برند های درب اتوماتیک

برند های درب اتوماتیک : در سال های گذشته و همچنین امروزه کم و بیش شاهد استفاده از در های مکانیکی در قسمت ورودی ساختمان ها هستیم . این درب ها باعث اتلاف وقت مراجعه کنندگان و مشتریان خواهد شد و از لحاظ زیبایی نیز در مرحله و یا لول پایین تری قرار دارند. درب های اتوماتیک در حقیقت برای کنترل و نظارت بر تردد و رفتو آمد افراد استفاده میشوند و از لحاظ ظاهر ، وضعیت نسبتا بهترین دارند.
درب های اتوماتیک به سه دسته کشویی ، لولایی و دوار تقسیم شده و غالبا از آن برای در ورودی یک ساختمان و یا مجتمع های تجاری استفاده میشود.

معرفی برند های درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای متشکل از یک اپراتور دارای بخش های اصلی از جمله منبع تغذیه ، موتور ، باتری ، قفل الکتریکی و مرکز کنترل می باشد. قسمت مرکز کنترل این درب مدیریت کامل را بر عهده دارد . تمامی بخش های ذکر شده در بالای در نصب شده که به وسیله یک کاور آلومینیومی پوشیده شده است.

این درب های اتوماتیک نیز با استفاه از گیره های چرخدار که از بالا آویزان شده در داخل یک زیل مخصوص در حال حرکتند . این ریل نیز به شاسی درب متصل شده و موجب میشود که درب حرکت نرمی به دو طرف داشته باشد.نکته مهمی که قابل توجه است مربوط به موارد اساسی تعیین کیفیت قطعات اعم از نوع تسمه انتقال قدرت و یا جنس چرخی که در گیره ها نصب میشوند یا مقدار مقاومت مرکز کنترل در برابر نوسانان برق است. این موارد جز مهمترین فاکتور های تعیین کیفیت اپراتور این درب ها می باشد که میبایست به آن ها توجه بسیاری کرد. موتور های درب های اتوماتیک شیشه ای دو نوع می باشند ، انکودر دار و ساده

درب اتوماتیک

روش کار درب های اتوماتیک

روش کار  این درب ها به این گونه می باشد که در مرحله اول از قسمت مرکز کنترل سیگنالی که حاوی تمامی دستورات است به موتور منتقل شده و بعد از آن موتور با دریافت این دستورات از طریق چشم هایی به نام IN DOOR و OUT DOOR  و با قسمت مرکز کنترل ، درب را باز و بسته میکند. در این سیستم غلتک هایی وجود دارند.

این غلتک ها که برای نگه داشتن لت های متحرک شیشه ای هستند با یک تسمه دنده شانه ای به موتور وصل شده و با به جرکت در آمدن موتور لت ها نیز حرکت میکنند.
نقطه مقابل این موتور هرزگرد است که در یک طرف ریل بسته شده و برای کامل کردن حرکت رفتو برگشت موتور هستند.
در آخر برای زیبایی ظاهری این محصول از یک ماور همرنگ استفاده میشود که علاوه بر حفظ ظاهری زیبا ، از نفوذ و ورود گرد و غبار جلوگیری میکند و درب را در مقابل ضربه مقاوم میکند.

انواع درب های اتوماتیک

از لحاظ ظاهری میتوان درب های اتوماتیک را به سه دسته تلسکوپی ، تخت و منحنی تقسیم کرد .
درب های اتوماتیک تلسکوپی دو لت به صورت متحرک در دو طرف دارد و زمانیکه درب باز میشود هر دوی آن ها بر روی لت ثابت میشوند . این درب ها در مقایسه با نوع تخت ، عرض باز شونده بیشتری دارد. این این نوع درب های اتوماتیک درب اتوماتیک شیشه ای نیز میگویند. نکته مهمی که باید به آن توجه شود مربوط به وزن درب هاست . وزن درب های متحرک از حد مجازی که برای اپراتور تعیین میشود نباید بیشتر شود.

نوع دیگری نیز از این درب های شیشه ای به نام درب شیشه ای اتوماتیک مثلثی نیز وجود دارد. این درب ها مانند همان مدل اسلایدی می باشد اما مخصوص نصب برای ورودی های سه گوش می باشد.

 

برند سوئیسی TORMAX

این برند ، برندی معروف مربوط به کشور سوئیس می باشد که در واقع یکی از معروف ترین برند های در این زمینه می باشد.

اپراتور های ساخت این شرکت ذکر شده با استفاده از قطعات با کیفیت و سیستم های پرقدرت محصولات خود را تولید میکنند
از درب های تولید شده این برند برای ساختمان های فروشگاهی و یا تجاری با تعداد تردد بالا استفاده میشود.

برند Label ساخت کشور ایتالیا

در میان برند های مختلف ایتالیایی در زمینه تولید درب شیشه ای اتوماتیک برند Label برندی مرغوب و معروف می باشد. این برند محصولاتی با کیفیت بالا تولید کرده و مناسب برای ساختمان هایی  با میزان تردد متوسط می باشد.

برند ایتالیایی Barzante

این برند نیز در کشور ما دارای محبوبیت زیادی می باشد به طوری که برخی از نام این برند برای تولید موتور های کرکره ها استفاده میکنند. از این برند برای درب اتوماتیک شیشه ای هر نوع ساختمانی میتوان استفاده کرد

برند FAAC ایتالیا

این برند نیز برندی معروف در کشور ایتالیا می باشد . شرکت faac درب هایی با مدل تلسکوپی و ساده با کیفیت بسیار بالا تولید میکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن