راهنمایی جهت خرید شیشه مناسب

خرید شیشه مناسب : امروزه با توجه به پیشرفتی که تکنولوژی داشته ، شیشه یکی از مهم ترین اجزا یک ساختمان به حساب می آید که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی دارد که باعث شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بنابراین انتخاب شیشه مناسب برای ساختمان تبدیل به یک مسئله مهم شده است. همچنین برای انتخاب شیشه های مناسب ساختمان باید ویژگی های مختلفی را در نظر داشته باشید که در ادامه مطلب این ویژگی ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای خرید شیشه مناسب

با توجه به نوع فضا و کاربری می بایست پارامتر های مختلفی را مانند کنترل اشعه خورشیدی ،‌عایق صوتی یا حرارتی و استحکام شیشه را هنگام خرید در نظر بگیرید به عنوان مثال در صورتی که برای درب مغازه در نظر دارید شیشه تهیه کنید محم ترین مسئله استحکام و امنیت شیشه می باشد و شیشه سکوریت یا شیشه میرال مناسب ترین گزینه می باشد. پارامتر های زیر را در نظر داشته باشید و با توجه به نیاز محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خرید شیشه مناسب

کنترل اشعه خورشیدی (Solar Control)

در بحث کنترل اشعه خورشیدی که کاربرد بسیار زیادی دارد و معمولا در بسیاری از ساختمان ها استفاده میشود دارای ویژگی های مختلف مانند کنترل اشعه خورشید سبب کنترل اشعه های ناخواسته خورشید ( جذب کننده ها یا انعکاس دهنده ها)به داخل ساختمان می باشد.

ضریب جذب گرمای خورشیدی (SHGC) معیار مناسبی برای سنجش میزان مقاومت شیشه ها از نفوذ گرمای خورشیدی می باشد. روش مشابه٬ اما غیر دقیق تر٬ ضریب سایه (SG) می باشد.

عایق صوتی

شیشه هایی که خاصیت عایق شدن در برابر آلودگی های صوتی و صداهای بیرون ساختمان هستند میتوانند از وارد شدن صدا به داخل ساختمان جلوگیری کنند ، همچنین نوع شیشه در عایق صوتی بودن بسیار موثر می باشد به طوری که متداول ترین شیشه های عایق صوتی٬ شیشه های لمینت و شیشه های دوجداره می باشند. شیشه های لمینت دارای یک عایق درونی مخصوص PVB هستند که انرژی صوتی را جذب کرده و عبور آن را کم می کند. نوع دیگر شیشه های عایق صوتی٬ شیشه های دوجداره می باشند که لایه هوا بین دو شیشه به عنوان عایق عمل می کند.

عایق حرارتی

برای استفاده از ویژگی حایق بودن در برابر حرارت باید از شیشه های دو یا چند جداره استفاده کرد که گاز و استفاده از پوششlow-e (یا کم گسیل یا کنترل کننده انرژی) ضریب U پایین تری دارند.برای اندازه گیری میزان حرارت عبوری از شیشه از ضریب U استفاده می کند. ضریب U بیانگر وات بر مترمربع بر درجه کلوین w/m2k می باشد.

استحکام

شیشه در معرض برخورد اشیا محیط و یا انسان ها قرار دارد که این عوامل سبب آسیب دیدن سطح شیشه و یا شکستن آن می شود. از آنجاکه هر شی تاثیر مخصوص به خود را روی شیشه ها می گذارد؛ لذا اندازه گیری هر کدام از این پدیده ها جهت انتخاب شیشه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمای بصری

وقتی که درباره نمای بصری صحبت می کنیم، شیشه های رنگی را به یاد می آوریم. به لطف تکنولوژی های جدید تولید، شیشه ها در رنگ های مختلف تولید می شوند. شیشه ها در رنگ ها و طرح ها مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و حتی می توان روی شیشه تصاویر و مناظر را چاپ نمود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن