تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

طی سالیان گذشته شاید از شیشه ها در کاربردهایی استفاده شد که کسی فکرش نمیکرد مانند دوره‌ای که برای اولین بار از شیشه سکوریت برای ساختمان سازی و معماری استفاده شد که هم از لحاظ زیبایی سازه و هم ایمنی بسیار گزینه مناسبی است. در ادامه مطلب با ایمن جام فرد همراه باشید تا به تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی بیپردازیم.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

اگر بخواهیم به تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی بپردازیم باید بگوییم برای مثال در شیشه جلوی ماشین ها در صنعت خودرو سازی از شیشه سکوریت استفاده میکنند که بسیار مقاوم میباشد و در صورت ضربه و شکستن، شیشه به قطعات بسیار بسیار ریز با لبه‌های صیغلی تبدیل میشود که قدرت برندگی ندارد و باعث میشود افراد داخل ماشین در امنیت باشند و همچنین از شیشه سکوریت در درب‌ها، کف آکواریوم و به‌عنوان صفحه مانیتور و گوشی نیز استفاده می‌شود و بسته به نوع آن ۵ تا ۱۰ برابر از شیشه معمولی مقاوم‌تر هستند.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

مقایسه شیشه سکوریت با شیشه معمولی

به طور کلی برای تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی باید بیان کرد که این تفاوت از نحوه ساختن و شکستتن به وجود می‌‌آید و به همین دلیل است که به خاطر روند پیچیده ساختن شیشه سکوریت و طبیعتا مقاومت آن، قیمت گران‌تری نسبت به یک شیشه معمولی دارد.

در واقع تفاوت شیشه سکوریت از لحاظ ضربه پذیری این شیشه بسیار مستحکم است به دلیل اینکه ضخامت بیشتری دارد و تحت فرایند خاصی تولید میشود، هم باعث مقاومت بیشتر میشود و هم در برابر اشعه UV مقاوم است به همین دلیل در محیط هایی مانند بانک، فضاهای اداری، فروشگاه‌ها و . . . از این شیشه استفاده میکنند تا علاوه بر زیبایی آن در رنگ های مختلف، از اشعه UV جلوگیری کند و با مقاومت بالایی که دارد از ورود افراد از طریق شکستن شیشه جلوگیری کند.

در نهایت باید ذکر کنیم که امروزه استفاده از شیشه سکوریت در بسیاری از فضاها دیده میشود و اولین و مهمترین دلیل استفاده عموم از این شیشه، مقاومت و امنیت شیشه در زمان شکستن است که باعث میشود به راحتی جای شیشه معمولی را بگیرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن