شیشه ضد گلوله چگونه کار می کند؟

شیشه ضد گلولهله چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که هیچ محصولی به عنوان شیشه ضد گلوله وجود ندارد. محصولاتی که به عنوان شیشه ی ضد گلوله مطرح  می شوند فقط در برابر گلوله مقاوت بیشتری دارند اما غیر قابل رسوخ نمی باشند. بنابراین  باید بدانید که ما در یک مکعب ضد گلوله نمی توانیم در مقابل حملات تروریستی درامان باشیم.

شیشه ضد گلوله تاثیرات مخرب گلوله های شلیک شده را به تاخیر می اندازند و شلیک کردن چند گلوله می تواند این شیشه ها را خورد کند. پس بهتر است این شیشه ها را شیشه های مقاوم در برابر گلوله نامید و نه شیشه های ضد گلوله.

این شیشه های جادویی چگونه ساخته میشوند؟

از لحاظ ظاهری تفاوتی بین این نوع شیشه ها و شیشه های معمولی وجود ندارد اما در ساختار بسیار با هم متفاوتند. این شیشه ها با توجه به ضخامت شیشه وکالیبر گلوله, دربرابر شلیک های متعدد گلوله مقاومت نشان می دهند.

موادی که غالبا در بین شیشه ها قرار می گیرد لایه های پلی کربناتی است که این عمل را لمینت کردن می نامند. این لایه های پلی کربنات به شیشه ها مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری می دهند.

موادی که بین دو شیشه قرار گرفته می شود عبارتند از:tiffak, lexan, armormax, makroclear, cyrolon.

شیشه ضد گلوله بین7تا 75 میلی متر ضخامت دارند.

توصیف علمی(مکانیزم) قابلیت حفاظت شیشه های مقاوم دربرابر گلوله(ضد گلوله)

وقتی که گلوله ای به شیشه ضد گلوله برخورد می کند لایه بیرونی شیشه سوراخ می شود ولی لایه ی داخلی آن که از پلی کربنات می باشد انرژی گلوله راجذب می کند و پخش میکند وگلوله از لایه ی آخر نمیتواند خارج شود، آن رابشکافد وبه هدف برخورد کند.

بعضی شرکت ها محصولی با نام شیشه ی ضد گلوله طراحی وتولید می کنند که گلوله از بیرون نمیتواند وارد شود اما از داخل میتوان تیر اندازی کرد و مهاجمان را دفع کرد.

در این محصول از لایه های پلیمری  استفاده شده است. لایه بیرونی این شیشه ها  از موادی تشکیل شده که پس از برخورد گلوله به سطح شیشه نیروی ضربه را پخش میکند در این مرحله  لایه ی پلیمری داخلی انرژی راجذب کرده و از نفوذ گلوله جلوگیری می کند. در حالیکه گلوله شلیک شده از داخل قبل از اینکه شیشه را بشکند لایه پلیمری را به راحتی سوراخ میکند وبعد شیشه را میشکافد و خارج می شود. در این شرایط ، تنها مقداری از سرعت گلوله کاسته میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن