ویژگی شیشه سکوریت

چندی پیش در مقاله ای با عنوان فرایند تولید شیشه سکوریت چگونه است ؟ به فرایند تبدیل شدن یک شیشه به شیشه سکوریت اشاره کردیم و در پست ذکر شده اشاره کردیم که اولین قدم برای شروع این فرایند انتخاب ابعاد مورد نظر برای ساخت شیشه سکوریت است به این دلیل که انجام هر گونه عملیات مانند برش دادن، سوراخ کردن و . . . باعث  شکستن شیشه میشود. در این پست موضوعی که قرار است اشاره کنیم ویژگی شیشه سکوریت میباشد که به شرح آن میپردازیم. با ایمن جام فرد همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به شیشه سکوریت در اختیار شما بگذاریم.

ویژگی های شیشه سکوریت

اگر بخواهیم یک شیشه ساده با شیشه سکوریت را مقایسه کنیم باید بگوییم که حتی اگر ضخامت یکسان نیز داشته باشند بازهم شیشه سکوریت شده در مقابل شکستگی در شرایط یکسان با شیشه معمولی دوام بیشتری دارد بنابراین یکی از مهمترین ویژگی شیشه سکوریت مقاومت مکانیکی آن است که میتوان گفت مقاومت مکانیکی شیشه سکوریت شده تا پنج برابر بیشتر از یک شیشه معمولی میباشد.

شیشه سکوریت

به عنوان دومین ویژگی شیشه سکوریت میتوان به بی‌خطر بودن آن اشاره کرد و دلیل آن این است که اگر شیشه سکوریت بشکند به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که توانایی بریدن را ندارد و همین امر باعث میشود شیشه سکوریت در جاهایی که ایمنی، استحکام و مقاومت در مقابل حرارت مهم باشد مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مورد‌های استفاده از شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی است که کمپانی ها برای بالا بردن ایمنی در شیشه‌های پشتی از شیشه سکوریت شده استفاده میکنند تا در صورت شکستن، شیشه به قطعات بسیار ریز و غیر قابل برش تبدیل شود و در شیشه جلو ماشین از شیشه لمینیت استفاده میکنند که در صورت ضربه شکسته نشود. به طور کلی معیار‌هایی مانند مقاومت مکانیکی و ایمنی بسیار نقش مهمی در ویژگی شیشه سکوریت دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن