شیشه آسانسور

شیشه از قدیمی ترین دست ساخته های بشر است. معماری رومی اولین دورانی بود که شیشه برای نخستین بار مورد توجه معماران قرار گرفت و جای خود را در معماری ساختمان ها و طراحی فضاهای داخلی باز کرد. امروز که در عصر معماری شیشه ای دوم به سر می بریم کاربردهای شیشه به قدری گسترده و وسیع شده که در هر فضایی می توان ردپایی از شیشه ها یافت. یکی از مدرن ترین طراحی های شیشه ای  آسانسور، شیشه ای یا پاناراما است که نقش بسیار مهمی در زیبایی و چشم نوازی معماری ساختمان های مدرن ایفا می کنند .

این آسانسورها با نمایی تماما شیشه ای طراحی و ساخته می شوند و کابین آن از جنس شیشه ی لمینت می باشد. آسانسورهای شیشه ای دنیایی از ایده های نو و بدیع را پیش روی معماران می گذارند و بدین ترتیب معماران بدون کوچکترین محدودیتی می توانند هرآنچه در ذهنشان می گذرد به واقعیت تبدیل کنند و با کمک شیشه ها نماهایی چشم نواز و منحصر به فرد خلق نمایند که شاید در هیچ جایی نظیری نداشته باشد.شیشه سکوریت برای آسانسور

با ظهور نسل جدید شیشه ها که خاصیت نشکن بودن آنها باعث شده تمامی محدودیت های آن از بین برود، شیشه ها برای هر فضا و نمایی قابل استفاده شدند و با قدرت بیشتری در دنیای معماری ظاهر شده اند.

سقف، کف، دیوارها ، پله ها ، نرده ها ، درب ها ، پارتیشن ها ، نماهای داخلی و هر فضایی که در ساختمان ها وجود دارد به وسیله ی شیشه ها قابل طراحی و ساخت هستند و دست معماران و طراحان از هر نظری باز است ولی از مدرن ترین نماهایی که اخیرا بسیار توجه معماران و کارفرمایان ساختمان ها به خصوص سازه های لوکس و مدرن قرار گرفته است طراحی آسانسورهای شیشه ای است که نمای بی نظیری را به ساختمان ها می بخشد و در زیبایی آن تاثیر به سزایی دارد.

شیشه به قدری انعطاف پذیر و خاص است که با آن می توان هر ایده ای را خلق کرد. شاید کسی فکرش را نمی کرد که روزی آسانسور ها از حالت قدیمی و بسته ی خود خارج شوند و در یک فضای تماما شیشه ای قرار بگیرند. آسانسورهای شیشه ای برای هر ارتفاعی قابل استفاده و اجرا هستند و برای طراحی و ساخت آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انواع آسانسورهای شیشه ای

امروزه آسانسورهای شیشه ای در دو نوع مختلف طراحی و ساخته می شوند.

آسانسورهای شیشه ای کششی
آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی
هرکدام از این آسانسورها مزیت های خاص خود را دارند که در بر حسب کاربری و فضایی که قرار است در آن نصب و اجرا شوند توسط معمار انتخاب می گردند.

آسانسورهای شیشه ای کششی برای ساختمان هایی با ارتفاع بلند مناسب هستند و با کمک سیم بکسل و وزنه طراحی می شوند. شیشه ای بودن کابین های آسانسورهای شیشه ای باعث می شود که تجهیزات مکانیکی آسانسور تا حد زیادی قابل رویت باشد که این امر شاید باب میل بسیاری از معمارن و طراحان نباشد اما در طراحی و ساخت آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی اثری از سیم بکسل و وزنه نیست و تجهیزات مکانیکی آسانسور در معرض دید نیست.

از این نظر این نوع آساسنسورها زیبایی و هماهنگی بیشتری با محیط اطراف خود دارند هرچند که این نوع آسانسورها برای ساختمان هایی با ارتفاع بلند مناسب نیستند و محدودیت های برای استفاده از آن وجود دارد.

حتما بخوانید: شیشه حمام

نوع شیشه آسانسور

جنس شیشه ی آساسنسوری که برای کابین آسانسورهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد از نوعی شیشه ی نشکن و بسیار مقاوم به نام شیشه ی لمینت می باشد. شیشه ی لمینت همان شیشه ای است که برای ساخت شیشه ی جلوی اتومبیل و نماهای شیشه ای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این شیشه از ساختاری بسیار مقاوم و محکم در برابر ضربه و فشار برخوردار است و اگر تحت فشار و ضربه ی بسیار شدید قرار بگیرد به هیچ وجه در اثر شکستن فرو نمیریزد بلکه شیشه در سر جای خود به صورت ثابت پابرجا باقی می ماند و فقط رگه های ترک بر روی آن دیده می شود. درست مانند شیشه های جلوی اتومبیل که به هنگام آسیب دیدن در حین تصادفات رانندگی فقط ترک می خورد و به هیچ عنوان نمیشکند.

وجود همین ویژگی باعث شده که شیشه لمینت مناسب ترین و ایمن ترین نوع شیشه برای طراحی کابین آسانسورهای شیشه ای به شمار بیاید و امنیت آن را به بهترین شکل ممکن تامین کند.

همچنین شیشه لمینت با گذشت زمان دچار سایش ، خط و خش و به طور کلی دچار فرسایش نخواهند شد و همیشه حالت ظاهری اولیه ی خود را حفظ می کنند

به طور کلی شیشه ی آسانسور باید بالاترین درجه ی کیفیت ، ایمنی ، شفافیت ،مقاومت و استحکام را داشته باشد.

شیشه های لمینتی که برای طراحی کابین آسانسورهای شیشه ای مورد استفاده قرار میگیرند به راحتی قابل شستشو هستند و هیچگونه آثاری از رنگ پریدگی و تغییر رنگ با گذشت زمان بر روی آنها دیده نمی شود. همچنین این شیشه ها در برابر گرما و حرارت هم بسیار مقاوم هستند و در حین وقوع حوادثی مانند آتش سوزی ایمنی خود را حفظ می کنند.

ایمنی آسانسور شیشه ای
در واقع آسانسورهای شیشه ای نسل جدیدی از آسانسورها هستند که به مراتب ایمن تر ، زیباتر ، با کیفیت تر و مدرن تر نسبت به نسل های قدیمی و قبلی خود طراحی و ساخته شده اند. چنین آسانسورهایی یک نمای زیبا و بی نظیر از محیط اطراف خود برای شخص ایجاد می کنند و در زیبایی نمای ظاهری خود ساختمان هم بسیار تاثیر گذارند.

آسانسور یکی از قسمت های مهم و حیاتی یک سازه است. امروزه برای ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند مجوز پایان کار ارائه نمی دهند از همین رو بسیار ضروری به حساب می آیند. از طرفی ارتفاع سازه های امروزی بسیار بلند تر شده و بدون وجود آسانسور امکان استفاده از ساختمان و رفت و آمد به طبقات بالا تر وجود ندارد.

در دنیای امروز آسانسورها فقط وسیله ای برای جابجایی افراد و وسایل نیستند بلکه به عنوان یکی از عناصر زیباشناسی و خاص بودن یک سازه شناخته می شوند و در طراحی های مدرن یکی از ارکان اصلی به حساب می آیند. به همین دلیل آسانسورها از فضاهای تاریک و بسته ی خود بیرون کشیده شدند و با نمایی شیشه ای و در شرایطی که در معرض دید هستند طراحی گردیدند.

یک معمار همیشه تلاش می کند تا نمایی منحصر به فرد و خاص طراحی کند . شیشه ها کمک می کنند تا هر معماری بتواند بدون محدودیت با سبک و سلیقه ی خودش طراحی کند و بسازد . آسانسورهای شیشه ای تنوع بالایی از نظر نما و نوع طراحی دارند و در هر نقطه از ساختمان می توانند قرار بگیرند و اجرا شوند از این رو دست معماران و طراحان از هر نظر باز است.

قیمت شیشه سکوریت برای آسانسور شیشه ای

کابین آسانسور شیشه ای

این آسانسورها بالاترین هماهنگی را با اجزای محیط اطراف خود دارند و از نظر تک تک جزئیات می توانند با عناصر داخلی ساختمان و محیط پیرامون خود هماهنگ شوند و یک ترکیب کامل و بی نظیر را به وجود بیاورند.

امروزه آسانسورهای شیشه ای یا پاناروما در بسیاری از سازه های مدرن مانند مراکز اداری ، مراکز تجاری ، مراکز خرید ، مجتمع های مسکونی ، برج ها ، هتل ها و رستوران های لوکس به چشم می خورند.

شیشه سکوریت برای آسانسور

ارتفاع شاید برای همه جذاب و خوشایند نباشد اما امنیت کابین آسانسور شیشه ای در آسانسورها به قدری بالاست که شخص می تواند با خیال راحت در هر ارتفاعی از مناظر محیط اطراف خود لذت ببرد و با بالاترین درجه ی امنیت به مقصد مورد نظر خود برسد و این معجزه ی شیشه هاست.

برای خرید بهترین و ارزانترین شیشه سکوریت با  ما تماس بگیرید

آدرس کارخانه ایمن جام فرد

کیلومتر ۲۰ جاده قدیم تهران کرج – شهر قدس – بلوار کلهر – خیابان فردوسی – پلاک ۱۹

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس

متشکرم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن