فرایند تولید شیشه سکوریت

فرایند تولید شیشه سکوریت : شیشه‌های سکوریت و یا شیشه های مستحکمی که در برابر حرارت و ضربه از مقاومت زیادی بر خوردار هستند، فرایند تولید راحتی ندارند و یک شیشه معمولی باید طبق اصول و حتی زمان بندی دقیق فرایند سکوریت کردن را بگذر9اند تا از استاندارد کافی برخوردار باشد.

اما  فرایند تولید شیشه سکوریت چگونه است ؟ با ایمن جام فرد همراه باشید تا با فرایند تولید شیشه سکوریت آشنا شوید.

فرایند تولید شیشه سکوریت چگونه است ؟

اولین قدم در شروع این فرایند انتخاب ابعاد مد نظر برای ساخت شیشه سکوریت است و دلیل این امر این است که انجام هر گونه عملیات از قبیل  برش دادن، سوراخ کردن و . . . باعث به خطر افتادن و شکستن شیشه میشود. پس از برش به ۴ لبه شیشه مورد نظر، سنگ دیاموند زده میشود و در مرحله بعد پس از برش و زدن سنگ دیاموند شیشه ها در کوره ای مخصوص با دمای ۶۲۵ درجه حرارت داده میشوند.

مراحل تولید شیشه سکوریت

در مرحله بعدی تولید شیشه سکوریت، شیشه های حرارت داده شده وارد بخش مخصوصی جهت خنک شدن میشوند که طی فرایندی بخصوص شیشه‌ها خیلی سریع سرد میشوند که باعث میشود در سطح شیشه تنش فشاری و در بخش مرکزی شیشه تنش کششی رخ دهد و البته باید ذکر شود که اگر فرایند سرد شدن آرام صورت بگیرد باعث تولید شیشه های نیمه سکوریت میشود.

در ادامه باید گفت که این تنش‌های سطحی Mpa ١٠٠ و تنش‌های کششی حدود  ۵٠Mpa هستند و همینطور افزایش این نسبت خطر شکستن شیشه را به دنبال دارد و همچنین شیشه‌هایی که از این راه مقاوم میشوند در برابر بارهای مکانیکی، حرارت، باد، سنگینی برف و ضربه‌های گوناگون ۴ تا ۵ برابر از شیشه‌های معمولی با‌‌ همان ابعاد و ضخامت مقاومتر هستند ولی باقی مشخصات مانند رنگ، ترکیب شیمیائی، درصدعبورنور، خصوصیات فیزیکی، نقطه ذوب و ضریب انبساط و . . . تغییری نمیکنند

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.2]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن