های متنوع طراحی کرده و ساخت تمامی این عوامل بر قیمت نهایی پارتیشن شیشه ای منزل شما تاثیر گذار خواهد بود با این حال به طور کلی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد

• رنگ و طرح شیشه: شیشه‌های رنگی چون دودی و برنزی نسبت به شیشه‌های معمولی قیمت بیشتری دارند. همچنین طرح های سفارشی چون لوگو یا طرح‌های مختلف نیز می‌تواند قیمت نهایی را افزایش دهد.

• نوع درب پارتیشن ثابت یا متحرک به صورت کشویی یا ریلی

• ابعاد و اندازه شیشه و فضای مورد نظر

• تعداد شیشه‌ها

• کیفیت و جنس یراق آلات از فولاد، استیل، برنج، آلومینیوم

یکی از ایده‌های نوین در طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای منزل، استفاده از شیشه‌های آکاردئونی جمع‌شو است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. برای اطلاع از قیمت و خرید شیشه آکاردئونی جمع‌شو 1400، کلیک کنید.

 

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای منزل

در صورتی که تصمیم دارید تا از پارتیشن شیشه ای منزل در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان یا ویلای خود استفاده کنید، کافیست تا به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

• مشاوره و بررسی اولیه : تماس اولیه شما و مشاوره از جانب کارشناسان ما در ایمن جام فرد

• اندازه گیری ابعاد: اندازه‌گیری فضا می‌تواند توسط شما برای اطلاع از قیمت انجام گیرد. اما برای ساخت و طراحی، مجددا یک کارشناس برای طراحی و اندازه گیری ابعاد فضای مورد نظر شما ارسال خواهد شد.

• تهیه شیشه‌ و یراق آلات: بعد از ایجاد طرح و تایید آن از جانب شما، شیشه و یراق آلات در کارخانه آماده و بر روی هم قرار می‌گیرند.

• ارسال و نصب: پس از آماده سازی محصول نهایی، به محل ارسال شده و در نهایت توسط کارشناسان نصب می شود.

• خدمات پس از فروش: شما می‌توانید در صورت بروز هر نوع مشکل، به صورت 24 ساعته با کارشناسان ما در تماس باشید و از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن