شیشه ی دوجداره

شیشه ی دوجداره چگونه از نفوذ سر و صدا جلوگیری می کند؟

اگر شما هم جز کسانی هستید که در یک منطقه ی پر سر و صدا زندگی می کنید و صدای مداوم هواپیما و قطار شما را آزار می دهد می توانید با نصب شیشه ی دوجداره این صداها و آلودگی صوتی آزار دهنده را کاهش دهید . در این مقاله به بررسی عملکرد شیشه های دجداره می پردازیم با ما همراه باشید.

شیشه ی دوجداره چیست؟

شیشه ی دوجداره از و لایه ی شیشه تشکیل شده که شامل یک لایه ی  بیرونی و یک لایه ی داخلی است که  بین آن ها هوا و یا گاز وجود دارد. این امر باعث جلوگیری از به هدر رفتن گرما شده وسر و صدا را کاهش می دهد که از مهمترین خصوصیات شیشه های  دو جداره است و البته امنیت را نیز افزایش می دهد.

شیشه ی دوجداره

شیشه ی دوجداره چگونه از نفوذ سر و صدا جلوگیری می کنند؟

شیشه های تک جداره عایق خوبی برای نفوذ سر و صدا هستند. ورود سر و صدا به داخل از ، طریق اتصالات پنجره و مجرا های باز باقی مانده و همچنین از طریق ایجاد لرزش روی سطح شیشه ی پنجره ی بسته، بوجود می آید.برای کاهش میزان سرو صدا، این دو مشکل باید حل شوند.

با نصب درب و پنجره های دو جداره ، اتصالات به خوبی روی هم قرار می گیرند و دو لایه ی شیشه که فضای بین آن ها نیز هوا قرار می گیرد، میتوانند میزان زیادی از ورود سر و صدا و لرزش را بگیرند.

شیشه های دو جداره عایقی بسیار مناسبی در برابر نفوذ سر و صدا برای خانه ها هستند و می توانند حدود70 درصد از انتقال سر و صدا کاهش دهند و خانه ی شما را به مکانی بی سر و صدا تبدیل کنند.

نصب شیشه ی دوجداره

اگر در حال ساختمان سازی هستید می توانید از درب و پنجره های دو جداره ی آلومینیومی ویا upvc استاندارد صنعت شیشه سلیمی استفاده کنید . شیشه های دو جداره ی استاندارد از دو لایه ی شیشه ی 4 میلی متری و فضای خالی 8 میلی متری تشکیل شده اند که در مجموع عایقی 16 میلی متری را تشکیل می دهند. اگر شما می خواهید شیشه های تک جداره را دو جداره کنید راه هایی پیش رو دارید :

1_ اگر درب و پنجره ی آهنی دارید و بعد از برداشتن زوار دور آن فضایی بیش از 16 میلیمتر داشتید باید شیشه های دو جداره ی مناسب با آن را سفارش دهید و برای نگه داشتن به جای زوار از چسب سیلیکونی استفاده کنید.

2_ اگر درب و پنجره هایتان آلومینیومی است چار چوب را نگه دارید و از آلومینیوم شیشه دو جداره به جای آلومینیوم شیشه ی تک جداره استفاده کنید

3_ پنجره ی  تک جداره ی دیگری با فاصله از پنجره ی اول نصب کنید تا فضای بینشان به عنوان عایق عمل کند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن