شیشه لمینیت چیست

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت از دو قطعه شیشه که بین آن از لایه  پلاستیکی شفاف (PVB) استفاده می شود ساخته شده است. مجموعه ای از شیشه از طریق فرآیندی که قصد بیرون راندن حباب های هوا را دارد حل می شود و سپس برای دور اولیه ذوب گرم می شود. پس از این ، شیشه تحت فشار گرم می شود تا یک محصول محدود شده ایجاد شود. با افزودن لایه ها ، ضخیم تر شدن محصول نهایی می تواند شیشه لمینت را قوی تر کند.لایه پلاستیکی شفاف کیفیت کششی شیشه ای به شیشه می بخشد اما تصور نمی شود شیشه مانند یک لاستیکی باشد. شیشه لمینت به اندازه کافی چسبندگی و استحکام دارد تا در صورت شکسته شدن شیشه را در جای خود نگه دارد.

هنگامی که در ابتدا شیشه لمینت اختراع شد ، برای استفاده در شیشه جلو اتومبیل طراحی شده است تا تعداد مصدومان در تصادفات اتومبیل کاهش یابد. اگر به شیشه ای با شدت زیاد برخورد شود ، یک طرف لیوان می تواند بدون اینکه طرف دیگر را خرد کند ، خرد شود. حتی اگر شیشه از هر طرف شکسته شود ، قطعات در کنار هم قرار می گیرند و در نتیجه الگوی عنکبوت قرار می گیرد.

شیشه لمینت

برخی از مزایای اضافی شیشه لمینت این است که باعث کاهش صدای فرکانس بالا (عایق صدا) می شود و 97٪ از اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. یکی از مزایای مهم این است که می توان شیشه لمینت با آسیب دیدگی جزئی را با رزین مخصوص چسب مخصوص تعمیر کرد.

 

از شیشه لمینت کجاها استفاده می شود؟

علاوه بر یافتن وسایل نقلیه ، از شیشه های چند لایه نیز برای پنجره های ساختمان های بلند ، چراغهای سقفی ، بالکن ها و نرده های شیشه ای بدون قاب استفاده می شود. در برنان ، صاحبان خانه که در نزدیکی فرودگاه یا زمین گلف زندگی می کنند ، اغلب درخواست شیشه لمینت می کنند.

صفحات شیشه ای ممکن است از ضخامت مساوی یا نابرابر داشته باشند. شیشه های چند لایه یا لمینیت یک محصول با کارایی بالا و با دوام است ، که در صورت بروز آسیب شیشه ای ، همچنان یکپارچه می ماند. غالباً شیشه های چند لایه برای محافظت در برابر تهدیدات دست ساز و یا بلایای طبیعی مانند طوفان ها ، انفجار بمب یا ورود اجباری لازم است. شیشه لمینیت به اشکال مختلف برای کاربردهای مختلف تجاری موجود است. برای ارائه طیف گسترده ای از گزینه های طراحی و همچنین برآورده کردن سطوح مختلف عملکرد ، شیشه چند لایه می تواند شیشه های رنگی ، روکش های با کارایی بالا ، الگوهای چاپی و لایه های رنگی شده را به صورت یکجا یا به تنهایی ارائه دهد.

کاربرد شیشه لمینت

 

شیشه برای امنیت و ایمنی

زندگی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. همه نگران امنیت خانه ها و خانواده ها هستند. هوای پیش بینی نشده می تواند باعث ایجاد ویرانی برای صاحبان خانه شود. امروزه ترافیک خودکار و هوایی بدان معنی است که جهان مکانی فزاینده و پر سر و صدا است.

بنابراین انجام اقدامات عملی برای محافظت از منافع خود هوشمندانه است. محصولات شیشه ای چند لایه از شرکت ایمن جام می توانند به شما کمک کنند ، سطح امنیتی و آرامشی را که با شیشه معمولی تحقق پیدا نمی کند ، ارائه دهد.

شیشه های معمولی به راحتی می شکنند. شیشه سکوریت ، در حالی که قوی تر است ، تحت تأثیر بیشتری خرد می شود. اما شیشه لمینت متفاوت است. اگر شیشه لمینت شکسته شود ، لایه وینیل بین شیشه باقی می ماند و قطعات شیشه ای به لایه می چسبند. این یک مانع محکم در برابر ورود اجباری است و تنها از یک طرف قابل قطع نیست ، که باعث می شود برش شیشه ای بی فایده است.

شیشه های چند لایه با کدهای سختگیرانه صنعت ، از جمله انجمن  استاندارد برای جلوگیری از ورود اجباری (ASTM F1233) و دستورالعمل های مقاوم در برابر سارق که توسط آزمایشگاه ها صادر شده است ، مطابقت دارد. شیشه لمینت ما برای پاسخگویی به نیازهای برنامه های امنیتی سفارشی شده است و بهترین گزینه های موجود را ارائه می دهد.

 

هواپیماها ، قطارها و خودروها

جهان هر روز پر سر و صدا می شود. شیشه لمینت روشی مؤثر برای کاهش سر و صدای ناخواسته در خارج است. این امر به ویژه در مناطقی که در نزدیکی فرودگاه ها ، صنعت ، ترافیک یا هر کجا صداهای ناخوشایند وجود دارد ، مفید است.

 کاربرد شیشه لمینت

خانه خود را از خراب شدن محافظت کنید.

وقتی قسمت هایی از طیف انرژی خورشیدی وارد یک اتاق می شوند ، پارچه ، مبلمان و سایر مواد با گذشت زمان رنگ محو  می شوند. کاهش احتمالی محو انرژی خورشیدی از طریق شیشه را می توان با اندازه گیری به نام انتقال وزن آسیب دیده (Tdw) تعیین کرد.

شیشه شفاف تک صفحه ، با Tdw 0.84 ، اجازه می دهد تا بسیاری از اشعه ماوراء بنفش و انرژی مرئی به داخل اتاق بیایند و محافظت بسیار کمی را انجام دهند. از طرف دیگر ، شیشه لمینت می تواند بیش از 95٪ از انرژی اشعه ماوراء بنفش را مسدود کند در حالی که بیشتر نور مرئی را از طریق آن امکان پذیر می کند. عملکرد کامپوزیت Tdw 0.66 است – دو برابر از محافظت در برابر شیشه های معمولی ، همه بدون اینکه روی رشد گیاهان شما تأثیر بگذارد.

در برابر ضربه شدید مقاومت می کند.

در هنگام طوفان و طوفانهای بادی ، آوارهای ناشی از باد رایج هستند و به دنبال ضربه ، پنجره شما ممکن است در معرض بادهای پایدار و بادوام قرار گیرند. شیشه لمینت مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و حتی پس از شکستن شیشه در پاکت پنجره یکپارچه باقی بماند.

مقایسه شیشه لمینیت شیشه سکوریت

انتخاب طرح های مختلف

گزینه های طراحی با شیشه لمینت

روکش های کم

گزینه های رنگ آمیزی

شیشه یکپارچه یا عایق

پوشش های بیرونی کم مصرف

شکل و اندازه های سفارشی

زمان و مدت زمان تحویل بسیار کوتاه برای تولید کنندگان پنجره

چگونه می توان با شیشه های لمینیت پنجره را تهیه کرد

بسیاری از تولید کنندگان پنجره شیشه های چند لایه را در پیکربندی های خود ارائه می دهند. لطفاً با تهیه کننده ، سازنده یا معمار پنجره خود در مورد نحوه به دست آوردن شیشه روکش شده کاردینال در خرید پنجره بعدی خود تماس بگیرید

شیشه لمینت سفت شده برای مصارف مختلفی از قبیل بالاست کردن بدون قاب ، پیاده روی و پله های شیشه ای در مشخصات مختلف وجود دارد.

شیشه لمینت سخت شده نوعی شیشه ایمنی است که هنگام خرد شدن در کنار هم قرار می گیرد. در صورت شکستن ، توسط دو لایه ، اتیلن وینیل استات (EVA) بین دو یا چند لایه شیشه آن در محل نگهداری می شود. لایه لایه ای شیشه ها را حتی در صورت شکسته بودن به هم چسبیده نگه می دارد و استحکام بالای آن مانع از ریختن شیشه در قسمت های بزرگ تیز می شود. هنگامی که ضربه کافی برای سوراخ کردن کامل شیشه نیست ، این یک الگوی ترک خوردگی “تار عنکبوتی” ایجاد می کند. از شیشه لمینیت استفاده می کنیم تا 10 برابر از حد معمول قوی تر شود ، سپس با استفاده از EVA قطعات را به هم می چسبانیم.

شیشه لمینت معمولاً در مواقعی که امکان ضربه زدن به انسان وجود دارد یا در صورت خرد شدن شیشه می تواند سقوط کند و همچنین برای کاربردهای معماری مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده می شود. شیشه های جلویی و شیشه جلو اتومبیل به طور معمول از شیشه های چند لایه استفاده می کنند. در مناطق جغرافیایی که به ساخت و ساز مقاوم در برابر طوفان احتیاج دارند ، از شیشه های چند لایه معمولاً در مغازه های خارجی ، دیوارهای پرده و پنجره ها استفاده می شود.

چگونه شیشه مناسب را برای شغل خود انتخاب کنیم؟

به خاطر داشته باشید که هر دو شیشه خو و شیشه چند لایه به عنوان شیشه ایمنی واجد شرایط هستند و شیشه روکش دار گران تر از شیشه خو است. اگرچه شیشه چند لایه قوی تر از شیشه خو است ، اما شیشه های خوار اغلب در پنجره ها و درهای خانگی استفاده می شود. از شیشه چند لایه به دلیل گران بودن آن در ساخت و سازهای مسکونی کم استفاده می شود.

 

شیشه سکوریت مقاومت و مقاومت در برابر شکستگی را ارائه می دهد اما شیشه چند لایه مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، امنیت بیشتر و عایق صدا را فراهم می کند. تمیز کردن و نگهداری هر دو نوع شیشه تا زمانی که به درستی نصب شوند ، آسان است.

پس از کسب اطلاعات در مورد مزایای شیشه ایمنی ، به نظر می رسد استفاده از آن در تمام برنامه ها ، به خصوص هنگام در نظر گرفتن آنها برای خانه ، ایده خوبی باشد ، اما انتخاب تمام شیشه های ایمنی می تواند بسیار پرهزینه باشد. شیشه معمولی برای اکثر برنامه ها کاملاً مناسب است. در حقیقت ، اکثریت قریب به اتفاق شیشه در ویندوز شما نیازی به چیدن نیست ، اما تمام شیشه های درب کم می شوند. اگر در مورد استفاده از شیشه ایمنی در پنجره منازل و یا درهای خود سؤالی دارید ، لطفاً هر سؤالی را با ما در میان بگذارید.

شیشه ایمنی چند لایه شیشه ای مقاوم و مقاوم است که یک ماده لعاب ایمنی عالی را ایجاد می کند. از ورود اجباری محافظت می کند و در صورت شکستن خطر صدمه شخصی را کاهش می دهد.

فواید شیشه لمینت

  • امنیت بسیار بالا
  • صرفه جویی در انرژی مصالح ساختمانی
  • پیشگیری از طوفان و زلزله
  • عملکرد عالی کنترل صدا و کاهش نویز
  • عملکرد عالی محافظ UV
  • ایجاد زیبایی زیبایی به ساختمان ها

کاربردها

  • پنجره و درب
  • نما و دیوارهای پرده
  • اتومبیل ، قطار ، کشتی
  • مبلمان و دکوراسیون
  • نورگیرها و سایبانها
  • نرده های شیشه ای ، نرده و پارتیشن
  • کفپوش شیشه ای و پله ها
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن