صادرات شیشه در ایران

صادرات شیشه در ایران : صادرات کالا و خدمات مربوط به آن از سال ها پیش رخ داده و مردم کالای خود را از کشوری به کشور دیگر صادر کرده و یا از کشورهای دیگر کالا وارد می کنند.

دلایل شکل گیری صادرات و واردات

اگر بخواهیم مهمترین دلایل صادرات و واردات را نام ببریم می توانیم به وجود کالا و خدمات در یک کشور و نیاز و تقاضا در یک کشور دیگر اشاره کنیم که این عرضه و تقاضا به چندین علت اتفاق خواهد افتاد.

  • دسترسی : تولید یا پرورش برخی کالا یا اجناس فقط در برخی جاهای خاص امکان پذیر بود مثل انبه که فقط در مناطق استوایی یافت می شود.
  • کیفیت : نوع و کیفیت بعضی از کالاهایی که در برخی کشورها یافت می شود در سایر کشورها به آن کیفیت نمی باشد. مثلا مبل اسکاندیناوی یا پنبه مصری و عطر فرانسوی و …
  • قیمت : بعضی کالاها در برخی مناطق ارزان تر از سایر کشورها هستند که این خود عامل صادرات کالا می باشد.

صادرات شیشه در ایران

صادرات شیشه در ایران

شیشه از جمله محصولاتیست که برای صادرات در کشور ایران هم دسترسی به آن آسان است و هم دارای کیفیت و قیمتی مناسب می باشد. ساخت شیشه نیاز به انرژی بالایی می باشد که ایران این خصوصیات خوب را دارد بخصوص منابع گاز که برای تولید شیشه دارای اهمیت فراوانی خواهد بود و از سمتی گاز در ایران ارزان می باشد.
همچنین ترکیباتی مانند سیلیس در ایران موجود است و برای تولید شیشه نیاز به واردات مواد خام نیست.

علاوه بر تمامی موارد بالا در ایران وجود کارخانه هایی مجهز برای تولید شیشه باعث کیفیت بالای این محصول خواهد شد.
قیمتی مناسب و کیفیتی بالا شرایط را برای صادرات شیشه ایران مهیا می کند که امروزه بسیاری از کشورها که نیاز به شیشه دارند محصول را با کیفیت بالا و ارزان از ایران خریداری می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن