انواع شیشه ضد حریق

شیشه ضد حریق ، شیشه هایی هستند که نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت دارند و در برابر گرما و آتش محکم تر و مقاوم تر می باشند. این شیشه ها عملکرد متفاوتی نسبت به شیشه های معمولی نیز دارند به صورتی که شیشه های استاندارد تا دمای 120 درجه سانتی گراد مقاوم هستند و شیشه های سکوریت تا دمای 260 درجه مقاومت دارند.

این در حالی است که شیشه های ضد حریق تا دمای 890 درجه مقاومت دارند و به راحتی شکسته نمیشوند. و با توجه به این نکته انتخاب شیشه های ضد حریق بسیار اهمیت زیادی پیدا کرده است و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین شیشه های ضد حریق دارای انواع مختلفی می باشند که میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

شیشه ضد حریق E – Integrity :

این نوع شیشه ها قابلیت این را دارند تا در برار عبور شعله آتش و گاز های داغ از شیشه جلوگیری کنند که این نوع شیشه به طور کلی جنبه اقتصادی دارد و بیشتر مناسب جلوگیری از انتشار شعله آتش از شیشه ها می باشد و برای این کار مناسب می باشند اما برای جلوگیری از عبور حرارت آتش از شیشه مناسب نمی باشد.

شیشه ضد حریق EW Radiation Control :

نوع دوم شیشه ضد حریق EW – Radiation Control می باشد که این نوع شیشه همه ویژگی های نوع E را دارد و تفاوت زیادی با شیشه E ندارند ، تنها تفاوت این شیشه در جلوگیری از نفوذ دود و حرارت از شیشه می باشند که مقاوت نسبتا بیشتری را دارد.

شیشه ضد حریق EI – Insulation :

نوع سوم شیشه ضد حریق EI Insulation می باشد که این نوع شیشه دارای سطح مقاومتی بالایی می باشند و در برابر شعله ، دود ، حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی از شیشه عبور داده نمیشوند.و همچنین این شیشه ها به دلیل وجود لایه های مختلفی که در آن وجود دارد مقاومت بسیار بیشتری در برار آتش و حرارت در هنگام آتش سوزی دارند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن